PDA

View Full Version : Looping + recording in Cubase



Roy K.
16 juli 2006, 11:43
Ok, ik ben er achter hoe je een loop af kunt spelen in cubase, maar hoe zorg je dat je daar overheen kan spelen en dat opgenomen wordt? Als ik het nu probeer wordt er opgenomen zo lang als de loop duurt (1/2 sec) en dan begint de loop en de recordtrack opnieuw. Het is uiteraard de bedoeling dat de loop door blijft gaan, en dat de recordtrack niet steeds opnieuw begint. En hoe is een mixdown te maken van een stuk met loops? Is wat ik wil mogelijk of zal ik een audiotrack moeten opnemen terwijl de loop afspeelt?

taylor
16 juli 2006, 11:58
dan moet je de het knopje i aanzetten op het afspeel balkje,dan loopt die gewoon telkens door.vergelijkbaar met punch-in (loop) op normale recorders

als je niet opnieuw wil beginnen zul je elke keer gewoon moeten stoppen,del en weer record drukken wat ook heel snel werkt daar niet van.
maarja een loop van een 1/2 sec wat wil je daar op in spelen?kun je die niet langer maken?een dan je opnames maken een weer knippen tot dat je weer hebt wat je wil?

Roy K.
16 juli 2006, 12:52
maarja een loop van een 1/2 sec wat wil je daar op in spelen?kun je die niet langer maken?

Dat is dus precies wat ik wil, dat ie na die 1/2 seconden de loop opnieuw speelt. Maar ik denk dat ik of moet gaan copy/pasten, of dat ik de loop geloopt moet laten afspelen en dat op een audiotrack opnemen. Wordt het laatste dan denk ik..

bert k
16 juli 2006, 12:53
Je moet gewoon de loop tien of twintig keer kopieren. Op de loop met de rechtermuisknop, edit, duplicate. Dat is precies wat je zoekt.

Dan de hele tracklengte selecteren, en opnemen op een nieuw spoor.

Roy K.
16 juli 2006, 14:37
Je moet gewoon de loop tien of twintig keer kopieren. Op de loop met de rechtermuisknop, edit, duplicate. Dat is precies wat je zoekt.

Dan de hele tracklengte selecteren, en opnemen op een nieuw spoor.


Opnemen op een nieuw spoor kan ook als je de originele loop laat "cyclen". Probleem is dan wel dat je maar 1 loop kan opnemen, en op jouw manier kan je verschillende loops achter elkaar zetten en opnemen. Ik ga het binnenkort proberen, thanks Bert!!

taylor
17 juli 2006, 11:56
je kunt ook gewoon alt of ctrl toets(weet zo ff niet precies)vasthouden en dan gewoon slepen dat is ook een copy.

daarna kun je het aan elkaar lijmen(1 sample in plaats van 20) met die tube in het tools menutje(rechtermuis knop)en weer verknippen naar wat jezelf wil.

-=JEROEN=-
17 juli 2006, 12:26
loop selecteren en dan ctrl+D

Ic3gl0vE
17 juli 2006, 12:50
loop aanklikken en dan ctrl+k, hij vraagt dan hoeveel kopieën je wilt en zet ze nog netjes achter elkaar ook :)

bert k
17 juli 2006, 12:51
Opnemen op een nieuw spoor kan ook als je de originele loop laat "cyclen". Probleem is dan wel dat je maar 1 loop kan opnemen, en op jouw manier kan je verschillende loops achter elkaar zetten en opnemen. Ik ga het binnenkort proberen, thanks Bert!!
Ik bedoel niet dat je die loop op een nieuw spoor moet opnemen! Idd met een tooltje lijmtube er 1 track van maken.
Dat nieuwe spoor bedoelde ik gewoon een nieuwe track.

Roy K.
27 juli 2006, 18:22
Oh, ok.


loop aanklikken en dan ctrl+k, hij vraagt dan hoeveel kopieën je wilt en zet ze nog netjes achter elkaar ook :)

Cool, ik zal het binnenkort proberen als ik weer zu hause ben.