PDA

View Full Version : Welke elementen?



Me_bigboy
15 juli 2006, 22:53
hoi,

Ik heb nu in men gitaar (Maverick Chaos) nog de standaard pickups zitten en de ene keer klinkt het heel smooth enzo maar de laatste tijd gewoon ronduit kut...men squier affinity strat klinkt nu beter! ze klinken ook heel ongedefiniëerd(zeker als beide humbuckers ingeschakeld zijn: dan moet ik de gain veel meer opendraaien om een goede metalsound eruit te kunnen krijgen).

Daarom zou ik er andere elementen willen inzetten maar ik weet totaal niet welke het beste zijn.

Ikzelf had gedacht aan seymour duncan invader voor in de brug (weet niet welke dan het best in de hals past)
Ofwel EMG's (81,85) omdat die toch wel onwijs strak klinken met veel gain enzo.

Stijl: Punk, Metal ala Rammstein,...

Heeft iemand een goed idee?

Orpheo
15 juli 2006, 23:01
(zeker als beide humbuckers ingeschakeld zijn: dan moet ik de gain veel meer opendraaien om een goede metalsound eruit te kunnen krijgen).


logisch. 2 pickups tegelijk aan, dan staan ze parallel geschakeld. als de brugpup 300 mV en de halspup 210 mV levert, krijg je in de middenstand 123 volt, dus minder, omdat ze parallel staan (1/300+1/210=1/123)

voor de rest: kijk eens voor de grap verder dan emg's. wat voor hout is je gitaar? dat helpt ook wel. heb je een floyd erop zitten? wat voor toets heb je? wat voor amp? dat helpt ONS in jou helpen.

RUIS
15 juli 2006, 23:54
:???: Dat is voor mij een heel nieuwe som.

Me_bigboy
16 juli 2006, 00:54
hout: basswood denk ik
toets: rosewood
er zit een floyd op maar die heb ik vastgezet
amp: laney mxd 30 hardcore
pedaal: line 6 ubermetal

als je nog iets moet weten vraag het maar dan:)

Me_bigboy
16 juli 2006, 00:56
voor de rest: kijk eens voor de grap verder dan emg's

Daarom post ik deze vraag nu net op het forum...En ik heb al verder gekeken dan EMG's want zo ben ik op de duncan invader terechtgekomen...

vinni
17 juli 2006, 13:39
Bareknuckle heeft hele stevige elementen....WARPIGS !!!!!:rockon:

Alleen de naam al ......meesterlijk.
Heb ze zelf niet (wel andere BK's) Maar een aanta eigenaren en tevens liefhebbers van het zwaardere werk zijn er laaiend enthousiast over.

Vinni

Orpheo
17 juli 2006, 17:01
:???: Dat is voor mij een heel nieuwe som.

kijk maar in je binas dan. parallel is 1/x+1/y=1/z en dan kan je voor x en y gewoon wat invullen, en z is dan het totaal. vb:

1/200+1/200=1/100. das parallel. daarom klinkt een parallel geschakelde humbucker (de 2 spoelen parallel ipv serie!) beetje als een singlecoil. gewoon opeens een drop in output van 50%.

Negative K3 fan
17 juli 2006, 17:04
Bareknuckle heeft hele stevige elementen....WARPIGS !!!!!:rockon:

Alleen de naam al ......meesterlijk.
Heb ze zelf niet (wel andere BK's) Maar een aanta eigenaren en tevens liefhebbers van het zwaardere werk zijn er laaiend enthousiast over.

Vinni

bareknuckle is alleen veel te duur :)

Brord
17 juli 2006, 18:41
tien tekens

dirty-harry
17 juli 2006, 20:46
h2+ van tom anderson, ik speel er zelf mee op mijn flying V en of ik de klank van rammstein heb weet ik niet maar het komt fucking dicht in de buurt.

vinni
17 juli 2006, 23:15
bareknuckle is alleen veel te duur :)

In vergelijking met andere highend PU's vallen deze wel mee hoor.

Vinni