PDA

View Full Version : Intonatie Floyd Rose... Ik snap het niet helemaal...



Darklight
23 november 2002, 02:17
Met een vaste brug is het allemaal wel makkelijk... Maar met zo'n irri Floyd weet ik dus niet waar ik moet beginnen.

Ik ga morgen nieuwe snaren halen (GHS Boomers 010 setje + .058 of .060 denk ik) voor mijn Ibanez RG7620. Ik ga hem dus weer eens Drop A stemmen, maar nu zet ik dus eerst de snaren erop, dan stel ik mn Floyd af vervolgens stem ik de boel en stel ik de hals af (Klopt deze volgorde wel?!) en dan moet ik dat ding nog eens octaafzuiver maken... maarja, hoe wou ik dat ooit doen met de snaren erop?!

Ik heb geen zin om weer m'n gitaar weg te brengen. Ik wil het nu weleens zelf goed leren.

Overigens is op mn Epiphone Goth Explorer mn D snaar niet te intoneren (buiten z'n bereik), maar kan dit nu komen doordat een oude snaar is of niet? De 1 zegt van wel, de ander niet...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-11-23 11:46 ]</font>

Darklight
23 november 2002, 12:32
help :smile: hier is haast bij :smile:

Achja, Ik ga wel wat aan lopen kloten.

Anders Destium
23 november 2002, 13:59
Wat speel je nu? .09 ofzo?
Als je met de snaren die er op zitten eerst drop A gaat stemmen en dan 1 voor 1 de snaren gaat vervangen ben je al een heel end. Dus wel elke nieuwe snaar gelijk meestemmen, zodat je brug op spanning blijft. Hierna kan je andere dingen gaan controleren: 1. Actie goed genoeg?
2. Octaafzuiver?
3. Intoneren die hap...

Darklight
23 november 2002, 16:20
Ik heb alles eraf moeten halen.. (stud moest vervangen worden) Het afstellen van een Floyd vind ik niet zo'n probleem. Ik had redelijk snel alle snaren erop zitten en alles op de juiste manier gestemt

Ik heb trouwens 010 + .060 erop gezet. is echt perfect voor een A

Het enige wat nog niet goed is is dus de intonatie. Alleen HOE moet ik dit nu aanpassen. Ik weet dat ik die inbus schroefies los moet draaien en dan dat ding moet verschuiven en weer vastdraaien, maar dan moet ik dus wel mn snaar van m'n stemknop afdraaien toch? (anders kan dat toch niet?)

Lekker klote werkje dan?!

Thumbs up voor Kees Dee trouwens! Ze hebben me best leuke korting gegeven. Zo'n stud is niet goedkoop.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-11-23 16:22 ]</font>

Anders Destium
23 november 2002, 18:00
Je kan iig niet je snaren op spanning laten zitten, alleen steeds gokken hoe ver je in of uit moet draaien. Vervelende business, dat wel...

Darklight
23 november 2002, 19:14
Daar was ik dus al bang voor :razz:

mooi klote is dat :smile: