PDA

View Full Version : Koch powertone II channel switchen



armageddon
14 juli 2006, 15:49
Ik heb natuurlijk dat mooie pedaaltje erbij gekregen en volgens mij is dat gewoon midi???
Enfin, ik wil dus een GT-8 of iets dergelijks in de loop zetten, maar dan wil ik natuurlijk switchen met die GT-8. Moet ik hiervoor die DJ-1 van Koch kopen of kan ik iets zelf solderen? Op de GT-8 zitten 2 mono-jack aansluitingen, dus dat geeft met 3 kanaalopties geloof ik. Aangezien het pedaaltje van koch nog lampjes heeft etc en ik al eerder de fout heb gemaakt met een Mesa DC-5 heb ik de indruk dat ik niet zomaar een verloopstukkie kan solderen....

timgte
14 juli 2006, 20:18
Ik ben hier ook wel benieuwd naar... Alleen volgens mij kan de boss gt8 maar twee kanalen switchen.. Ik ben echter niet zo handig als het gaat om solderen e.d.

Toaster
14 juli 2006, 20:30
Ik snap je verhaal niet helemaal maar bij een powertone is het zo dat als je iets in je effectloop zet, komt de reverb functie op je pedaal te vervallen.

Hiermee schakel je dan je GT 8 in.

armageddon
14 juli 2006, 21:39
Boss GT-8 kan 2 kanalen switchen, foutje dus.

Anyhow, met een midi-switcher van de Powertone moet ik er wel 3 kunnen schakelen lijkt me?

Even anders dus: Hoe zorg ik ervoor dat ik kanalen kan wisselen op mijn powertone II met mijn GT-8?

Anders Destium
14 juli 2006, 23:39
Waarom kun/wil je de footswitch van de powertone niet gebruiken? Zet hem naast je GT-8 en je bent klaar :???:

armageddon
15 juli 2006, 00:25
Omdat dat het mij niet echt handig lijkt dat als je van een patch waar je over je clean kanaal van je koch een delay + het één en ander hebt over wil schakelen naar het scheurkanaal met een wah je twee verschillende dingen in moet rammen....en, op mijn Engl deed ik dat ook zo, dus schakelen met de GT-8, en dat werkte perfect.

dml
15 juli 2006, 10:39
Zoals gezegd kun je met de GT8 maar twee kanalen schakelen. Of de relais in de GT8 zwaar genoeg is om kanalen van Koch te schakelen betwijfel ik. Ik heb in het verleden een GP100 gehad (voorzien van twee ch.switch outputs) maar deze waren niet zwaar genoeg om mijn ex-Koch KC50 dlx te schakelen.
De combi Powertone + GT8 heb ik ook gehad, het schakelen kon alleen met een Midi-switcher ertussen, daar gebruikte ik een Nobels MS4 voor, werkte perfect.
Overigens kun je de GT8 prima met de 4-kabel-methode op de Powertone aansluiten.

armageddon
15 juli 2006, 13:03
Ja, de 4 kabelmethode gebruik ik nu ook. Werkt perfect. Ik zal eens kijken naar zo'n nobels ding. Bedankt.

orangekurty
22 juli 2006, 13:06
DJ1 werkt wel goed dan.. je krijgt dan vier mono jacks die je in je GT8 kan aansluiten en laten schakelen.. geen idee waar ze te koop zijn, misschien ff koch zelf bellen (www.koch-amps.com) :)

timgte
22 juli 2006, 13:19
Heel even lichtelijk offtopic @armageddon:

Hoe vind je de GT8 combineren met de PTII ?

Tast het het geluid niet te veel aan?

en, heb je inmiddels al wat gevonden voor het gestelde dilemma?

DarknessAwaits
23 juli 2006, 20:53
Ik gebruik ook een GT8 icm PowertoneII en je kan de Boss prima gebruiken om je kanaal te schakelen. Het is wel zo dat er (helaas) maar 1 relais in de GT8 zit hiervoor, dus maar 1 schakeloptie.

Zelf heb ik 'm voor kanaal1/kanaal3 gesoldeerd. Ik heb dit schema gebruikt wat duidelijk aangeeft wat je moet solderen bij wat je wilt: http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=htyv6gdi&p_accessibility=0&p_tbl=9&p_id=613&p_created=1068648255&p_olh=0.

lampz
24 juli 2006, 19:11
Lijkt me een beetje zonde om van de vijf footswitchmogelijkheden die de normale footswitch biedt er maar 1 te gebruiken...

armageddon
24 juli 2006, 22:20
nja, maar met een midi switcher kan je het natuurlijk per patch inbouwen.