PDA

View Full Version : leren gitaar spelen



laurah
16 juli 2006, 14:11
hey..
nu speel ik wel nog geen gitaar maar heb wel al een aantal vraagjes
is het moeilijk om gitaar te spelen??
hoe werkt zo'n gitaar precies?
:satisfie:

Bram+
16 juli 2006, 14:16
Moeilijk? Ligt eraan wat je wil spelen.

Voor zulke basale vragen als 'hoe werkt een gitaar' verwijs ik je toch echt naar de rest van het internet. Begin eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gitaar
Klik eens door, lees een paar pagina's.

laurah
16 juli 2006, 14:33
tjah zou graag akoestische gitaar willen spelen maar ken er natuurlijk ni veel van eh

laurah
20 juli 2006, 14:16
begin in september met mijn eerste lessen van akoestische gitaar

mawashi
20 juli 2006, 22:44
begin in september met mijn eerste lessen van akoestische gitaar

Ikzelf ben vorig jaar ook in september begonnen met akoestische gitaarlessen. Ik wist er toen eigenlijk ook nog bitter weinig van, wel al wat opgezocht op internet en dergelijke maar veel kennis had ik nog niet. Ik had ook geen idee welke gitaar ik moest kopen. Maar toen heeft mijn gitaarleraar me daarmee verdergeholpen en me aan een goede tweedehandsgitaar van een 70 euro geholpen. Ondertussen heb ik me ook een elektrische aangeschaft.

timgte
21 juli 2006, 07:59
Als je het leuk vindt is het niet moeilijk.

joanna
21 juli 2006, 17:39
Als je het leuk vindt is het niet moeilijk.

Nee, da's waar! Hoe meer motivatie hoe makkelijker, waarschijnlijk omdat je dan sneller naar je gitaar gaat grijpen.
Maar eh, misschien heb je vrienden die al gitaar spelen en die je misschien een cursus ofzo kunnen tonen. Dan weet je meteen wat je te doen staat :D

-=JEROEN=-
22 juli 2006, 03:50
kijk hier eens rond:

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=20

laurah
24 juli 2006, 17:46
:) merci ( :) :) :) )

E-J
25 juli 2006, 12:10
Qua gitaarspelen moet je maar 1 ding goed kunnen, en dat is er plezier in maken. Voor mij maakt het niet uit of ik het wel of niet goed kan, maar ik heb wel elke keer als ik thuis kom/ben zin om weer eens wat te plingelen.

Nergens over denken, probeer het leuk te gaan vinden en alles gaat vanzelf :)

Ik ken een hoop mensen die best wat konden spelen, maar gewoon geen zin meer erin hadden en uiteindelijk er weer mee stopte...

E-J
25 juli 2006, 12:46
Ik heb ook nog een goede tip!

Je moet natuurlijk wel motivatie hebben en een beetje vertrouwen in jezelf, maar verwacht er niet te veel van! Je moet niet gaan denken dat je ineens complete nummers kunt spelen (ongeacht het genre), want dan krijg je gegarandeerd teleurstelling. Het mooiste is eigenlijk als je je al de koning te rijk vind met een simpel intro'tje met Powerchords als Rape Me.

Je moet altijd realistisch blijven met het niveau waarop je speelt.

Klopt Jorien,
Dit is misschien wel het belangrijkste... :)

DavidGilmour
27 juli 2006, 22:18
en als het even tegenzit toch doorgaan.. mocht het even klote gaan, juist de gitaar oppakken. Uit frustratie oefen je net zolang totdat je het kan, en dan verleer je het ook niet meer.. Dit had ik met een paar barré-akkoorden, nu na 5 maanden speel ik ze allemaal zonder te denken.

joanna
29 juli 2006, 18:15
Mhuhu, in het begin is het best wel moeilijk en hoe verder je gaat hoe moeilijker het wordt! Maar dat is bij alles zo en als je het rustig opbouwt moet het wel lukken.
Laat je zeker niet afschrikken en als het even echt niet gaat en je ziet het echt niet meer zittten kan je ook iets spelen wat je tevoren al gedaan hebt. Dan frustreer je jezelf niet en dan ben je nog steeds bezig met je gitaar :) .