PDA

View Full Version : nieuwe SE clip



gerrekat
14 juli 2006, 12:38
Ik ben beizg de eerste mini CD van mijn band op te nemen, en daar veschillende mensen me vroegen eens een SE clip te posten, bij deze...


http://www.enforcer-metal.com/ZZXXMEMT.mp3


Is natuurlijk zeker de definitieve mix nog niet, sterker onze andere gitarist heeft nog niet een zijn partij ingespeeld, maar daarom juis nu staat alleen de SE erop. Het is de versie met EL34's, ik heb mjin 1981 DEAN ML flame series gebruikt met een X2N PU en planet waves kabel. de Microfoon is een shure Sm-57.

BLOK182
14 juli 2006, 12:42
Lekker hoor! Vind die EL34-bite erg tof bij de Engl sound!

Anders Destium
14 juli 2006, 15:13
Klinkt goed!

EpiCenturiesAWAy
14 juli 2006, 16:26
Klinkt best heel goed!

Negative K3 fan
14 juli 2006, 16:33
klinkt vrij bruut ja :D

gerrekat
14 juli 2006, 16:38
ik ben vooral erg content met hoe de palm mutes eruit komen, bij veel high gainers verzanden die in een brei. dat is zo'n beetje het eerste waar ik op let als ik een amp test. Zoals je kan horen gebruik ik niet veel bas, maar de SE heeft daar veels te veel van LOL! ik heb alle ultra low punch opties etc uitgezet, de op bas de "normale" EQ had ik wel zo rond 2 uur staan.

BLOK182
14 juli 2006, 20:49
Veel mensen onderschatten nogal eens hoeveel bas ze voor opnames in hun amp moeten draaien. Ze denken dat de "oempf" van veel cd's alleen gitaar is, omdat het zo straks op elkaar gemixt is. Ben er zelf ook achter dat je moet goed mixen met de basgitaar en als gitarist een sound met niet al teveel bas meer knalt dan dat je de bassist probeert te vervangen:p

gerrekat
15 juli 2006, 07:59
precies, daarom heb je zoveel van die basloze producties, dat wordt straks alemaal wel opgevuld door de bassist. Bovendien maakt het het opnemen met een close range mic moeilijk want van teveel bas gaat je recorder als een gek clippen!

Bins
15 juli 2006, 09:18
Klinkt zeker goed man. Ik denk dat deze tone het heel goed gaat doen in de eindmix, hij is lekker duidelijk.
(vette muziek ook, ben benieuwd naar het eindresultaat :) )

gerrekat
15 juli 2006, 18:20
Cheers, anders ik wel!

Mitch
15 juli 2006, 18:38
Ben er zelf ook achter dat je moet goed mixen met de basgitaar en als gitarist een sound met niet al teveel bas meer knalt dan dat je de bassist probeert te vervangen:p

+1 Wat mooi vol klinkt als je in je eentje speelt is vaak totaal niet handig in een band.
Anyway, strakke sound. Ik word wel een beetje tureluurs van die snare in de coupletten, maar dat mag de pret niet drukken ;) Thanx for posting !

spanky_franky
15 juli 2006, 19:16
Phoe.. strakke boel! :rockon:

Braindead
15 juli 2006, 19:17
beter man....

gerrekat
15 juli 2006, 20:38
+1 Wat mooi vol klinkt als je in je eentje speelt is vaak totaal niet handig in een band.
Anyway, strakke sound. Ik word wel een beetje tureluurs van die snare in de coupletten, maar dat mag de pret niet drukken ;) Thanx for posting !


LOL, ik was heel tevreden over de drumsound die ik met mijn bescheiden home studiootje had neergezet. maar ik ben met je eens dat het een klein puntje van kritiek is, aan de andere kant klinken genoeg van mijn favoriete platen uit de 80's beroerder ;)