PDA

View Full Version : SM57 usb



stevie_vp
15 juli 2006, 18:41
Hey gasten!

Kheb een vraagje... Ik heb van samson de c01u condensator mic..
Deze gaat via usb me computer in dus slaat ie mijn standaart geluidskaart
over... nu wil ik voor gitaar cabs opnemen een sm57 of een sennheiser E606 kopen...
maar deze moet dus wel direct m'n line-in in.(door m'n standaart geluidskaart) Zou dit funest zijn voor het signaal uit de mic? iemand ervaring hiermee?
En zou het dus echt het geld waard zijn om een usb interface te kopen..?

harrie-beton
15 juli 2006, 20:29
een losse microfoon werkt het beste met een goede geluidskaart en die zijn er ook in USB, een TASKAM bijvoorbeeld.

Je kunt ook met een goedkoop mengtafeltje aangesloten op je line in van je pc redelijke resultaten bereiken.

Een gewone microfoon kan ook direct in je mic in van je pc, dat is echter niet aan te raden. De voorversterker die daar in zit is om te janken.

bert k
15 juli 2006, 21:10
.. nu wil ik voor gitaar cabs opnemen een sm57 of een sennheiser E606 kopen...
maar deze moet dus wel direct m'n line-in in.(door m'n standaart geluidskaart) Zou dit funest zijn voor het signaal uit de mic?
Een mic in de line-in gaat niet werken, het micsignaal is te laag. Je kan hem in de microfooningang steken, als je die hebt, anders een simpel mixertje kopen.

stevie_vp
16 juli 2006, 00:18
thanx voor de reacties!
Maar is het verschil tussen een usb interface of een mixertje/mic preamp naar m'n line-in merkbaar? usb kost namenlijk wel meer.... en ik vin ouderwetse line-signalen toch lekkerder werken dan usb...

harrie-beton
16 juli 2006, 01:48
Losse USB geluidskaarten zoals de Terratec, m audio of TASKAM zijn beter dan elke gewone consumenten geluidskaart. De verschillen zijn niet erg groot maar een audiofiel hoort het meteen.

stevie_vp
16 juli 2006, 03:43
Ik zag ook de helixboard van phonic..
das een mixer (12 sporen) met alles erop&eraan alleen dan met een usb interface..
geeft ook signalen van je pc terug aan de tafel dus eigenlijk ook een soort van geluidskaart. Ik denk dat ik daar voor ga....
iemand toevallig ervaring hiermee?

harrie-beton
16 juli 2006, 08:22
voor een beginner is dat een prima oplossing, echter de audio kwaliteit is vergelijken met een mp3, dat kan ook niet anders voor dat geld lijkt me.

Een echte man neemt natuurlijk op met zijn pc!

stevie_vp
17 juli 2006, 00:46
ik neem ook op op me pc....
maar de vraag is of het echt zoveel beter is om je mic via een usb "geluidskaart" of via een mixer (met mic-preamp) via je line-in (standaart geluidskaart) te gebruiken.....

duckman
17 juli 2006, 09:11
ik neem ook op op me pc....
maar de vraag is of het echt zoveel beter is om je mic via een usb "geluidskaart" of via een mixer (met mic-preamp) via je line-in (standaart geluidskaart) te gebruiken.....

dit zal meer afhangen van de preamps en niet van de interface.Howel USB wel meer voor problemen kan zorgen dan een PCI kaart of firewire.Dit omdat er nogal wat praktijk voorbeelden bestaan over incompatibiliteit tussen de USB chipsets.

Een betere geluidskaart ondersteund meestal ASIO en dit zal er voor zorgen dat je minder vertraging hebt met het opnemen.

harrie-beton
17 juli 2006, 09:40
ik neem ook op op me pc....
maar de vraag is of het echt zoveel beter is om je mic via een usb "geluidskaart" of via een mixer (met mic-preamp) via je line-in (standaart geluidskaart) te gebruiken.....


Een andere geluidskaart is beter maar met je eigen geluidskaart en een mixer is GOEDKOPER. Dat is de reden dat ik een mixertje als optie noem.
De problemen met chipsets is vantevoren uit te zoeken, eventueel op te lossen door voor 15 euro een pci usb kaart te kopen.

stevie_vp
17 juli 2006, 11:46
ok thanks! ik wou de helixboard van phonic nemen omdat die
én een line uitgang heeft die ik in me line in kan doen én hij heeft
een ingebouwde usb interface... kan ik dus proberen wat beter werkt :)
Hoorde laatst wel dat de ad converters in die phonic niet zo best waren..