PDA

View Full Version : crossfilter?



B_2_the_a
14 juli 2006, 16:52
ey mensjes

ik wil mijn bassetup zo gaan uitbreiden dat ikeen amp + cabs voro laag en een amp + cabs voor hoog heb!

ik wil dus een 19 inch apperaat dat het basgedeelte van de toon naar versterker 1 en het hoog van de toon naar versterker 2 stuurt

ik ben dit tot nu toe nog niet tegengekomen(alleen ingebouwd in bassamps af en toe) maar misschien kent iemand het wel?

anders, werkt dit ook:
je signaal splitten, beide signalen door een apparte eq, de ene eq dempt de hogere freq's en de andere de lage freq's...

is dat mogelijk?


please antwoord :D

schwalbe
16 juli 2006, 19:11
Je bedoeld een crossover. Zit in bijna elke PA-installatie en is gewoon bij de muziekwinkel te koop vanaf 100 euro ofzo. Gaat in principe tussen voorversterker(s) en eindversterkers; je kan je bas er dus niet rechtstreeks inpluggen. Misschien worden er ook wel speciale voor basgitaar gemaakt waarbij dat wel kan. Sommige voorversterkers voor basgitaar hebben een crossover aan boord, dan heb je alleen nog 2 eindversterkers (of 1 stereo-eindversterker)+cabs nodig.

paulusdeBKB
17 juli 2006, 12:49
Ik raad je aan om je idee te heroverwegen: tenzij je in een band zit die alleen maar op zeer grote podia speelt, zijn aparte cabs voor hoog en laag geen zegen. Bi-ampen kan natuurlijk altijd, maar dan bij voorkeur wel naar 1 cabinet, omdat je anders hoorbare uitdovingsverschijnselen gaat krijgen rond de crossoverfrequentie (mits die boven de 60 Hz ligt).

B_2_the_a
17 juli 2006, 14:21
meerdere cabs is gene probleem

het is een setup die ik op grotere podia wil gaan gebruiken inderdaad...

paulusdeBKB
17 juli 2006, 14:34
Dan is er idd niets aan de hand. Succes man!