PDA

View Full Version : Boston Telecaster elementen



mm80
15 juli 2006, 22:12
Heeft er iemand ervaring met dit merk? Ik zoek een goed telecaster brug element en nu is me van dit merk een model aangeboden.
Ik wil het oorspronkelijke telecaster brug geluid, dus helderheid maar toch vet en met twang en bite.

Dit merk is vrij goedkoop als je het vergelijkt met de Fenders en Seymour duncans maar is het ook wat?

Michell

Eko
16 juli 2006, 09:37
Michel,
Het merk Boston ken ik alleen van losse onderdelen en niet als bouwer van gitaren. Ze zullen dus waarschijnlijk van een grote fabriek wat partijen kopen en/of zelf laten voorzien van een eigen merk. Meestal niet de beste kwaliteit maar gewoon gunstig geprijsd.
Het probleem met een ander element in een gitaar bouwen is dat je niet moet luisteren naar hoe het element klinkt in een andere gitaar als iemand anders er op speelt.
Geluid in een gitaar wordt veelal beinvloed door je eigen handen en speelstijl. Als je gaat kiezen zou je 2 dezelfde gitaren moeten beluisteren met dezelfde setup op de elementen na dan. Dan pas kun je het verschil horen.
Beter is het te kijken wat er nu in zit en kijken(luisteren) wat je er aan mist. Meest makkelijke manier van verbeteren is een andere instelling maken op je versterker. Of met een equalizer in je pedalboard. Als je meer aggressieve toon wilt hebben draai dan eens het mid verder open.

LaurentB
16 juli 2006, 10:18
Boston maakt wel degelijk gitaren hoor. Geen topmodellen maar heel behoorlijke middenklassers.
Ik heb geen ervaring met hun elementen, echter (als die inderdaad al door henzelf gemaakt worden).
Als je elementen vervangt op een gitaar ter verbetering van het geluid zou ik wel voor een echt goed merk kiezen, anders gaat het niet zoveel uitmaken.

FruscianteFan
16 juli 2006, 12:15
Mijn enige ervaring met Boston, is hun straplocks. Die vind ik trouwens fijnder dan Schallers :D