PDA

View Full Version : Drummer



Luca P
22 november 2002, 23:39
Ik ken veel bandjes met super gitaristen.
Toch als ik naar een live bandje ga kijken is de gene op wie ik het meest let.....de drummer.
Een voorbeeld.....hmmmm...Direct!
Die gitaristen Spike en die andere, hoe heet ie, kunnen leuk spelen. En ik vind ze helemaal niet slecht.
Maar wie ik echt goed vind van die band is die drummer. Zijn naam ken ik ook niet, want ik kon jullie vader zijn dus daar let ik niet meer op.
Een goede band is dus een band met uiteraard goede solisten, maar de belangrijkste is de drummer. Samen met de bassist.
Een goede sologitarist is leuk mee genomen dat wel, maar niet belangrijk.
Dus....lekker drummen met z'n allen?

Bins
22 november 2002, 23:59
Grappig dat je dat zegt...
Onze drummer gaat namelijk 6 maanden "reizen" ofzo :sad:
(goede)Drummers zijn zoooo schaars. En vooral in ons "genre" valt of staat alles bij de drummer. Bij ons staat/stond het dus redelijk.
Nu moet ik over 2 weken waarschijnlijk de stokken overnemen, omdat we gewoon niemand anders kunnen vinden. Nou kan ik wel drummen (ik heb in een grijs verleden in een Nirvana/Hendrix coverbandje gedrumd), das niet zo'n probleem. Maar die snelle shit en dubbel bass dingetjes, dat gaat denk ik gewoon niet lukken. Bovendien zal ik niet met veel plezier achter het drumstel zitten, omdat ik veel liever gitaarspeel.

Ik heb echt ontzettend veel respect gekregen voor goede, strakke drummers. De beat man, de beat! Das het allerbelangrijkste. Gitaar is gewoon icing op de cake.

Bouke
23 november 2002, 00:48
Hey,

Goeie drummers moet je vastbinden op een comfortabel drumkrukkie, af en toe wat te drinken geven, niet te veel, sjekkies voor draaien en complimenten geven.

Maar nooit 6 maanden op vakantie laten gaan!!

Bouke

Bins
23 november 2002, 10:07
Hij weet het nog niet, maar we gaan de douane bij schiphol "tippen".
Ken je die uitdrukking "Je komt Den Haag nie uit!" :wink:

Pickslide
23 november 2002, 16:51
Mijn mening over drummen/Drummers (niet gehinderd door enige kennis van zaken)Is dat ze eigenlijk super veel macht hebben. De gitaristen schrijven de nummers welliswaar maar als de drummer iets gaat drummen dan passen de gitaristen het nummer automatisch aan (soms is dat heel subtiel maar soms veranderd het nummer behoorlijk). Zo heb je als drummer veel invloed op hoe (ruig, snel, hard) het nummer uiteindelijk wordt.

Daarom is drummen ook zo cool om te doen. Je voelt gewoon de macht als je achter dit brute aparaat kruipt. :grin:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pickslide op 2002-11-23 16:52 ]</font>

PeArLjAm
23 november 2002, 21:38
Op 2002-11-22 23:59, schreef Bins:
Nou kan ik wel drummen (ik heb in een grijs verleden in een Nirvana/Hendrix coverbandje gedrumd), das niet zo'n probleem.


Een Nirvana/Hendrix coverband?? :grin: Trouwens mitch mitchell kan aardig drummen !!

Bins
24 november 2002, 10:45
Is dat zo gek dan? :wink:

Neals
24 november 2002, 14:42
daarom doe ik de songwriting met de drummer samen...je hebt gelijk al een beeld van hoe het eindresultaat gaat worden....

maar de drummer machtig... hahahah niet in mijn band :grin: een drumkit is machtig instrument.... maar een headstock gaat eerder door een drumvel dan een drumvel door een headstock :grin:

alhambra
24 november 2002, 15:46
Op 2002-11-24 14:42, schreef Neals:
daarom doe ik de songwriting met de drummer samen...je hebt gelijk al een beeld van hoe het eindresultaat gaat worden....

maar de drummer machtig... hahahah niet in mijn band &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> een drumkit is machtig instrument.... maar een headstock gaat eerder door een drumvel dan een drumvel door een headstock &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Heb je al wel is een leuke bekkenstandaard met tegengewicht op je hasses gehad :grin: dan lul je wel anders :grin: .