PDA

View Full Version : Er is opeens vanalles mis met mijn gitaar!!



stefke_m
14 juli 2006, 19:52
Hoi, ik heb mijn gitaar 2 weken niet aangeraakt, ik was nl. niet thuis. Maar daarnet was ik aan het spelen en ik heb gemerkt dat mijn brugelement en mijn middelste element soms even 'uitvallen'... En ik lijk ook last te hebben van Fretbuzz, als ik n snaar indruk rond de 10-12de fret.

Wat is een degelijke prijs om je gitaar te laten afstellen? in de winkel waar ik morgen een andetre gitaar ga kopen vragen ze 50 euro. De moeite toch in dit geval. Niet?

nielsduursma
14 juli 2006, 19:53
35 euro is de prijs die ik het meeste hoor (die ik ook zelf heb betaald een keer). 50 euro lijkt mij ietwat veel. de 35 euro was bij mij iig. een grote servicebeurt (electronica en alles afstellen enzo) en een nieuw setje snaren.

Fox
14 juli 2006, 21:58
Waar wil je hem eigenlijk binnenbrengen? Daar hangt natuurlijk heel veel vanaf.

Mvg,

Tim

JeroenZ
14 juli 2006, 22:10
Hoi, ik heb mijn gitaar 2 weken niet aangeraakt, ik was nl. niet thuis. Maar daarnet was ik aan het spelen en ik heb gemerkt dat mijn brugelement en mijn middelste element soms even 'uitvallen'... En ik lijk ook last te hebben van Fretbuzz, als ik n snaar indruk rond de 10-12de fret.

Wat is een degelijke prijs om je gitaar te laten afstellen? in de winkel waar ik morgen een andetre gitaar ga kopen vragen ze 50 euro. De moeite toch in dit geval. Niet?


Kan ook door het weer komen, hout is een natuurprodukt en zet uit en krimpt met temperatuursverschillen.

Fox
14 juli 2006, 22:12
Kan ook door het weer komen, hout is een natuurprodukt en zet uit en krimpt met temperatuursverschillen.

Inderdaad, heeft hij misschien in de zon gestaan terwijl je op vakantie was ofzo? Indien ja, dan zou dat het kunnen verklaren.

Mvg,

Tim

SimonS
15 juli 2006, 16:39
35 euro is de prijs die ik het meeste hoor (die ik ook zelf heb betaald een keer). 50 euro lijkt mij ietwat veel. de 35 euro was bij mij iig. een grote servicebeurt (electronica en alles afstellen enzo) en een nieuw setje snaren.
waar was dat?

Herman
15 juli 2006, 19:20
Als je het echt tactisch aanpakt, 15Euro :cooler: MAAR, dit was dan ook meer via via...ik denk inderdaad dat 30/35€ mooie prijs is voor een GOEDE afstelbeurt...

JeroenZ
15 juli 2006, 19:21
35 euri voor een goede BEURT is niet veel :P

DsNL
15 juli 2006, 19:48
ligt er natuurlijk wel aan wat eraan moet gebeuren, maarja gewoon standaard ik dan dat 30-40 euro wel een nette prijs is en het is natuurlijk een kleine investering voor meer speelplezier! :satisfie:

ijzerbroot1
16 juli 2006, 09:42
en over wat voor gitaar praten we hier?

hendrix2
16 juli 2006, 10:00
ik laat het doen voor 15 euro inclusief nieuwe snaren

Dolf
16 juli 2006, 10:04
ik laat het doen voor 15 euro inclusief nieuwe snaren

En waar mag dat dan wel zijn?
(ik zit nl op kot in gent en heb hier nog een gitaartje liggen die wel nog een afstelbeurt kan gebruiken)

DarknessAwaits
16 juli 2006, 12:21
Het maakt natuurlijk nogal een verschil of het hier over een gitaar gaat met floyd of een vaste brug. Floyd's zijn gewoon veel meer werk en daarom (hier) ook een stuk duurder.

Ik doe het trwns altijd zelf, dat is nog handiger.