PDA

View Full Version : ReezaFRATzitz!



Dweezman
15 juli 2006, 17:53
van Emma.

Ik zocht een goed pedaal voor bij mijn Twin. Ik heb een aantal pedalen getest, maar in alle gevallen bleef de distortion de 'gritterig' Op zich hoeft dat geen probleem te zijn; mijn Multitone heeft ook een bepaalde grain, maar daarbij klinkt het gewoon lekker.

Mijn Twin bleef te harsh, onplezierig met de pedalen die ik gehoord heb. MI audio Blue Boy, TS-9, Red Snapper en SHO.

Maar de Emma: fijn!

Grote verschil t.o.v. van de andere pedalen die ik getest heb is de smoothness, en eigenlijk in iedere setting een aangenaam geluid. Het mooie is dat je heel duidelijk het geluid van de Twin blijft horen, maar dan in verschillende uitvoeringen. Het lichte randje/crunch blijft erg dynamisch, heel fraai.

Metal zal je er niet uit halen, maar dat is ook niet waarvoor ik het pedaal heb. Naar mate de gain toeneemt, wordt de Emma een serieuze distortion, die een behoorlijke zware sound geeft.

De bias knop is echt iets grappigs, hoe het helemaal werkt ben ik niet uit, maar ik kan variëren tussen de eerder genoemde 'gritterigheid' naar meer smooth.

Het grootste pluspunt vind ik het behoud van de sound van de Twin, met alle dynamiek die erbij hoort, hoe hoog je de gain ook zet. Je blijft horen dat ik b.v. op m'n strat speel en misschien zelfs wel element ;-)


Aanrader!

Mitch
15 juli 2006, 18:39
Absoluut één van de betere medium drivepedalen die ik gehoord heb. Gefeliciteerd !

BillyG
15 juli 2006, 18:57
toevallig staan er nu 2 (!) op marktplaats te koop .......

(ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de oranje versie de 'DiscumBOBulator' een soort van autowah)

robzilla
15 juli 2006, 21:15
Ik ben al erg lang geinteresseerd in dit pedaal. Ik ben ook opzoek naar een smoothe drivepedaal dat vrij veel gain heeft.. De Emma lijkt me wel wat, binnenkort maar eens testen..

:)

Hoe gebruik jij je SHO? Bevalt die nog?

Dweezman
15 juli 2006, 21:41
Op de multitone gebruik ik de SHO om het geluid meer 'bellen' te geven, en staat ie altijd aan. Bij de Twin hoeft dit niet, en werkt hij prima als volumekick voor solo's.

De Red Snapper komt wat in het gedrang, misschien dat die weggaat...

robzilla
15 juli 2006, 21:52
Op de multitone gebruik ik de SHO om het geluid meer 'bellen' te geven, en staat ie altijd aan. Bij de Twin hoeft dit niet, en werkt hij prima als volumekick voor solo's.

De Red Snapper komt wat in het gedrang, misschien dat die weggaat...

De SHO en de Emma moet ik maar eens testen dan..