PDA

View Full Version : L-500... Nep of niet???



Firebird
16 juli 2006, 14:41
Ik kan een L-500 overkopen, maar ik weet door allemaal verhalen her en der niet of het een echte is.
Enkele van die verhalen:

'Als er op het element 'Bill Lawrence USA' staat, is het een nepper'.
'Of het element nep is of niet, kun je zien aan de dikte van het 'pooltje'.
Dik schijnt de echte te zijn, dunner is nep.

Nu heb ik dus een elemnt gevonden waar BL USA opstaat, en ook nog eens dunnere 'pooltjes' (hiermee bedoel ik dus dat zilverkleurige streepje op de spoelen) heeft.

Ik heb al Bill Lawrence al eens gemaild (de echte geloof ik; www.billlawrence.com) met wat vragen en dat ik graag 2 elementen bij m wilde bestellen, maar nooit wat terug gehoord.

Hoe kom ik in godsnaam aan deze elementen??

Dank!

Ganjaman
16 juli 2006, 14:56
bij de echte staat een amerikaans vlaggetje op de achterkant

no 1 hops
16 juli 2006, 15:06
er staat niks op de bovenkant
alleen een stickertje met de amerikaanse vlag made in usa.
handgeschreven naam bill lawrence op klein wit stickertje
en vaak ook op een klein wit stickertje het type van de pickup.

bestellen is eingelijk heel makkelijk, want email werkt niet echt.
ze worden bedolven onder spam.
als je een paypal account hebt dan kun je de elementen vrij makkelijk bestellen
je teld de prijs van de door jouw gewenste pickups op.
daarbij het verzendbedrag en betaald dat.
bij het comments invulstuk kun je dan de gewenste typen , kleur e.d opgeven.

maar weet waar je aan begint.
het is geen plug en play, in wat voor gitaar wil je het stoppen?
want inbouwdiepte kan soms een probleem zijn.
heb zelf echte.
dus vraag maar

Firebird
16 juli 2006, 18:21
oke... thnx voor de replies jongens!!

Ik wil ze graag in mn handgebouwde LP Custom stoppen.
Heb vroeger heel veel op een Gibson S-1 gespeeld met L-500's en dat is gewoon de sound voor mij. Vandaar...

no 1 hops
16 juli 2006, 19:57
gewoon goed op wildgate forum lezen.
dan kom je er gauw genoeg achter wat je nodig hebt.
iedereen rend gauw om de l500XL maar er zijn er genoeg die deze te hot vinden.
heb zelf de l500r bij de neck.
wil eigenlijk nooit meer zonder

Firebird
17 juli 2006, 14:21
Oke.. thnx voor de tip. Ik was sowieso niet van plan een XL te nemen, die zijn volgens mij iets te heavy.
Ik ga dat forum zeker even bezoeken.. bedankt voor de tip.

Iemand nog een idee hoe die neppers er precies uitzien?
Want de L-500 die ik kan kan kopen heeft niets op de bovenkant staan, op de achterkant staat in het metaal 'Bill Lawrence USA' ge-stamped.

En iemand een idee waar ik deze elementen verder nog kan vinden (NL misschien??)?

no 1 hops
17 juli 2006, 16:34
Oke.. thnx voor de tip. Ik was sowieso niet van plan een XL te nemen, die zijn volgens mij iets te heavy.
Ik ga dat forum zeker even bezoeken.. bedankt voor de tip.

Iemand nog een idee hoe die neppers er precies uitzien?
Want de L-500 die ik kan kan kopen heeft niets op de bovenkant staan, op de achterkant staat in het metaal 'Bill Lawrence USA' ge-stamped.

En iemand een idee waar ik deze elementen verder nog kan vinden (NL misschien??)?volgens mij zijn er geen metalen achterkanten in gebruik bij BL pickups

op marktplaats zie je 1 van een zekere jimi die dus niet van BL is, dat is de stew mac.
dan zou ik eens die naar die obl set zien, 1 humbuckersize en twee single size humbuckers voor 75 euro
voor de rest is het gewoon bestellen bij de man zelf

Firebird
17 juli 2006, 18:17
ik heb contact met Peter uit Oudewater.
Ff searchen op Marktplaats op L500.

Heb jij toevallig ook ervaring met die L900??

no 1 hops
18 juli 2006, 06:49
ik heb contact met Peter uit Oudewater.
Ff searchen op Marktplaats op L500.

Heb jij toevallig ook ervaring met die L900??
nee ken ze niet die 900.
zou iedergeval geen BL met metalen onderzijde kopen.
vraag anders ook nog even welke kleuren aansluitdraden aan die pickup hangen
groen-zwart-wit-rood en evt nog een extra blauw.

ik weet het blijft moeilijk een goede te vinden die niet rechtstreeks bij BL wegkomt.
had je toch een xl willen hebben dan had je gerrekat op dit forum kunnen vragen.
die heeft misschien nog 1 liggen

Firebird
18 juli 2006, 15:16
ik heb me vergist... het is volgens mij geen metalen achterkant. Het is de glinstering van die schroefjes onderop... stom!!
Hierbij 3 fotoos:

http://i16.photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet/IMG011.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet/IMG010.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet/IMG008.jpg

no 1 hops
18 juli 2006, 19:17
zou hem even posten op wildgate, lijkt mij niet een echte.


omdat ik zelf ook wel nieuwschierig ben staat het al als vraag op wildgate

no 1 hops
19 juli 2006, 20:49
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2176.topi c

daar is een antwoord dat als die blades 1mm breed zijn het een nepper is

Firebird
19 juli 2006, 23:14
Hey top!! Had zelf nog even geen tijd gehad... maar hardstikke bedankt!!
Ben nog even bezig met die gozer, alsk m voor weinig geld kan krijgen ga ik t gewoon proberen.

Nogmaals.. thnx!!

Firebird
2 augustus 2006, 13:39
Nou, heb inmiddels die L-500 binnen, nu eens proberen aan te sluiten. Wat research gedaan op het net, maar weer stuitte ik op verschillende meningen van mensen... dus..

Wie kan me even een handje helpen?

We hebben een:
rood kabeltje;
zwart kabeltje (is al vastgesoldeerd aan de shielding)
groen kabeltje die al is vastgesoldeerd aan het -->
witte kabeltje

Ik wil nu gewoon even een simpele setup, mn halspu doet het toch niet. Het enige wat er tussen het element en de output van de gitaar zit is een volume pot.

Iemand?

Firebird
2 augustus 2006, 16:55
Nou, tis inmiddels al gelukt... en ik vind het een superelement!!!

robert-gitarist
2 augustus 2006, 17:01
Ff offtopic:

Firebird,wat een erg fraaie Epiphone LP Junior heb je!!Z'n een zoek ik nog.Mocht je hem keer verkopen ofzo laat het me even weten als je wil :) Leuke collectie ook veder.

Firebird
2 augustus 2006, 23:16
Ff offtopic:

Firebird,wat een erg fraaie Epiphone LP Junior heb je!!Z'n een zoek ik nog.Mocht je hem keer verkopen ofzo laat het me even weten als je wil :) Leuke collectie ook veder.

Thnx Robert!! Ik moet je helaas wel teleurstellen; die Junior gaat nooit meer weg!!! Is m'n eerste echte gitaar (zelf bij elkaar gespaart)...

Probeer de gebruikelijke veilingsites eens, je hebt soms van die tijden dat er flink wat te koop worden aangeboden.
En kijk ook eens naar die nieuwe Epi Junior's, de '57 ReIssue LP Junior, vanaf oktober geloof ik... met een gelijmde hals en P-100 element (en die weer eruit flikkeren en een echte P-90 erin :P)

Firebird
21 december 2007, 16:24
Mensen, ff een bump..

ik heb mn L-500 geswitcht, van brug naar de hals. Opnieuw gesoldeerd (gewoon hals PU -> Volume -> Output) maar ik hou een onwijze brom over. Alle dingen die aangesloten moeten zijn op de aarde zitten erop, maar ik blijf mn brom houden...

Hoe kan dat? En hoe kan ik checken waar de fout zit?

golanhall
21 december 2007, 16:31
Ik heb al Bill Lawrence al eens gemaild (de echte geloof ik; www.billlawrence.com) met wat vragen en dat ik graag 2 elementen bij m wilde bestellen, maar nooit wat terug gehoord.

In mijn geval zou ik ook nooit iets kopen van hem, als hij niet terug mailt is hij je tijd en geld niet waard. ;-)

zoon van Piet
21 december 2007, 17:47
Bill kan niet terugmailen, want hij is al jaren dood...

Willy Lorentz Stich -alias Willy Lorenti alias Bill Lawrence- verkocht zijn elementenmerk nog tijdens zijn leven en ging vervolgens OBL elementen maken.. 'Original Bill Lawrence' . Terwijl Washburn de 'echte' Lawrence-elementen maakte of liet maken..
Wat is echt, wat is nep? ik heb hier toevallig een absoluut echte L-550 liggen( want vintage, van ver voor de verkoop) maar wel zonder amerikaanse vlag..

no 1 hops
21 december 2007, 22:44
In mijn geval zou ik ook nooit iets kopen van hem, als hij niet terug mailt is hij je tijd en geld niet waard. ;-)soms moet je voor kwaliteit gewoon wat beter je best doen.
hun zaak is een familiebedrijfje en proberen alles zelf te doen, dus ook website en email.
bedolven onder spam zal dus de email ook daaronder lijden.
ook mijn mail is nooit aangekomen, maar als je hulp nodig hebt dan is ook het forum van wildgate een goede weg.
bestellen is vrij makkelijk en de prijzen belachelijk laag gezien dat het handwerk is.
bellen kan ook en is voor specifieke vragen beter

@firebird
even op wildgate forum je vraag plaatsen

Firebird
22 december 2007, 11:04
Je zou ook gewoon de versterker in een geaard stopcontact kunnen steken

Iig thnx voor het meedenken!

no 1 hops
22 december 2007, 12:51
ik weet niet of jehem ook zo geprobeert hebt, maar met een serie/parallel schakelaar klinkt hij ook niet verkeerd als semi single coil in parallel stand