PDA

View Full Version : Wireless setje



stefke_m
14 juli 2006, 14:11
Hoi allemaal, ik vraag me af hoeveel een goede wireless set kost voor je gitaar.

Mvg
Stef

SimonS
14 juli 2006, 14:14
shit kijk even op internet man...

www.feedback.nl (http://www.feedback.nl)
www.thomann.de (http://www.thomann.de)

meestal hoe duurder hoe beter...

Veekeren
14 juli 2006, 14:16
Ja, wat is goed :D De goedkoopsten die ik ken zijn ongeveer 100 euro, daar hoor ik wel eens wat positiefs over maar is toch echt niet geweldig. Ben je bereid 450 euro o.i.d. uit te geven dan heb je gewoon een hele goede betrouwbare set.

Kijk heb je een Gibson Les Paul Custom Shop waar je 4000 euro voor betaald hebt ben je gek als je zo'n apparaat van 100 euro koopt. Heb je een Richwood Les Paul ben je gek als je een wireless set van 450 koopt. Dus wat voor gear heb je, wat wil je er mee doen (vaak optreden of slechts thuis omdat je dat makkelijk vindt).

Kim Wilson
14 juli 2006, 14:29
Ja, wat is goed :D De goedkoopsten die ik ken zijn ongeveer 100 euro, daar hoor ik wel eens wat positiefs over maar is toch echt niet geweldig. Ben je bereid 450 euro o.i.d. uit te geven dan heb je gewoon een hele goede betrouwbare set.

Kijk heb je een Gibson Les Paul Custom Shop waar je 4000 euro voor betaald hebt ben je gek als je zo'n apparaat van 100 euro koopt. Heb je een Richwood Les Paul ben je gek als je een wireless set van 450 koopt. Dus wat voor gear heb je, wat wil je er mee doen (vaak optreden of slechts thuis omdat je dat makkelijk vindt).
Dat is natuurlijk onzin. Het gaat erom om de boel zo betrouwbaar mogelijk over te brengen, of dat nou met een dure of goedkope gitaar moet.

Veekeren
14 juli 2006, 14:31
Dat is natuurlijk onzin. Het gaat erom om de boel zo betrouwbaar mogelijk over te brengen, of dat nou met een dure of goedkope gitaar moet.

Natuurlijk heb je daar aan de ene kant gelijk in, maar als je voor je gitaar een 250 euro hebt betaald vind ik 450 euro voor een wireless set enigszins buiten proporties.

Wormaap
14 juli 2006, 14:46
Als je 2ehands geen probleem vindt, moet je me maar even PM'en :P

[/spam]

Nieuw zit je aan ongeveer 500 euro voor'n echt fatsoenlijk set (Sennheiser EW-172) en zelfs die laat je toon niet helemaal intact.
Qua betrouwbaarheid zit het met de meeste diversity (2 antennes) setjes wel goed (met beide sets heb ik nog geen uitval gehad)
Het verschil zit'm vooral in geluidskwaliteit.

Kim Wilson
14 juli 2006, 14:53
Natuurlijk heb je daar aan de ene kant gelijk in, maar als je voor je gitaar een 250 euro hebt betaald vind ik 450 euro voor een wireless set enigszins buiten proporties.
Nou, dat vind ik dus niet. De prijzen voor gitaren en wireless setjes liggen gewoon anders. Als ik vind dat ik een mooi geluid heb uit mijn goedkope gitaar, moet ik erop kunnen vertrouwen dat dat geluid naar de amp gaat. Dat kan dus niet met een set van 100 Eu.

Mijn gitaar was 300 tweedehands. Dat ding heeft een prima geluid. Denk je dat ik dan ga lopen kutten met zo'n goedkope kutset? IMO maakt het dus niet uit of je gitaar nou 150 of 1500 kost. Een gitaar van 150 kan namelijk ook goed klinken.

@Wormaap: geen enkel wireless systeem laat je geluid intact. Daarvoor wordt te weinig signaal verstuurd.

nielsduursma
14 juli 2006, 14:58
Kijk heb je een Gibson Les Paul Custom Shop waar je 4000 euro voor betaald hebt ben je gek als je zo'n apparaat van 100 euro koopt. Heb je een Richwood Les Paul ben je gek als je een wireless set van 450 koopt.

je kan het ook zo zien: de dure gibson van 4000 euro heeft zoooooveeeel tone, dat je niet eens zo'n heel duur setje nodig hebt om een goed geluid te krijgen.

de richwood heeft al weinig tone, en met een goedkoop wireless setje wordt dat alleen maar nog slechter, dus kan je beter de goede kopen om nog iets over te houden van je tone.













:Dalles met een korreltje zout uiteraard

Veekeren
14 juli 2006, 15:03
Ja ach, ik probeerde het maar algemeen te stellen en ieder zn mening natuurlijk. Natuurlijk hoeft een gitaar niet duur te zijn om goed te klinken, zo wil het allemaal niet stellen. En als je knettergelukkig bent met een wireless set van 100 euro wie ben ik dan om te zeggen dat die niet goed zou zijn. Ik zou alleen geen 450 euro aan een zender uitgeven als ik op een kwalitatief lagere beginnersgitaar (en versterker) zou spelen, laat ik het zo uitdrukken.

FruscianteFan
14 juli 2006, 15:10
Ik denk dat als je niet heel veel geld aan wireless wilt uitgeven, je beter gewoon een goede lange kabel kunt hebben.

Kim Wilson
14 juli 2006, 15:12
Dat denk ik ook. Kabel is betrouwbaarder en brengt het signaal een stuk beter over.

tabmaniac
14 juli 2006, 15:14
Kabels aan de macht!!! :rockon:

BLOK182
14 juli 2006, 15:52
Ik heb nu een AKG set, 1 kanaals, ubersimpel (geen rare opties, schermpjes en die toestanden) en het werkt perfect. Erg solide spul, kan héél lang met 1 batterij werken, en qua toonsuck is het acceptabel. De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen, vrijheid en zo min mogelijk kabels op het podium is een must bij mijn band. Thuis speel ik wel met kabels, en live heb ik wel goede kabels (Klotz Lagrange) waar nodig. Ik kan je die AKG set (+/-200 euro) van harte aanbevalen, WMS40 ofzo heetie.

http://www.cybersounds.biz/shopping/images/pics/akg/wms40/3108H020x.jpg

Maar dan met 1 antenne ipv 2!

Butger
14 juli 2006, 18:49
Hoi allemaal, ik vraag me af hoeveel een goede wireless set kost voor je gitaar.

Mvg
Stef

1000 euro









:D

AART
14 juli 2006, 19:37
Ik heb een rexer true diversity, twee antennes.

Ding klinkt prima, nauwelijks storing oid.
Kost geen drol en stukken beter dan sommige brol die in de winkel ligt.

almarvk
14 juli 2006, 19:49
Ik heb een rexer true diversity, twee antennes.

Ding klinkt prima, nauwelijks storing oid.
Kost geen drol en stukken beter dan sommige brol die in de winkel ligt.

Hehe, heb ik ook! Kost echt helemaal nix en is prima spul.

Natuurlijk nix voor al die 'tone puristen' onder ons ;)