PDA

View Full Version : voeding roland fc 200



jeroenb
16 juli 2006, 10:22
hallo ;
ik heb een roland fc 200 midi foot controller.
ik denk dat er hier wel meer zijn die hem hebben.
dus vraag ik me af hoe jullie het hebben met de voeding,
ik vind namelijk die los rondslingerende adopter helemaal niets.
is er ook een alternatief,
mischien iets met 1 kabel uit mijn rack naar de fc200.
ja of op batterijen is ook een optie

ik hoor het graag
vriendelijke groet jeroen

maestro_nl
16 juli 2006, 10:48
Een Roland FC-200 'vreet' 200mA. Da's best veel...
Een Ibanez AC-109 adapter kan ook 'maar net' 200mA afgeven.
Hang je nog meer aan dezelfde adapter dan krijg je brom is mijn ervaring, omdat de adapter nl. niet meer mA's kan afgeven.

Ik had een dedicated adapter voor mijn FC-200, maar die stoorde op mijn signaalkabels...

Batterijen zou ik niet doen, is veel te duur om steeds 6 penlites te vervangen.

Mijn tip is dat je voor een powersupply moet gaan. Helaas wel prijzig.

fhensen
18 juli 2006, 09:15
Of een phantom voeding maken. 2 buitenste kabeltjes van de midi kabel gebruiken voor de 9 volt vanuit het rek (als deze niet in gebruik zijn). Bij mijn FC-50 was dat geen probleem. In het rek ook een externe midi plug monteren waarbij je de 2 buitenste aders op de adapter aansluit.

Moet je wel even de binnenkant van de FC ombouwen. 2 buitenste aansluitingen van de midi-out aansluiten op de interne 9 volt.

En een 5 aderige midi kabel aanschaffen.

Bij mijn ART SGX-2000 heb ik op mijn midi kabel een 9 volt spanningskabel getaped. In het rek gaat deze naar de aansluiting van de adapter en op de controller in de 9 volt aansluiting (en de Midi gewoon op de midi connectors). Werkt ook perfect.

Succes

Frank

Rwin
18 juli 2006, 11:13
Bij mijn ART SGX-2000 heb ik op mijn midi kabel een 9 volt spanningskabel getaped. In het rek gaat deze naar de aansluiting van de adapter en op de controller in de 9 volt aansluiting (en de Midi gewoon op de midi connectors).


Dit heb ik ook gedaan, maar dan met mijn FC200. Werkt perfect. Koop gewoon (net als ik) een gestabaliseerde 1000MhA adapter. Die plant je in je rack. Kan je er later ook nog vanalles aan hangen met een daisychain.

Succes!

vdgraaf
27 juli 2006, 08:55
Moet je wel even de binnenkant van de FC ombouwen. 2 buitenste aansluitingen van de midi-out aansluiten op de interne 9 volt.



Dat heb ik wel eens bekeken in die van mij, maar uiteindelijk niet gedaan. Is allemaal vastgesoldeerd op printplaten en dat soort moeilijke dingen.

Ik heb uiteindelijk een 9V plugje aan het FC eind van de kabel gemaakt, op de buitenste 2 midipolen, en dat prik je gewoon in de 9V ingang van de FC. De Rack kant werd gevoed door mijn rack-switcher, die 9V op de kabel zette. Werkte perfect!

succes, Jan Anton

Doobie
9 augustus 2010, 23:10
Roland FC 200 midi controller

Voeding 9 volt >200 mA.

De grap is dat bij mr Roland FC 200 de chassis connectie niet standaard is, zoals de meeste
zijn adapters zijn gefabriceerd. Van de 99% van de adapters is namelijk de buitenste bus van de stekker 99% te lang en dus maakt de pin hierdoor geen connectie.
Dus een dure aan schaffen.. of

Oplossing :
Zoek een voedings adapter 9 volt >200 mA.
Demonteer met al die schroefie's de onderplaat. Haal het kabeltje van de voedings adapter door de opening van de battery pack.
Vergeet niet een knoop in de bekabeling te maken als trek-ontlasting. Soldeer op de Batterypack aansluitingen van de draden van voedings adapter. Denk aan de polariteit. Effe kortstondig testen tot dat de ledjes aan gaan.
Monteer de onderplaat met al z'n schroefies en klaar-is-kees

Groeten en succes !

En bedankt mr Roland.

dml
11 augustus 2010, 09:52
1. Topic is vier jaar oud, hij zal ondertussen wel een oplossing gevonden hebben.....
2. Ik snap niets van je post.

hole
11 augustus 2010, 10:11
1. Topic is vier jaar oud, hij zal ondertussen wel een oplossing gevonden hebben.....
Dat had hij dan wel even kunnen melden. Doobie heeft zich nu 4 jaar suf lopen zoeken naar een oplossing


2. Ik snap niets van je post.
gewoon adapter stekker afknippen, en de draadjes op de batterij aansluiting solderen.
:ok: