PDA

View Full Version : hoort dit hier?



Tralalaaa
15 juli 2006, 22:45
Hallo met Tralalaaa,

Ik had een klein vraagje die ik heel groot ga maken.
Ik speel ongeveer 5 jaar klassieke gitaar, (ik speel daarop tokkelriedetjes, Romance enzo.) nu is mijn 'grote' droom om nu een western gitaar te kopen. (Ik weet allemaal wel dat de hals smaller is, de snaren verder van elkaar afliggen en blabla.) Daarop wil ik akkoorden doen, omdat ik dat bij mijn klassieke gitaar niet zo geweldig mooi vind.

MAAR waar ik nu een beetje bang voor ben is dat als je eenmaal gewend bent aan een klassieke gitaar het moeilijk wennen is met de hals enzo en dat je vingers de weg kwijt zijn.
ik bedoel het is net als fietssturen, als je bijv. op zo'n racefietsje hebt gefietst en daarna op een omafiets, geeft dat een heel (cool) vreemd gevoel, als je begrijpt wat ik bedoel.

Oja! ik wou nog wat vragen, op mijn klassieke gitaar ben ik niet zo'n kei met barre-akkoorden! de snaren zitten een beetje ver boven de frets en dan gaat het zo lelijk roggelen, is dat bij een western gitaar ook zo?!

ijzerbroot1
16 juli 2006, 09:37
Tsja.....oefent en gij zult vooruitgang boeken.


Kortom dat gaat best lukken hoor, je went sneller dan je denkt.

hendrix2
16 juli 2006, 10:05
Na een weekje of twee/drie wen je wel aan het halsverschil. Ik speel zelf dagelijks op zeer gevarieerde halzen (klassiek, elektrisch, mandoline, akoestisch..) en merk het verschil ver niet meer, in het begin is het inderdaad wat raar.

in principe zal het op een western gitaar makkelijker gaan om barré akkoorden te nemen, maar dan alleen als de gitaar van een beetje kwaliteit is. Maar ik heb er zelf eentje van 250 euro, en dat gaat prima...

Tralalaaa
16 juli 2006, 10:32
Okay, bedankt. Ik weet nu alles wat ik weten wou.