PDA

View Full Version : nummertje gemaakt, luister en huiver



amon
16 juli 2006, 18:15
Vandaag helemaal niets te doen gehad, dus maar wat gaan prutsen met samples die ik nog op mn computer had staan. Met dit resultaat:

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1BB53FDA181B73E3


Het klopt nog niet helemaal allemaal, maar ik de dag is voorbij (voor wat het werk aan dit nummer betreft voor vandaag) en vaak heb ik later dan nooit echt meer zin om aan een oud nummer verder te werken, dus heb het nu maar meteen gebounced...


(trouwens de eerste keer dat ik zoiets gemaakt heb)

hoofd
16 juli 2006, 18:18
Ik verplaats 'm naar Sounds, daar zal je wat meer ontopic reacties krijgen.

amon
16 juli 2006, 18:20
ohja, sounds... :)

grayfink
17 juli 2006, 12:08
Hmm.. Ik hou meer van gitaarmuziek, met coupletjes en refreintjes en zo. Maar wel knap gemaakt, ik doe je het niet na....

-=JEROEN=-
17 juli 2006, 12:42
lekker nummertje hoor, vooral dat baslijntje vind ik lekker (beetje saai alleen)

hoeveel hiervan heb je zelf ingespeeld?

amon
17 juli 2006, 17:17
zelf ingespeeld helemaal niets...

Ik had nog een paar gig aan samples op mn computer. Baslijntje, drums en gitaartjes heb ik wel zelf gemaakt, maar niet zelf ingespeeld dus.

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 00:30
beetje zoals fruity loops: nix kunnen spelen en toch muziek kunnen maken ;)

amon
18 juli 2006, 01:20
Beetje inderdaad... Ik kan wel spelen, maar heb geen goede aparatuur hier om het op te nemen.

Als ik nu iets zou opnemen en in dat nummer zou verwerken, hoor je meteen aan de kwaliteit wat ik zelf heb opgenomen en wat gewoon samples zijn.



Maargoed, het is pas de eerste keer dat ik zoiets gemaakt heb (in cubebase overigens). In de toekomst hoop ik meer van mezelf erin te verwerken, dus een goede mic kopen en een lekkere geluidskaart komt er sowieso al aan.
Tis best een leuke bezigheid als je je verveelt. En zoals ik al zei, als ik me nog eens verveel ga ik dit nummer even helemaal uitwerken met allerlei extraatjes etc zodat het interessanter en minder saai wordt. Als ik daar dus nog eens zin in heb.....

Maar bedenk overigens wel; het is geen nummer waar je aandachtig naar moet luisteren. Ik hoop in de komende maanden nog een aantal van dit soort nummers te maken zodat ik een chille cd kan samen stellen die je gewoon lekker als achtergrondmuziek aan kunt zetten, zoals achtergrondmuziek bedoeld is. Niet om aandachtig naar te luisteren, maar gewoon iets om de sfeer met een pafje/biertje oid erbij erin te houden.

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 12:11
ik heb pas de tascam us-122 gekocht... werkt perfect, usb in pc, gitaar en mic in tascam en opnemen maar... is dus een soort van externe geluidskaart met ingebouwd mengpaneel/midi-interface/etc