PDA

View Full Version : effect van Korn



bathmutz
22 november 2002, 23:04
hey, weet iemand misschien wat voor effect Fieldy gebruikt van Korn? een soort drive pedaal ofzo?

of die van Otep, kent iemand die?

BathmutZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bathmutz op 2002-11-23 13:04 ]</font>

flearulez
23 november 2002, 13:40
Hmm kijk eens op ibanez site, mischien staat daar wel iets van Fieldy's effect op...


Ik moet wel zeggen dat Fieldy onzettend ruig slapt, iemandhier een informative site over?
Hioe krijt tie dit geluid?

Moonchild
23 november 2002, 15:00
voila

http://www.guitargeek.com/rigview/520/

Ruud
23 november 2002, 15:59
Heej, leuke pagina,
kende ik niet, leuk om te kijken waar
iedereen op speelt en gebruik van maakt

flearulez
23 november 2002, 17:35
cool fieldy speelt net als mij op de H&amp;K!

skabouter
23 november 2002, 18:10
http://www.KORNKIDS.COM

dit is DE onoffiele fan site van KORN !

ik weet dat er alle gear van head en munky staan, van fieldy weet ik het niet geheel zeker, maar staat er ook wel !

succes !

Laus
24 november 2002, 21:10
dat geluid kun je zonder effecten redelijk maken hoor.

Als je een 3 band EQ hebt gewoon laag en hoog maximaal en midden geheel weg. Met andere EQ's soortgelijk.

dat slappen van hem is ook wel een in zo'n magazine een artikel over verschenen. Hij slapt iig nogal dicht bij de brug ipv op de hals.

skabouter
24 november 2002, 23:26
inderdaad. nou, als je hem echt ziet spelen, live of in een live-clip ofzo komt het er gewoon op neer dat hij ongemanierd met zijn duim op de SNAREN mept.

Ron C
25 november 2002, 11:20
Op 2002-11-23 13:40, schreef flearulez:
Hmm kijk eens op ibanez site, mischien staat daar wel iets van Fieldy's effect op...


Ik moet wel zeggen dat Fieldy onzettend ruig slapt, iemandhier een informative site over?
Hioe krijt tie dit geluid?




Kom op zeg, als er iemand een klote techniek heeft is het Fieldy wel!, dat geluid wat ie heeft klinkt meer als een bassdrum, totaal geen definitie.
(overigens vind ik Korn zeker niet slecht hoor)

skabouter
25 november 2002, 13:40
dat zeg ik !

(inderdaad. nou, als je hem echt ziet spelen, live of in een live-clip ofzo komt het er gewoon op neer dat hij ongemanierd met zijn duim op de SNAREN mept. )

flearulez
25 november 2002, 15:33
kraak nou niet iemand meteen af omdat hij niet "volgens het boekje" slapt.

Moonchild
25 november 2002, 16:36
als het niet volgens het boekje is, dan kan je het ook geen slappen noemen, dan is het gewoon een nieuw soort techniek ofzo...

Moonchild
25 november 2002, 16:37
T'is maar wat je techniek noemt...

flearulez
25 november 2002, 18:32
hoe wil je het dan noemen??
het blijft slappen, naja het gaat weer eens nergens over

skabouter
25 november 2002, 19:13
new topic :smile:

Ron C
26 november 2002, 16:54
Sorry maar dit is gewoon niet eens techniek te noemen, Flea slapt ook niet volgens het boekje maar wel verdomd goed.

Ruud
26 november 2002, 20:16
Nou heeft die fieldy wel zijn eigen stijl ontwikkeld.., en bepaalt voor een heel groot deel het andere geluid van de band.., kunnen de meesten van jullie niet zeggen..

skabouter
26 november 2002, 20:39
klopt. mee eens ! het is misschien niet tradioneel (vind ik ook niet) maar het klinkt wel goed !! zeker in een band als korn. meestal hoor je de bass niet eens in hardrock bands, want die gitaren zijn ook allemaal 7 snarig, dus laag.

fieldy valt tenminste op,en ik vind hem goed !

Ruud
26 november 2002, 20:53
en zo rap kan ik niet slappen, en ook niet gewoon ordinair op de snaren meppen..,

flearulez
26 november 2002, 21:45
jah idd omdat iemand niet zoals larry graham(oid) slapt is hij zeker niet slecht.
Ik vind fieldy echt soms grooven en idd komt hij goed boven de rest van de herrie uit.
KEEP IT UP

BurningRaven
26 november 2002, 23:21
ik vind Fieldy echt mega!
zelf ken ik nog niet spelen, maar zoals hij het kan en doet zal ik het nooit kennen!
Fieldy Ruled! :grin::D

Moonchild
27 november 2002, 13:12
Op 2002-11-26 20:39, schreef skabouter:
klopt. mee eens ! het is misschien niet tradioneel (vind ik ook niet) maar het klinkt wel goed !! zeker in een band als korn. meestal hoor je de bass niet eens in hardrock bands, want die gitaren zijn ook allemaal 7 snarig, dus laag.



sinds wanneer spelen alle hardrock bands op 7 snaren?? Ik kan alleen Whitesnake in de jaren 80 bedenken, Steve Vai met zn 7 snarige conklin

Semafoor
27 november 2002, 17:35
Korn, limp bizkit en vrij veel andere nu-metal bands ook...

Moonchild
28 november 2002, 13:16
Korn en Limpbizkit hardrock?!?!

dat is zo ongeveer de grootste belediging tegenover hardrock die ik ooit heb gehoord!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-11-28 13:17 ]</font>

skabouter
28 november 2002, 14:42
korn is zowieso heeeeel anders dan LB !!
nooit met elkaar vergelijken, of achter elkaar aan noemen voortaan alsjeblieft !

ik vind het ook geen hard-rock. maar ik weet nooit zo goed hoe je het dan wel moet noemen ? ideeen ?

AntY
29 november 2002, 11:21
korn: ?
limp bizkit: rotzooi misschien?

Addixx_
29 november 2002, 14:24
korn: NU METAL
Limp dickhead: NU METAL

taddaaaa :grin:

BurningRaven
29 november 2002, 22:44
moeten we Limp Dickhead nu echt in het rijtje Nu Metal zetten??

ken die niet gewoon in de prullebak ofzo??

Korn vind ik persoonlijk gewoon heel erg goed, omdat ze niet zomaar wat spelen, ze spelen met emoties!!!!

Ik heb toevallig de DVD van Korn, als je die heb gezien, dan weet je hoeveel er achter die muziek steekt!!

flearulez
30 november 2002, 11:38
Laten we korn nou ook weer niet vereeren, ze sucken en fieldy suckt minder, hij komt erboven uit met zijn apparte stijl.
Valt me erg op dat de hedendaagse metal voord e jeugd veel agressiever en mongooler is geworden, take metallica in de vroede uren, die konden nog spelen. Erg mooie interludes en riffs door elkaar.
Nu hebben we een riff die hele nummer doordreunt.

Semafoor
30 november 2002, 14:30
Op 2002-11-28 13:16, schreef Moonchild:
Korn en Limpbizkit hardrock?!?!

dat is zo ongeveer de grootste belediging tegenover hardrock die ik ooit heb gehoord!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-11-28 13:17 ]</font>


Ik zat even niet op te letten en dacht of er bands gevraagd werden die met 7-snaren speelden, het hardrock stukje had ik even over het hoofd gezien... :smile:.
De oplettende lezer kon ook wel lezen dat ik korn en limp bizkit nu-metal vind.

basswasp
30 november 2002, 21:43
Op 2002-11-30 11:38, schreef flearulez:
Laten we korn nou ook weer niet vereeren, ze sucken en fieldy suckt minder, hij komt erboven uit met zijn apparte stijl.
Valt me erg op dat de hedendaagse metal voord e jeugd veel agressiever en mongooler is geworden, take metallica in de vroede uren, die konden nog spelen. Erg mooie interludes en riffs door elkaar.
Nu hebben we een riff die hele nummer doordreunt.


Laatst de video Cliff 'm All geleend van een vriend... Grote herrie voor die tijd, maar die lui konden zeker goed spelen!! Ze wisten ook beter om te gaan met scheldwoorden... een paar op z'n tijd is niet zo erg, het behoud ook zo z'n waarde. In tegenstelling tot sommige nu-metal, daar lijkt 't soms wel een wedstrijd...

Maar over riffs die telkens doordreunen gesproken: wat je vaak op Mtv/TMF ziet is vaak ook zoiets... Dan hebben wat lui een mooie riff die goed klinkt, herhalen ze 'm steeds maar opnieuw. Dan krijg ik echt iets van 'en nou eens in een ander akkoord', maar nee, gewoon door totdat het nummer opeens afgelopen is.

Nu moet ik toegeven dat het in de beginjaren van Rhcp er ook nummer tussen zaten met hetzelfde idee. Maar Rhcp speelt wel en de TMF/Mtv-bands hebben meestal één geluidsman achter een platenspeler... Als hij op &lt;start> drukt kan hij in theorie van het podium af...

Moonchild
1 december 2002, 15:45
Op 2002-11-30 14:30, schreef Semafoor:


Op 2002-11-28 13:16, schreef Moonchild:
Korn en Limpbizkit hardrock?!?!

dat is zo ongeveer de grootste belediging tegenover hardrock die ik ooit heb gehoord!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-11-28 13:17 ]</font>


Ik zat even niet op te letten en dacht of er bands gevraagd werden die met 7-snaren speelden, het hardrock stukje had ik even over het hoofd gezien... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">.
De oplettende lezer kon ook wel lezen dat ik korn en limp bizkit nu-metal vind.


Laat ik t niet weer merken he :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-12-01 15:45 ]</font>

AntY
1 december 2002, 18:13
[quote]
Op 2002-11-30 21:43, schreef basswasp:
Laatst de video Cliff 'm All geleend van een vriend... Grote herrie voor die tijd, maar die lui konden zeker goed spelen!! /quote]

die video zoek ik al heel lang maar kan m nergens vinden :sad: