PDA

View Full Version : engl powerball



gorgasm
16 juli 2006, 20:35
wat nog te betalen voor n powerball?
I know al te zien hoe oud welke staat lampen enz... maar tis maar om me n id te geven.

Orpheo
16 juli 2006, 22:00
nieuw kosten ze 1500 euro. ik zou er dus 2ehands niet meer dan 1000 voor geven.

gerrekat
16 juli 2006, 22:18
Een nieuwe PB kost € 1599 de Z-5 nog eens een kleine € 200, ligt er dus aan, als hij in goede staat is is 1100 een redelijke prijs, met de Z-5 erbij moet je snel aan € 1250-1300 denken denk ik.

wereldamp BTW, ik heb die van mij nu bijna 4 jaar (sinds ie uitkwam) en ik denk niet adt ik hem snel wegdoe. Er zijn overigens twee versies, de ouwe en de V2 dei pas uit is, ik denk dat de V2 tweedehands wat meer oet. verschil is dat ie wat minderf gain heeft dan de V1 en er zit een verbeterde noise gate op en een EQ sectie op de high gain kanalen die iets aangepast is.

BLOK182
16 juli 2006, 23:23
Powerball in goede staat mèt Z5, ergens rond de 1200-1300 euro als de lampen nog ff meekunnen. Heb ik ook voor de mijne gevangen:p Superamp trouwens, mijn favo metalbak!! Zit eraan te denken over een tijdje een Fireball te kopen, als metal-aanvulling:p

gerrekat
17 juli 2006, 07:09
Fireball is ook super, ik zit met smart op de Invader te wachten, dat zou de enige reden zijn mijn POWERBALL weg te doen!

BLOK182
17 juli 2006, 10:53
Ja ik wilde toendertijd voor de Fireball gaan, maar heb voor de flexibiliteit voor een Powerball gekozen. Nu heb ik echter al een werelds clean en een te gekke (hard)rock scheur, maar voor het echte leipe metalgebeuren is een Fireball an sich genoeg (en ook betaalbaar en pimpable).

marc_o
17 juli 2006, 14:52
Powerball is top!!!!!!!



http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/100-0052_IMG.jpg

Veekeren
17 juli 2006, 15:28
Zelf creatief geweest Marc?

BLOK182
17 juli 2006, 15:41
Eerder een ouwe grap:P

marc_o
17 juli 2006, 16:29
Dat is inderdaad mijn hand en ook mijn fruitschaal!!

Nocki
17 juli 2006, 21:59
En idd een oude grap! maar ik waardeer m nog steeds marc!

Hoe is het met je Roadster? nog steeds veel plezier van? de mijne zal hier deze week pas zijn... :)

de powerball is een heerlijke amp voor een paar dingen. ben je metalaar dan is het zeker je amp. ik was er erg over te spreken maar ik doe meer dan alleen raggen. :)

Nocki

gerrekat
17 juli 2006, 22:47
de POWERBALL ook....het is zo'n ongelofelijk mythe dat ie alleen voor metal is, hij was echt veel breder inzetbaar dan bijvoorbeeld de Mesa Mark III, had een veel beter clean dan de Peavey XXX of 5150. De crunch is net zo goeda ls op welke Marshall JCM 2000 dan ook.

marc_o
19 juli 2006, 10:01
Is absoluut veelzijdiger dan je zou vermoeden, maar hij blinkt wel uit in het brutere werk, en mist naar mijn mening karakter wanneer je 'm voor bijvoorbeeld meer vintage-achtige sounds in wilt zetten. Dan koop je beter iets anders.

Moet toch bekennen dat ik er graag mee speel hoor, want uiteindelijk is heel veel gain gewoon erg prettig :rockon:

gerrekat
20 juli 2006, 14:52
Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt, de POWERBALL heeft hele goede clean en crunch sounds. Maar als je voor dat soort sounds gaat koop je geen POWERBALL. Dan koop je een Vox, Rivera of een ouwe Marshall ofzo, dat is absoluut waar.

Maar wat ik meer bedoelde is dat is als high gain channel switcher veel meer doet dan alleen bruut metalscheuren. Ik moet zeggen dat ik de crunch en clean nauwelijks gebruik, en dat zullen de meeste PB bezitters niet doen denk ik daarom zijn er zo weinig clean en crunch clips van de PB te vinden op het net.

marc_o
20 juli 2006, 15:20
Klopt inderdaad, de naam leent zich ook al niet voor een blueskwartetje of jazz-trio, dus wat dat betreft heeft Engl heel duidelijk een doelgroep voor ogen. Laatst was ik bij Zwier met m'n strat en die heeft er ook eentje staan en voila, dan is het toch een heel andere versterker.....wel tof hoor!...maar zoals we al overeen waren gekomen, wil je vintage, zoek je iets anders.

Raffel
20 juli 2006, 15:37
ik vond het een fijne amp, maar vergelijk ik de voicing met die van mijn mesa, dan vind ik de powerball niet echt aantrekkelijk meer. Ik mis nog wel de depth punch tot op zekere hoogte. En de noise gate, maar de sound... mneu. Kwestie van smaak denk ik, die bij mij wat langszaam tot ontwikkeling is gekomen.

LordRiffenstein
20 juli 2006, 15:39
Ik mis nog wel de depth punch tot op zekere hoogte.

Hehehe sig worthy material as they say :cooler:

Raffel
20 juli 2006, 16:02
Hehehe sig worthy material as they say :cooler:

heh nu je het zegt :D

BLOK182
20 juli 2006, 19:49
Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt, de POWERBALL heeft hele goede clean en crunch sounds. Maar als je voor dat soort sounds gaat koop je geen POWERBALL. Dan koop je een Vox, Rivera of een ouwe Marshall ofzo, dat is absoluut waar.

Maar wat ik meer bedoelde is dat is als high gain channel switcher veel meer doet dan alleen bruut metalscheuren. Ik moet zeggen dat ik de crunch en clean nauwelijks gebruik, en dat zullen de meeste PB bezitters niet doen denk ik daarom zijn er zo weinig clean en crunch clips van de PB te vinden op het net.
Precies mijn gedacht! Zodoende issie bij mij ook weg, maar het blijft voor leip gebeuk mijn favo amp:p

gerrekat
20 juli 2006, 20:00
ik vond het een fijne amp, maar vergelijk ik de voicing met die van mijn mesa, dan vind ik de powerball niet echt aantrekkelijk meer. Ik mis nog wel de depth punch tot op zekere hoogte. En de noise gate, maar de sound... mneu. Kwestie van smaak denk ik, die bij mij wat langszaam tot ontwikkeling is gekomen.


Tja ik heb mijn mesa weggedaan, zal wel smaak zijn, ik vond de mesa ook een vette bak trouwens maar toch kon ie niet helemaal meekomen.

FenderBender
20 september 2006, 15:00
Ik vindt trouwens het crunch kanaal het meest ondergewaardeerde kanaal van de Powerball. Ik kocht de PB idd voor de HiGain, maar ik vindt zelf het crunch kanaal nog het meest overtuigen. Gebruik het vaak voor solo's en de meer rockende slagpartijen. dit kanaal snijd overal dwars doorheen.

gerrekat
20 september 2006, 15:55
ben ik met je eens, er wordt vaak gezegd dat de POWERBALL niet veel meer dan metal doet, maar ik krijg er een betere AC/DC Crunch uit dan uit mijn JCM 800.

Overigens zijn Doug Aldrich en Chris Impelitteri de afgelopen weken bij de ENGL familie gekomen, dat zijn vette (hard)rock shredders van het hoogste niveau die bewijzen dat ENGL zeker niet allen voor moderne metal is!

caliban
21 september 2006, 00:40
Ja ik wilde toendertijd voor de Fireball gaan, maar heb voor de flexibiliteit voor een Powerball gekozen. Nu heb ik echter al een werelds clean en een te gekke (hard)rock scheur, maar voor het echte leipe metalgebeuren is een Fireball an sich genoeg (en ook betaalbaar en pimpable).
Is een powerball alleen maar flexibeler, ik dacht dat hij ook nog een beetje gainfuller en harder was als fireball (buiten het vermogen dan)