PDA

View Full Version : advies aktieve luidsprekers voor Guitarrig 2



satbird
14 juli 2006, 21:26
Hoi,

Omdat ik guitarrig 2 software wil gaan gebruiken op de PC en via de floorboard een paar aktieve luidsprekers wil aansluiten , en het in een ruimte van 4 x 4 m wil gaan gebruiken, zou ik graag wat advies willen hebben, welke merk en type tot 500 euro goed zijn.

Aanbevelingen zijn wekom.

groetjes marcel

Debaser
17 juli 2006, 01:56
ik gebruik een setje van Nady, misschien niet d allerbeste maar ik vind ze zeker lekker klinken, naast de andere sets die ik heb gehoord in de winkel.

Lacrymosa
17 juli 2006, 09:04
Zelfbouw!!
Althans, dat zou ik doen (heb ik gedaan)

Leuke Hypex modules er in

satbird
17 juli 2006, 10:45
Alvast bedankt voor de reacties, zou graag nog meer reacties willen zien.
voornamelijk over prijs/kwaliteit verhouding.

djangfripp
26 juli 2006, 18:46
deze zijn zeer goed prijs/kwaliteit in het segment dat je zoekt.

- Alesis M1 620 (364euro/paar)
- Tannoy Reveal ACTIV 5A (400euro/paar)
- M-audio BX5A (260euro/paar) of BX8A (415euro/paar)
- KRK RP5 (400euro/paar)


je hebt ook nog Behringer, Tapco, ESI en Phonic maar die zijn toch wat meer 'budget' alhoewel de Behringer Truths zeer goede reviews krijgen.

Dit zijn allemaal voorbeelden van nearfield monitors om op af te mixen. Wil je enkel gitaar spelen is het misschien beter om ipv mix kwaliteit te kiezen voor volume.
Ik heb toch altijd de neiging wanneer ik gitaar speel en er goed begin in te komen het volume steeds hoger te draaien ;) En ik denk eerlijk gezegd dat bovenstaande modellen daar wat delicaat voor zijn. Dus eerder wat meer investeren in een monitor die wat meer aankan (Dynaudio, Genelec, ..), 100+ Watt headroom kan je wel gebruiken zonder dat je in het rood hoeft te gaan. Is niet echt hetzelfde als 100 Watt bij een gitaar versterker. Of eerder zoeken in de PA speakers/amps.