PDA

View Full Version : knutselen



dreadhead
14 juli 2006, 23:41
hoi,

het is zomervakantie en ik heb weer zin om weer eens te gaan knutselen.

ik ben van plan men wah een mod te geven dat ik hem ook als volumepedaal kan maken.

ik wil nog een mooie distrotion maken

en ik wil nog een mooie booster maken :D

heeft iemand nog een tip/idee welke distortion ik zou moeten maken, ik zoek een redelijk veelzijdige distortion, maar al te licht hoeft hij niet niet per se te kunnen komen, (daar kan ik men overdrive nog voor gebruiken), wel moet hij in iedergeval goed rock, punk, metal kunnen :) heeft iemand hiervoor een tip welke het meest in deze richting komt en er goed klinkt natuurlijk

voor boost dacht ik de SHO booster te maken of zo'n treblebooster van Newtone, maar ik wil de boost dus in iedergeval gebruiken dat ik met men solo's boven het geluid uit kan springen en kan dat ook met zo'n treble booster, of boost deze als de naam al zegt alleen de treble dus niet zo zeer het volume?

alvast bedankt voor jullie reacties op mijn vele en moeilijke vragen :soul:

Vonk
15 juli 2006, 10:51
Op Newtone-online.nl staan wat projecten. Eerst was ik alleen geinteresseerd in de rangemaster, maar laatst is er een project toegevoegd die klinkt als een jaren 80 metal distortion. Je kan hem nog veelzijdiger maken door een tonestack toe te voegen. Lijkt me aardig geschikt voor jou.

dreadhead
22 juli 2006, 22:35
sorry ik kon een tijdje niet op internet, dus een tijdje niet reageren, maar zijn hier mensen die die big daddy jaren 80 metal distortion al gebouwd hebben van Newtone? Klinkt hij goed? en is die niet alleen voor metal, of zou die inderdaad met die toonregeling (mid, treble , bas) ook erg veelzijdig zijn?

JER00N
22 juli 2006, 22:54
Ja ik ben ook wel benieuwd naar die Big Daddy... op runoffgroove.com staat een sample maar das niet echt metal-stijl...

Hector_Tsolodimos
23 juli 2006, 09:28
Op Newtone-online.nl staan wat projecten. Eerst was ik alleen geinteresseerd in de rangemaster, maar laatst is er een project toegevoegd die klinkt als een jaren 80 metal distortion. Je kan hem nog veelzijdiger maken door een tonestack toe te voegen. Lijkt me aardig geschikt voor jou.

lijkt met erg leuk!
maar klinkken ze wel een beetje? dat is de vraag, ze zeggen wel: net zo goed als origineel (zou kunnen hoor) maar is dit wel zo?

Vonk
23 juli 2006, 19:01
Het eerste bericht van mij na een week vakantie! Helaas is ie niet zo informatief, aangezien ik niet dit effect nog gebouwd heb. Ik heb wel een newtone rangemaster gebouwd, en die klinkt erg goed.

Verder heb ik ook nog niet echt klachten gehoord op het newtoneforum, dwz als het geluid je niet bevalt helpt newtone je met het vinden van een oplossing.

dreadhead
23 juli 2006, 19:38
Het eerste bericht van mij na een week vakantie! Helaas is ie niet zo informatief, aangezien ik niet dit effect nog gebouwd heb. Ik heb wel een newtone rangemaster gebouwd, en die klinkt erg goed.

maar die rangemaster is een treblebooster, maar wat is nou het principe daarvan? boost het het volume en dan met extra treble, of boost het gewoon je treble en niet zo zeer het volume? en bij die rangemaster heb je ook verschillende standen zou je daar ook nog iets over kunnen vertellen wat die doen?

bedankt :hippie:

Vonk
24 juli 2006, 11:34
Speeddemon heeft een keer zijn waarden van condensators gepost op dat forum, zodat je een fullboost krijgt, een treble- en een midboost. Moet je maar even zoeken op zijn naam onder het woord "rangemaster" of "range". Dan geeft ie uitleg.

Mijn rangemaster is volgens zijn waarden gebouwd, en ligt nu even in de kreukels om te worden ingebouwd in een multieffectkast.

dreadhead
24 juli 2006, 13:28
ok bedankt


verder nog iemand ervaring met de big daddy van newtone (waar deze topic ook nog over ging)? :D

fhensen
25 juli 2006, 17:10
Condensator waarden van speedy zijn:

3.3, 4.7 en 33 nF. Echter de 33 voor een strat. Hij geeft zelf aan dat een 22 nF ook genoeg is voor humbuckers

dreadhead
1 augustus 2006, 23:34
ik ga binnenkort dan maar de Big Daddy bouwen (van Newtone website). Ik heb wel eens gelezen dan je bij effecten ook andere IC's erin kan doen, voor een ander geluid. Zou dit ook bij de Big Daddy kunnen?

Zoja, welke zouden jullie aanraden?

fhensen
2 augustus 2006, 11:42
Staat niks op het forum van Newtone??? Ervaringen van andere knutselaars worden daar gedeeld.

Ik heb zelf de rangemaster besteld (met de verbeteringen voorgesteld door Speeddemon). Vrijdag is 'tie klaar.

dreadhead
3 augustus 2006, 01:24
Staat niks op het forum van Newtone??? Ervaringen van andere knutselaars worden daar gedeeld.

Ik heb zelf de rangemaster besteld (met de verbeteringen voorgesteld door Speeddemon). Vrijdag is 'tie klaar.

ja kheb daar inderdaad ook even de vraag gesteld en tot zo ver zegt men daar dat het bij de big daddy niet kan