PDA

View Full Version : poweramp + preamp pedaal



Winka
15 juli 2006, 18:46
Hey,

Ben een beetje een beginner met 19" Ik heb nu een mesa 2:90 maar ben nog hard op zoek naar een vette preamp! Op internet kwam ik een vox bulldog tube pedal tegen... kan je dat ding gewoon op een poweramp aansluiten zonder nadelen? of heeft een 19" preamp meer voordelen?

pimmedoris
15 juli 2006, 20:45
Volgens mij is een Vox bulldog gewoon een overdrive-pedaal met een buis erin... Dus geen volwaardige pre-amp.

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij gaat dat niet werken...

Er ZIJN wel pre-amp pedalen hoor (Koch pedaltone, Mesa V-twin ed.)

AART
15 juli 2006, 21:51
op een 2:90 hoort gewoon een Triaxis of Studio/Quad :cooler:

the feable
15 juli 2006, 22:11
Nee dat gaat dnek ik ook niet lukken. Je zult eerder voor een mesa V-twin moeten gaan of een HK dat zijn wel preamps.

Nocki
15 juli 2006, 23:18
Het leuke van de 2:90 van mesa is dat je je gitaar er direct op aan kan sluiten en dat het nog goed klinkt! met andere woorden ja kan er alles voor hangen wat je wilt. even de line switch van achter goed zetten. weet even niet meer welke stand.

natuurlijk klinkt een triaxis het beste of een quad. maar je kan in ieder geval spelen!

NOcki

stevie_vp
16 juli 2006, 00:10
je kan idd alleen je gitaar of wat effectjes gebruiken maar dan valt er
weinig af te stellen qua geluid/eq....
Ik zou zeker wel een preamp kopen... 19" is niet zozeer beter als
een v-twin of preamps in pedaalvorm maar t mooie aan n rack is
dat alles lekker compact bij elkaar zit.....

Magic Bean
16 juli 2006, 12:35
Je hebt de Engl Tube toner, koch pedaltone, mesa V-twin (in pedaal en 19") en H&K tubeman. Verder zijn er natuurlijk tientallen verschillende buizenpreamps. Kijk naar je budget en kijk naar het geluid wat je wil.

Enkele goede prijs/kwaliteit preamps: Peavey Rockmaster (ben natuurlijk enigzins bevooroordeeld), Carvin Quad, Hafler Triple Giant, H&K Matrix.

En natuurlijk de Triaxis, Studio of Quad van Mesa...

Ibanez RuleZ
24 juli 2006, 23:57
ligt een beetje aan je monetaire positie, maar het stuk equipment dat ik al het langste in mijn bezit heb van al mijn electische gitaar stuff (en dat nooit weg gaat zolang hij werkt) is mijn Mesa Quad, al 5 jaar mn preamp. geweldige preamp; je kan er zowel dikke jazz als vette metal op spelen, country en rock: ontzettend veelzijdig en klinkt super: je hebt zo een mark 2c+ en mark 3 in 1 boxje zitten.

harrald

paulusdeBKB
25 juli 2006, 00:29
Ik heb zowel de Koch Pedaltone als de V-Twin, en allebei klinken ze als een klok! De Koch is veel veelzijdiger dan de V-Twin, maar ietsje anoniemer, wat overigens geen enkel probleem is. Over dat Hughes en Kettnerpedaal hoor ik ook goede verhalen dus die zou ik zeker ook eens checken. Mooie van floorpre-amps is dat je er altijd wel wat aan hebt. Ook als je later nog een knappe 19" pre-amp koopt.

MSNL
25 juli 2006, 10:03
Als je een goede 1 kanaals pre-amp wilt hebben, kan ik je de Reusenzehn Blackface aanraden (zie www.reusenzehn.de). Dit is een klein kastje met een fender-voorversterker. Klinkt als een klok. Voor vervorming een paar pedaaltjes ervoor en klaar.
Kost zo'n 200 euro.

grt

MSNL

Thom TK
25 juli 2006, 10:25
Als je een goede 1 kanaals pre-amp wilt hebben, kan ik je de Reusenzehn Blackface aanraden (zie www.reusenzehn.de). Dit is een klein kastje met een fender-voorversterker. Klinkt als een klok. Voor vervorming een paar pedaaltjes ervoor en klaar.
Kost zo'n 200 euro.

grt

MSNL


www.reussenzehn.de ;)

vinni
25 juli 2006, 14:39
Damage Control!!!!



Vinni