PDA

View Full Version : nagels



Erik van Ooij
23 november 2002, 07:30
Ik heb dramatisch zwakke nagels, en die met en met het spelen van finger picking stukken op mijn akoustische steelstring gitaar heb ik die echt nodig. Heeft iemand tips hoe ik mijn nagels sterker kan maken?

Mithrandir
23 november 2002, 11:55
veel melk drinken??? of misschien nagel-verharder gebruiken, moet je maar aan je zus, moeder of vriendin (doorhalen wat niet van toepassing is) vragen die weet vast wel waar je dat kan halen.

Fegisje
24 november 2002, 10:53
Opplak nagels, altijd leuk

Janne
24 november 2002, 18:04
Ik heb van een giatarist gehoord dat hij altijd de nagel van zijn linker duim laat groeien en als er dan een nagel breekt dat hij die er dan opplakt.

JanB
4 december 2002, 09:00
Er is prima nagelverharder te koop. Ik gebruik zelf die van Herome (als ik het goed schrijf). Kun je gewoon halen bij een parfumerie (Douglash of zo).
Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Het is namelijk geen lak, maar een chemisch goedje (formaldehyde) die de nagel zelf sterker maakt. Je begint met een kuur van enkele dagen, regelmatig een nieuwe laag. Daarna eens per week een nieuwe laag, na verwijderen van de oude. Werkt perfect. Ik heb nu drie (de duim doe ik niet) keiharde lange nagels.

Jan

Negative K3 fan
4 december 2002, 12:01
Al mijn nagels aan beide handen zijn sterk, op mijn rechter wijsvinger na, die is zo slap als papier. Maar je moet oop niet te lange nagels hebben anders krijg je een veel te schelle toon dus het werkt wel (ik speel klassiek).