PDA

View Full Version : koch studiotone of h&k puretone?



marnix
14 juli 2006, 11:49
Hallo allen!

Ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraag. Ik speel op een koch studiotone en ben hier behoorlijk tevreden mee, alleen gaat die soms net niet hard genoeg. Nu kan ik tegen een goede prijs mijn koch inruilen voor een h&k puretone. Nu is mijn vraag; heeft iemand ervaring met deze versterker(s), zeker live? De puretone is een enkelkanaals, de koch heeft er twee. Welke pedalen zijn goed bruikbaar bij de puretone? Kent iemand beide versterkers en kan me advies geven? Bedankt!

Groeten, marnix

Chiel
14 juli 2006, 11:58
Puretone klinkt goed met pedalen en heeft een wat stuwender laag als de Studiotone. Klinkt erg lekker met een Fulltone OCD als boost en een Fatboost als smoothy overdrive. Welk pedaal vet zal klinken voor een vette distortion zou ik je niet durven te zeggen.

PeteRS
14 juli 2006, 12:27
Is het niks om een twintone te overwegen? Is namelijk 50 watt met een ingebouwde powersoak.

new deep
14 juli 2006, 17:34
Is het niks om een twintone te overwegen? Is namelijk 50 watt met een ingebouwde powersoak.

goede tip idd

marnix
14 juli 2006, 19:15
Is inderdaad geen slechte tip, alleen vind ik het geluid van de studiotone veel mooier dan van de twintone. Wat dikker en minder scherp. De puretone klinkt volgens mij meer als de studiotone maar dan nog vetter.

arjanb01
14 juli 2006, 19:17
Is inderdaad geen slechte tip, alleen vind ik het geluid van de studiotone veel mooier dan van de twintone. Wat dikker en minder scherp. De puretone klinkt volgens mij meer als de studiotone maar dan nog vetter.

tip: koop de topversie van de studiotone met een 2x12 of 4x12 bogner kast eronder. Als dat niet hard genoeg gaat, dan ben je echt doof !

marnix
14 juli 2006, 20:49
Hoi Arjan,

Ik heb een Marshall 4x12 kast, dus volume genoeg zou je zeggen. En in principe is dat ook wel zo, ware het niet dat ik gehoorbescherming gebruik en dan blijft er te weinig volume over. Speel dan zachter zou je zeggen, maar aan het einde van de avond gaat het toch gewoon te hard met een flink meppende drummer enzo. Dan blijft er niets anders over dan oordoppen te gebruiken, waarbij de Koch het niet meer haalt, helaas.

arjanb01
14 juli 2006, 21:47
Hoi Arjan,

Ik heb een Marshall 4x12 kast, dus volume genoeg zou je zeggen. En in principe is dat ook wel zo, ware het niet dat ik gehoorbescherming gebruik en dan blijft er te weinig volume over. Speel dan zachter zou je zeggen, maar aan het einde van de avond gaat het toch gewoon te hard met een flink meppende drummer enzo. Dan blijft er niets anders over dan oordoppen te gebruiken, waarbij de Koch het niet meer haalt, helaas.

owkee, begrijp je punt... is idd lastig... kan je de drummer niet sommeren om zachter te spelen :) probleem opgelost ! met die set up heb je een lekker geluid hoor !
Ik gebruikte ook oordoppen, maar ik ben dr van afgestapt omdat je druk van de muziek mist, en dat is waarschijnlijk jouw probleem niet zozeer het volume gebrek van je amp !
Dus ik zou maar die set houden als ik jouw was ! Heerlijke combi, ik gebruik zelf alleen de combo, maar zou em echt nog weleens over een 4x12 willen gooien !

Mitch
15 juli 2006, 00:22
Ken het probleem. Zoek het dan meer in de totale sound dan puur volume. Een van nature meer stevige mid en verfijnder tophoog prikken ook door je gehoorbescherming heen. Selecteer daar een amp meer op dan op volume/vermogen. Daarnaast blijven, ook voor 4x12 cabs, Beam Blockers gewoon briljant. Zeker als je er kort voor staat, of er schuin voor hoor je jezelf gewoon veel beter. Ja. ook met oordoppen. Ik doe niet anders. :)

Punt
15 juli 2006, 01:46
Goede adviezen hierboven. Ik repeteer met een Studiotone en heb nooit problemen met de meppende drummer. Als hij te hard mept, mep ik namelijk ook :)

BartL
15 juli 2006, 10:30
Ik speel ook met gehoorbescherming...maar hoor alles prima. Wat gebruik je precies? Misschien ligt DAAR het probleem wel :) Zou makkelijker/goedkoper opgelost zijn.

marnix
16 juli 2006, 12:55
Ik gebruik aangemeten oordoppen met een filter bedoeld voor muziek, dus meer dan dat kan ik waarschijnlijk niet doen. En zodra een drummer een beetje gaat slaan, en dat doen ze allemaal, speel ik niet meer zonder. Ik heb trouwens wel het gevoel dat de puretone wat makkelijker door een mix drukt dan de studiotone, doordat er iets meer midden inhet geluid zit. Hebben anderen hier ervaring mee?

arjanb01
16 juli 2006, 13:40
Ik gebruik aangemeten oordoppen met een filter bedoeld voor muziek, dus meer dan dat kan ik waarschijnlijk niet doen. En zodra een drummer een beetje gaat slaan, en dat doen ze allemaal, speel ik niet meer zonder. Ik heb trouwens wel het gevoel dat de puretone wat makkelijker door een mix drukt dan de studiotone, doordat er iets meer midden inhet geluid zit. Hebben anderen hier ervaring mee?

gister nog opgetreden met mn studiotone ! Te weinig mids??? Naja, snijdt als een mes door de mix. Tip: gebruik de speakersim via de recording ingang naar de mengtafel, 4x12 instellinkje en off axis instelling gebruiken (met die schakelaartjes) en hoppa, rete vet geluid !
Ik had een topgeluid gisteren, in combi met mn Gibson Les Paul, heerlijk!

Punt
16 juli 2006, 15:28
gister nog opgetreden met mn studiotone ! Te weinig mids??? Naja, snijdt als een mes door de mix. Tip: gebruik de speakersim via de recording ingang naar de mengtafel, 4x12 instellinkje en off axis instelling gebruiken (met die schakelaartjes) en hoppa, rete vet geluid !
Ik had een topgeluid gisteren, in combi met mn Gibson Les Paul, heerlijk!

Grappig, ik vind die recording uitgang niet klinken, ik zet een mic voor de speaker. Dat klinkt bij mij beter. Ook een LP.

arjanb01
16 juli 2006, 16:14
Grappig, ik vind die recording uitgang niet klinken, ik zet een mic voor de speaker. Dat klinkt bij mij beter. Ook een LP.

ligt er ook aan over wat voor zaalboxen het geluid van deze uitgang uitgestuurd wordt. Als je een prut zaalsetje hebt, klinkt het prut maar over een top zaalset klinkt het top natuurlijk ! Kortom, smaak. Ik vind het superlekker klinken !

Toaster
16 juli 2006, 22:30
Hoi Arjan,

Ik heb een Marshall 4x12 kast, dus volume genoeg zou je zeggen. En in principe is dat ook wel zo, ware het niet dat ik gehoorbescherming gebruik en dan blijft er te weinig volume over. Speel dan zachter zou je zeggen, maar aan het einde van de avond gaat het toch gewoon te hard met een flink meppende drummer enzo. Dan blijft er niets anders over dan oordoppen te gebruiken, waarbij de Koch het niet meer haalt, helaas.

In onze repetitie ruimte staat een jcm 4x12 buikkast.
Als ik alleen speel sta ik al gauw hard. Speelt de rest van de band mee "verdwijnt"het geluid.

Iedereen hoort mij goed of te goed. Laatste keer de 4x12 gekanteld. Hoorde me zelf ERG goed en de rest van de band vertelde mij dat ik eindelijk een beschaafd geluid had.

Je hebt dus niet zo heel veel watts nodig hoor, alleen een goede plek om te staan of een goeie monitor of een raiser.

marnix
19 juli 2006, 11:11
Nou bedankt allemaal voor de tips en adviezen! Ik zal nog eea proberen om te kijken wat me het beste bevalt. Het zijn beide erg mooie versterkers, dus het zal nog lastig kiezen worden.

Gr, Marnix

Kim Wilson
19 juli 2006, 11:25
Wat je nodig bent om hoorbaar te zijn, is een goed geluid. Niet een bak volume. Zelfs met een rossende drummer. Het lijkt alsof de drummer te hard slaat, maar door het ongedefinieerde geluid van je gitaar (wat prima zal klinken als je in je eentje speelt) slaat de muziek dicht en komt op je af als één grote brei. Het probleem is vaak dat er teveel gain en te weinig mid wordt gebruikt. Dit klinkt namelijk lekker vet. In je eentje. Zodra je dat in een band gebruikt, gaat alle toon verloren.

Dus, om kort te gaan, wees voorzichtig met je gain en gebruik je mid. Het zal eerst wat onwennig klinken, vooral als je alleen je gitaar hoort, maar je speelt als band. Je hoeft niet in je eentje te zorgen voor een vette sound. Daar heb je ook je bassist en je drummer voor.

Suc6. :)

Droffie
20 juli 2006, 11:03
Ik ga met Mitch mee...Draai wat meer mid mid/hoog in je geluid en je prikt beter door de mix heen. Een presence regeling is ook super om je mid/hoog wat te tunen.
Meer volume voegt meestal niets toe.

Andere oordoppen met wat minder demping?

Rectifier
20 juli 2006, 11:33
Ik heb geen ervaring met de Studiotone maar wel met de Puretone.
Ik heb de top een half jaar gehad.

Geweldige versterker maar deze gaat veel te hard. Vergis je niet in de 40 watt's. Ik heb ook een VHT 2:50 maar ik zou bijna durven zweren dat de Puretone harder gaat dan de VHT.

Degene die hem van me heeft gekocht was ook bang dat hij niet hard genoeg was en in een band te kort zou komen.
Later mailde hij dat hij veel te hard ging haha.

De Puretone heeft een Matchless achtige sound als je hem opendraait.
Het mooie van de Growl knop is dat als je deze op 10 zet (helemaal open) dan wordt de gehele toonregeling ge-bypassed. Dat is PURETONE.

Hij werkt heel mooi met pedalen en op zich maakt het niet eens zoveel uit welk pedaal je ervoor zet want je hebt een hele dikke cleane toon.
Ik heb zelfs nog een tijdje met een Lexicon G2 ervoor gespeelt. Zelfs dat was te pruimen hoewel de combi vreemd is natuurlijk (simpel rechttoe-rechtaan met digitaal FX).

Hoe de StudioTone is weet ik dus niet.
De Puretone is ook te soaken van 40 naar 22 watt. Dan nog is ie te hard.

De looks van de Pure vind ik wel veel mooier dan Koch.

marnix
22 juli 2006, 00:03
Thanks voor de info! Heb je de versterker alleen verkocht omdat die te hard ging? Of moest je gewoon te hard spelen voordat ie gaat scheuren? Ik bedoel, clean kun je er toch wel zacht mee spelen denk ik? Of had je nog andere redenen om em weg te doen?

GR, marnix

Rectifier
22 juli 2006, 17:54
Hij kan gewoon zacht clean. Alleen als je dus vervorming van de versterker zelf wilt dan moet je hem opendraaien en dat gaat veel te hard. Maar daarvoor hebben we pedaaltjes ;).

Ik heb hem verkocht omdat ik ook een high-gain geluid nodig heb. Maar er zijn weinig amps met een zo mooi clean geluid. Voor dat geld dan.