PDA

View Full Version : Mesa Boogie Rectifier-buizen



mpe
14 juli 2006, 12:11
Hoi,

Ik ben deze week de trotse bezitter van een Mesa Boogie Dual Rectifier geworden. Thuis ben ik de binnenkant van deze kast eens rustig gaan bekijken. Ziet er allemaal erg fraai uit... de 4 x 6L6- en 2 x 5U4-buizen die aan de achterkant staan te schitteren.
Daarachter staat een rij van 5 metalen 'hulzen' waarvan ik zou verwachten dat daar de 12AX7-buizen in zouden moeten staan. Maar deze lijken leeg te zijn. De afbeelding van de achterkant van de Stiletto laat hetzelfde zien:
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/stiletto/Rear-enlarged.htm

Weet iemand hoe dat zit? Horen daar de 12AX7-buizen in te zitten of horen die dingen leeg te zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Maarten.

Chris Winsemius
14 juli 2006, 12:34
En doet ie het?
Zonder die 12AX7/ECC83/7025s zou er geen geluid meer uitkomen...

BLOK182
14 juli 2006, 12:49
Het zijn metalen afschermkapjes, tegen ruis oid, veel amps hebben ze. Denk dat de pre-amp tubes een heel stuk dieper derin zitten, dat ie daarom leeg lijkt. Ik vond de pre-amp tubes ook niet 1-2-3 in mijn Powerball, daar zaten ook die kapjes/hulsjes boven!

casper innosence
14 juli 2006, 13:20
die 12ax7's zitten inderdaad gewoon onder die metalen hulzen, ik heb pas bij mij de pre amp tubes ook vervangen en die hulzen nog niet terug gezet (omdat er 1 buisje gelijk de geest gegeven had) en ik hoor geen verschil met wanneer de hulzen er wel om zitten.

mpe
14 juli 2006, 14:42
Ah, geen reden tot paniek dus... hij doet het idd goed, maar omdat ik niets zag zitten begon ik me wat zorgen te maken.

En die afschermkapjes, kan je die er gewoon zelf afdraaien zonder de buizen te beschadigen of is daar apart gereedschap voor nodig?

Gr. Maarten.

Chris Winsemius
14 juli 2006, 15:00
Ah, geen reden tot paniek dus... hij doet het idd goed, maar omdat ik niets zag zitten begon ik me wat zorgen te maken.

En die afschermkapjes, kan je die er gewoon zelf afdraaien zonder de buizen te beschadigen of is daar apart gereedschap voor nodig?

Gr. Maarten.

Hoi Maarten

Gelukkig!
Die hulsjes kun je na 'n draai beweging omhoog trekken.

Speel ze!

mpe
14 juli 2006, 16:24
Doewik... en bedankt voor de reacties!

Groeten,

Maarten.

Mr Joe
14 juli 2006, 19:04
Vette amp bro

Ik hoop dat ik ook ooit nog eens op een rectifier speel :rockon:


mazzel!

mpe
15 juli 2006, 02:17
Ik hoop het ook... dat je ooit nog eens op een Rectifier speelt ;-).

Groeten,

Maarten.

EpiCenturiesAWAy
15 juli 2006, 13:26
PM mpe..
12345

mpe
16 juli 2006, 00:19
Is het mogelijk dit in wat duidelijkere woorden uit te drukken want ik kan er weinig van maken.

Groeten,

Maarten.

AART
16 juli 2006, 00:22
je hebt een Prive bericht:

Ga naar gebruiker cp bovenaan de pagina > berichten weergeven.

Iceman
16 juli 2006, 11:50
Ik heb zelf een nagelnieuwe Dual Rectifier. Heb net andere 5U4-buizen besteld, namelijk de JJ 5AR4/GZ34 van JJ. De standaard 5U4 buizen klinken wat blubberig en de buizen van JJ zouden veel strakker in het laag zijn. Komen deze week binnen, vrijdag op oorlogsvolume uitproberen in de oefenruimte.

Ook heb ik Dual (met 6L6) op "EL34" staan ipv "6L6", daardoor is de bias veel heter en is het geluid duidelijk beter. Ook harder, al was dat niet nodig. De Dual moet dan wel op "rectifier" staan ipv "silicon", anders wordt de bias te heet.