PDA

View Full Version : zal ik? of toch niet?



iwamoto
14 juli 2006, 01:46
hey kids, nou ik was vandaag bij dijkman in amsterdam, en dan hebben ze het vuile lef om zo'n leuke RG 7321 (http://www.ibanez.ru/gear_el_guitar/big/rg7321.jpg) neer te zetten, da's gegarandeerd GAS, nou, ik heb hem even in mn handen gehad, leuk ding, maar 450, zon gekke versterkings tumor bij de nek, nou, ik kan er gewoon EVO 7's ingooien, maar waarom heb ik hem dan niet? ja duh, iwa heeft nooit geld!
even serieus, de gitaar is in indonesië gemaakt, op een of andere manier, ik weet niet, hij voelde wel gewoon lekker aan, maar ik bedoel, wat zijn hier de ervaringen met ibanez indo? mischien willen ze de nederlanders wel terugpakken voor de hele multatuli zaak he :p

eng elfjuh
14 juli 2006, 01:51
als ze lekker aanvoelt is t toch goed?
zit geen floyd aan dus zo'n probleem kan het niet worden!
de 7321 is een leuk ding
maar 450 vind ik wat duur dr voor

iwamoto
14 juli 2006, 02:08
als ze lekker aanvoelt is t toch goed?
zit geen floyd aan dus zo'n probleem kan het niet worden!
de 7321 is een leuk ding
maar 450 vind ik wat duur dr voor
oh kijk aan, dus ik zou hem wellicht nog goedkoper kunnen krijgen (dan krijgt opeens mijn nederlands bloed de overhand he) bedoel je 2e hands, of gewoon goed zoeken? :p

eng elfjuh
14 juli 2006, 02:19
goed zoeken, scheelt misschien tientjes, maar dan ben je al een paar tientjes opweg naar die evo-7 :)

eng elfjuh
14 juli 2006, 02:21
zoekt en gij zult vinden mijn zoon:
http://feedback.nl/?id=55&b=RG7321BK

CG_JOE
14 juli 2006, 02:38
mooi dingetje hoor. 450 is niet weinig nee, maar t is te doen. Waarom heb je ook een trem nodig. Bends kan je zelf toch wel maken. En downfall, wat boeit het.

Mijn RG komt ook uit Indonesië. Topkwaliteit zoals van Ibanez gewend :)

iwamoto
14 juli 2006, 02:46
mooi dingetje hoor. 450 is niet weinig nee, maar t is te doen. Waarom heb je ook een trem nodig. Bends kan je zelf toch wel maken. En downfall, wat boeit het.

Mijn RG komt ook uit Indonesië. Topkwaliteit zoals van Ibanez gewend :)
nou, ik heb toch wel een voorliefde voor trems, als mijn mooie RG geen trem had, nou, dan had ik nooit zo lekker ermee gespeeld, lekker aan je pookje zwieren (nee, niet zo!), maare, 450 is eigenlijk best goedkoop voor een gitaar vind ik, je hebt ze ook voor 2000 he (en stiekem vind ik dure JEM's niet veel beter dan mijn RG :p)

Davidian
14 juli 2006, 07:41
ff wat recht zetten, De 7321 komt uit korea dat verschilt toch wel wat van indonesie.

iwamoto
14 juli 2006, 09:11
ff wat recht zetten, De 7321 komt uit korea dat verschilt toch wel wat van indonesie.
naja, bij deze stond op de achterkant indonesië, mischien had ik een ouder/nieuwer model, net als met g400's van epi (vroeger korea, nu china)

Davidian
14 juli 2006, 09:28
Vreemd, maarja die van mij was iedergeval een koreaan.

iwamoto
14 juli 2006, 09:30
Vreemd, maarja die van mij was iedergeval een koreaan.
nou, hou ons niet in spanning, speelt ie lekker? last met ontstemmen? minpunten?

Anders Destium
14 juli 2006, 09:31
Een goedkope Ibanez met trem is een ramp na verloop van tijd, als je een nieuwe goedkope Ibanez zoekt dan is eentje met stoptail een goede optie.

Nickname
14 juli 2006, 11:15
De RG7321, daar kan je echt geen buil aan vallen! Lekker grommen met die 7 snaartjes en gaan met die banaan. Ik heb ook een indonesische ibanez maar die speelt alles behalve slecht. Gewoon doen! :D

DarknessAwaits
14 juli 2006, 11:29
Ik heb 'm ook gehad, maar niet zo veel later weer weggedaan. De gitaar op zich is niet veel mis mee; ontstemt niet erg, speelt lekker, enz.

Maar ik zag het niet zitten om er voor de helft van zijn waarde nog eens elementen in te stoppen terwijl het wellicht toch niet eens veel resultaat zou hebben. Je moet natuurlijk wel beseffen dat het geluid niet enkel aan de elementen ligt.

Dus wellicht knapt hij er ontzettend mee op, maar misschien blijft hij ook wel redelijk ruk klinken. Dat is een gok die je kunt nemen, of mss hebben er wat mensen ervaring mee?

eng elfjuh
14 juli 2006, 11:45
Hier boeren wat mensen over de 7321
http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=6685&highlight=rg7321
er staat meer over dat ding op dit forum
lees maar wat, ik vind t n prima plank
maar wie ben ik??

iwamoto
14 juli 2006, 11:58
Dus wellicht knapt hij er ontzettend mee op, maar misschien blijft hij ook wel redelijk ruk klinken. Dat is een gok die je kunt nemen, of mss hebben er wat mensen ervaring mee?
nou, het is basswood, mijn huidige RG is ook basswood, en de Evolution die erin zit, man, aleen maar lof, dus, daar gaan mooi 2 Evolution 7's dan, maar hey, eerst maar ffe volgende maand mn andere gitaar :p

ssj3goku
14 juli 2006, 20:21
Jij gaat geen 7321 kopen, jij gaat een MC7 kopen :D

eng elfjuh
14 juli 2006, 20:42
Laat m lekker allebei kopen :)

Anders Destium
14 juli 2006, 23:14
Basswood heeft bij normale gitaren al te weinig bass, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe dat zal zijn bij een 7-snarige. Mijn 7-snarige Ibanez is niet voor niets van mahonie :)

ssj3goku
15 juli 2006, 01:46
Laat m lekker allebei kopen :)

Hij heeft al weinig geld ;)

Bijdeweg, zit jij op het sevenstring forum? (kan ik geloof ik aan je sig zien :D)

Wormaap
15 juli 2006, 01:55
Basswood heeft bij normale gitaren al te weinig bass, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe dat zal zijn bij een 7-snarige. Mijn 7-snarige Ibanez is niet voor niets van mahonie :)
Ben serieus benieuwd wat dat wordt als ik eind augustus m'n handjes aan m'n RG7620 ga hebben.

Davidian
15 juli 2006, 11:14
nou, hou ons niet in spanning, speelt ie lekker? last met ontstemmen? minpunten?

Ik heb hem niet meer omdat ik toen nog niet echt klaar was voor een 7 snaar ik speelde toen nog niet zo lang maar ik vond het een heerlijke gitaar, de pickups waren lekker laag, en door de vaste brug was ontstemmen ook niet echt de orde van de dag.

Alleen jammer dat ie alleen in zwart kwam.

AART
15 juli 2006, 11:39
ibanezzen zijn meestal het goedkoopst bij www.muziekhandeljoosten.nl .
moet je even op de site kijken.
Vaak zijn ze goedkoper dan in duitsland.

DarknessAwaits
15 juli 2006, 11:43
nou, het is basswood, mijn huidige RG is ook basswood, en de Evolution die erin zit, man, aleen maar lof, dus, daar gaan mooi 2 Evolution 7's dan, maar hey, eerst maar ffe volgende maand mn andere gitaar :p

De houtsoort zelf zegt nog weinig over de kwaliteit. Daar is een (te dure?) selectie voor nodig.

Anders Destium
15 juli 2006, 12:44
Het zegt inderdaad niets over de pure kwaliteit, het is alleen wel zo dat de karakteristieken van basswood (mid-treble heavy, ielig) niet echt super mixen met gitaren waar je juist veel laag wil hebben (door de lage B-snaar).

Ik zou als ik een 7-snarige basswood gitaar had er Tonezone7s of Blazes indoen in plaats van Evo's. Tonezones zijn bass-heavy en dat heb je echt wel nodig bij de lage B. Waarom denk je dat er geen Evo7s zitten in de Universe? ;)

iwamoto
15 juli 2006, 12:44
Het zegt inderdaad niets over de pure kwaliteit, het is alleen wel zo dat de karakteristieken van basswood (mid-treble heavy, ielig) niet echt super mixen met gitaren waar je juist veel laag wil hebben (door de lage B-snaar).

Ik zou als ik een 7-snarige basswood gitaar had er Tonezone7s of Breeds indoen in plaats van Evo's. Tonezones zijn bass-heavy en dat heb je echt wel nodig bij de lage B.
naja, ik merk persoonlijk bij de evo in mijn RG dat ik juist heel stevige bass krijg, naja, voor mijn gevoel is het goed, lekker onderbouwd geluid, naja, hoe zeg ik dat, het gevoel alsof de bass tonen echt zijn opgebouwd inplaats van er zomaar uitkomen, daarom vind ik de evo's zo vet :) maar hey, ik heb er nog geen he, maar zeg eens mijn beste anders, wat voor een heb jij dan? :D

Anders Destium
15 juli 2006, 12:50
Ik heb een RG2027x (http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/RG2027x20carpet201.jpg), alleen in 2000/2001 gemaakt en moeilijk te vinden.

Ik heb daar ook een TZ7 inzitten, maar doordat het een mahonie gitaar is heeft hij dan weer de neiging om wat modderig te klinken (juist weer teveel bass ;)). Een Evo had in dat geval misschien beter geweest.

Ik geloof graag dat Evo's goed mixen bij een 6-snarige basswood gitaar, ik ben zelf alleen meer fan van TZs. Kijk zelf maar op de site van Dimarzio bij de specs, dan begrijp je waarschijnlijk beter wat ik bedoel. Ik ben absoluut geen fan (meer) van basswood als tonewood, ik heb een stuk of 5 RG-achtigen gehad met een basswood body maar die heb ik vanwege het iele geluid een voor een de deur uit gedaan (zelfs een JEM en JPM). Ik heb er nu nog 1 (mijn PGM), omdat die wél de ballen heeft die ik bij basswood gitaren normaal mis. Daar zitten ook TZs in trouwens :hippie:

eng elfjuh
15 juli 2006, 13:12
Bijdeweg, zit jij op het sevenstring forum? (kan ik geloof ik aan je sig zien :D)
jupz!! 777

Bram+
15 juli 2006, 13:20
Ik heb een RG2027x (http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/RG2027x20carpet201.jpg), alleen in 2000/2001 gemaakt en moeilijk te vinden.

Ik heb daar ook een TZ7 inzitten, maar doordat het een mahonie gitaar is heeft hij dan weer de neiging om wat modderig te klinken (juist weer teveel bass ;)). Een Evo had in dat geval misschien beter geweest.

Ik geloof graag dat Evo's goed mixen bij een 6-snarige basswood gitaar, ik ben zelf alleen meer fan van TZs. Kijk zelf maar op de site van Dimarzio bij de specs, dan begrijp je waarschijnlijk beter wat ik bedoel. Ik ben absoluut geen fan (meer) van basswood als tonewood, ik heb een stuk of 5 RG-achtigen gehad met een basswood body maar die heb ik vanwege het iele geluid een voor een de deur uit gedaan (zelfs een JEM en JPM). Ik heb er nu nog 1 (mijn PGM), omdat die wél de ballen heeft die ik bij basswood gitaren normaal mis. Daar zitten ook TZs in trouwens :hippie:
Die PGM90HAM heeft toch ook een maple topje? Scheelt dat niet iets?

Luke-wannabe
15 juli 2006, 13:47
Het zegt inderdaad niets over de pure kwaliteit, het is alleen wel zo dat de karakteristieken van basswood (mid-treble heavy, ielig) niet echt super mixen met gitaren waar je juist veel laag wil hebben (door de lage B-snaar).

Ik zou als ik een 7-snarige basswood gitaar had er Tonezone7s of Blazes indoen in plaats van Evo's. Tonezones zijn bass-heavy en dat heb je echt wel nodig bij de lage B. Waarom denk je dat er geen Evo7s zitten in de Universe? ;)
Word t niet super zompig als je veel laag in je geluid hebt op een 7 snaar..?

eng elfjuh
15 juli 2006, 13:48
als je pups voldoende definitie hebben, een Blaze bijvoorbeeld, blijft je geluid strak, maar wel goed je pups uitzoeken :)

jorrit
15 juli 2006, 18:45
Ik heb er nu nog 1 (mijn PGM), omdat die wél de ballen heeft die ik bij basswood gitaren normaal mis. Daar zitten ook TZs in trouwens :hippie:

heb ik jou een tijd geleden niet heel vaak geen tonezones in een basswood of mahony gitaar zetten horen zeggen? :S

ach ja een mens leert wel eens wat bij :P

lang niet alle basswood gitaren zijn zo bassloos hoor, een goed stuk basswood kan ook vet klinken..

nog meer ontopic... vette gitaar, heb hm paar maand geleden getest, vond alleen het halsje wat dun maar verder prima ding..

Anders Destium
16 juli 2006, 00:28
Beetje zielige post dit jorrit, ik zeg namelijk al jaren hetzelfde namelijk op dit gebied. Je geheugen is nogal selectief kennelijk en/of slecht, gezien je toon is deze smiley wel op zijn plaats :roll:

De TZ is al jaren mijn favo brugpup in basswood gitaren, in mahonie gitaren moet je er alleen mee uitkijken omdat die combi modderig kan worden. Dat is wat ik altijd zeg, als jij iets anders wilt onthouden dan ligt dat aan jouzelf.

Een goed stuk basswood kán inderdaad ook bass hebben, maar is qua laag nooit te vergelijken met mahonie. Als mensen dat graag willen geloven moeten ze dat zelf weten. Iets zegt me dat dat hetzelfde soort mensen zijn die ook problemen hebben met hun geheugen.

Ik zal er maar bij zetten dat dit gaat om mijn mening, ik heb het verschil tussen basswood en mahonie bij meerdere RGs en andere gitaren ervaren.

vulvasonic
16 juli 2006, 01:20
Een goed stuk basswood kán inderdaad ook bass hebben, maar is qua laag nooit te vergelijken met mahonie. Als mensen dat graag willen geloven moeten ze dat zelf weten. Iets zegt me dat dat hetzelfde soort mensen zijn die ook problemen hebben met hun geheugen.

Ik zal er maar bij zetten dat dit gaat om mijn mening, ik heb het verschil tussen basswood en mahonie bij meerdere RGs en andere gitaren ervaren.

Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft de klankkarakteristieken van de verschillende houtsoorten en welk effect het hout heeft op de algemene sound van de gitaar.

Maar gelukkig zijn er ook verschillende soorten Pickups en verschillende soorten versterkers. Het gaat om de combinatie van die drie factoren. Als ik een Gibson (mahonie, humbucker, je kent het...) op mijn AC30 aansluit en ik geef 'm flink op z'n donder, dan geeft dat een enorme hoeveelheid laag. Maar het laag is ook erg modderig en eigenlijk onbruikbaar. Plug ik mij elzen tele met singlecoil sized humbucker in die versterker, krijg ik een overdonderd en superstrak laag dat veel beter in proportie is met het overall geluid.
En over een Marshall JCM 800 is precies omgekeerd. Daar wil ik echt een Gibson op inpluggen, anders krijg ik niet de 'kloten' die ik wil horen.

Anders Destium
16 juli 2006, 10:11
Waar de discussie over gaat is of je met een 7-snarige basswood gitaar voldoende bass respons hebt. Mijn mening is dat je dan toch wat extra laag moet hebben binnen je pups omdat je lage B anders helemaal wegvalt. Gevaar dat het modderig wordt heb je bij basswood niet doordat het hout van zichzelf heel mid/treble heavy is en weinig bas heeft.

Mensen kunnen het beste op de site van Dimarzio (http://www.dimarzio.com/) kijken (allemaal flash, dus ik kan geen dingen kopiëren). Daar staat bij de verschillende pups de balans weergegeven, dat is wat duidelijker waarschijnlijk.

Een Evo is veel gebalanceerder dan een Tonezone, hij kan ook goed voldoen (het zijn hele fijne pups) maar bij een 7-snaar ben ik bang dat je laag gaat missen. Wat heb je aan een lage B als je hem niet goed hoort ;) Een andere optie is een Blaze: die heeft ook veel laag maar gescoopte mids. De Blaze was volgens mij ooit ontwikkeld voor de (basswood) Universe, en wat je ziet bij de brug-versie is dat hij heel erg bass-heavy is.

jorrit
16 juli 2006, 13:13
Beetje zielige post dit jorrit, ik zeg namelijk al jaren hetzelfde namelijk op dit gebied. Je geheugen is nogal selectief kennelijk en/of slecht, gezien je toon is deze smiley wel op zijn plaats :roll:

De TZ is al jaren mijn favo brugpup in basswood gitaren, in mahonie gitaren moet je er alleen mee uitkijken omdat die combi modderig kan worden. Dat is wat ik altijd zeg, als jij iets anders wilt onthouden dan ligt dat aan jouzelf.

Een goed stuk basswood kán inderdaad ook bass hebben, maar is qua laag nooit te vergelijken met mahonie. Als mensen dat graag willen geloven moeten ze dat zelf weten. Iets zegt me dat dat hetzelfde soort mensen zijn die ook problemen hebben met hun geheugen.



pff andes kom op niet zo snel op je teentjes getrapt... er staat trouwens een poging tot smiley naast. maar ik meende me te herinneren dat jij dat gezged had... niet? dan niet joh geen probleem..

en ik zeg al helemaal niet dat basswood meer bass zou hebben oid...
dus ik weet niet hoe jij er bij komt dat "mensen met problemen met hun geheugen" :S zouden geloven dat dat zo is...

ff chill!

vulvasonic
16 juli 2006, 13:48
Waar de discussie over gaat is of je met een 7-snarige basswood gitaar voldoende bass respons hebt. Mijn mening is dat je dan toch wat extra laag moet hebben binnen je pups omdat je lage B anders helemaal wegvalt. Gevaar dat het modderig wordt heb je bij basswood niet doordat het hout van zichzelf heel mid/treble heavy is en weinig bas heeft.


Dat is inderdaad wat ik ook bedoel. Ik heb de hele discussie verder ook niet gelezen........ :D

Ach ja, het belangrijkste is nog de mensuur (maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben neem ik aan, hahaha).

Anders Destium
16 juli 2006, 13:56
pff andes kom op niet zo snel op je teentjes getrapt... er staat trouwens een poging tot smiley naast. maar ik meende me te herinneren dat jij dat gezged had... niet? dan niet joh geen probleem..

en ik zeg al helemaal niet dat basswood meer bass zou hebben oid...
dus ik weet niet hoe jij er bij komt dat "mensen met problemen met hun geheugen" :S zouden geloven dat dat zo is...

ff chill!

Ik ben best chill hoor, maar ik haat het grondig als mensen me menen te moeten quoten op basis van dingen die ik niet heb geschreven. Verder was het meer een gevalletje "wie kaatst..." Het is heel vervelend als je dingen worden toegeschreven die niet waar zijn, nu merk je zelf ook hoe vervelend dat is ;)

iwamoto
16 juli 2006, 14:30
naja, ik hoef natuurlijk ook niet 2 dezelfde elementen erin te zetten he, mijn combi van EVO en stock pickup's gaat ook perfect samen (niet dat ik het geld er niet voor heb, maar die stocks in mijn RG klinken geweldig voor wat ik wil) maar ik heb vroeger een tonezone gehad, en die miste voor mij toch echt een beetje HET ding, gewoon HET HET zeg maar, maar ik heb altijd een maand garantie bij mn bouwer, dus ik kan er als ik niet tevreden mee ben andere in laten zetten zoals u snapt :)