PDA

View Full Version : Schemaatje



Orpheo
14 juli 2006, 00:38
klik (http://www.seymourduncan.com/support/schematics/1h_1v_1sas.html)

ff klikken! leuke wiring! nog nooit op gekomen om eerlijk te zijn! ik ga morgen weer eens solderen en testen! jeej! :D

Random_hero
14 juli 2006, 01:05
soort blendknop?

EmgMaster
14 juli 2006, 03:23
Die spin en split, is dat een speciale potmeter, of bestaande tonepot? Is wel een interressante wiring idd, ben ook niet te beroerd om de bout er even bij te pakken voor zoiets.

no 1 hops
14 juli 2006, 07:17
lijkt mij de variabele split/humbucker mod.
terwijl je draait ga je geleidelijk van hummy naar single(met noise)

Agent_Smith
14 juli 2006, 07:53
lijkt mij de variabele split/humbucker mod.
terwijl je draait ga je geleidelijk van hummy naar single(met noise)

Precies, lijkt mij ook.
Potmeter lijkt me een normale potmeter.

Chris Winsemius
14 juli 2006, 09:35
Werkt zeer ok.
Heb iets vergelijkbaars al 'n tijdje in 'n oude Ibanez zitten.
In dit geval heb ik het meeste effekt als die regelaar bijna dicht staat (SC-stand), boven de 3 wordt de werking wat minder goed hoorbaar.

zeppo
14 juli 2006, 09:51
Deze 'feature' zit standaard op de tonepots van mijn Peavey T-60 gitaren.
Stand 8-10 staan de elementen in single coil, en vanaf 8 schakelt ie naar gewone humbucker en werkt ie als tone. Dit werkt voor zowel de neck als bridge pickup. Werkt als een tierelier.
Dit zorgt ervoor dat je een zeer uitgebreid scala aan geluidsmogelijkheden hebt.

Orpheo
14 juli 2006, 10:57
die splitpot is eigenlijk heel eenvoudig, dat ik daar niet eerder op ben gekomen. ik ga 'm zo erin solderen in een les paul van me (kheb toch genoeg testmateriaal! :D ) ik ga erin solderen mastervolume mastertone (met condensatortje) en dan per hum deze splitpot.

zeppo
14 juli 2006, 11:12
die splitpot is eigenlijk heel eenvoudig, dat ik daar niet eerder op ben gekomen. ik ga 'm zo erin solderen in een les paul van me (kheb toch genoeg testmateriaal! :D ) ik ga erin solderen mastervolume mastertone (met condensatortje) en dan per hum deze splitpot.

Lezen (en horen) we de resulaten over eenuurtje of twee?

Orpheo
14 juli 2006, 11:14
Lezen (en horen) we de resulaten over eenuurtje of twee?

ik doe mijn best :)

Wormaap
14 juli 2006, 11:49
Kom kom, het wordt tijd ;)

Orpheo
14 juli 2006, 11:58
Kom kom, het wordt tijd ;)

rustig rustig! ik ben net wakker! (11 uur). eerst ontbijten dus, koppie koffie, soldeerbout opwarmen. ik moet nog beginnen!

Orpheo
14 juli 2006, 13:13
Zo, het zit erin! even gesoldeerd, en gespeeld. Klinkt heel lekker eigenlijk! ik heb in de edwards het gesoldeerd, en ik heb nu per pup volume en 'tone', en dan is tone dus die splitterpot. Het is gewoon een 500k ohm pot, daar soldeer ik de draadjes aan vast, die je normaal aan elkaar soldeert en isoleert, dus eigenlijk een klein klusje (normaal!). de edwards, daar zat nog een faseknop op (veeel minder effectief in tone dan dit!!) en nog wel meer meuk, dus t was ff pielen.

en hoe klinkt het? nou, wel lekker! ik heb in de edwards een air norton in de hals, en een superdistortion in de brug. beiden gesplit met de pot klinkt heel lekker. ze verliezen wat laag gesplit, maar das wel ok. de SD klinkt een beetje tele-like, en de air norton klinkt dan een beetje als een singlecoil op een strat in de hals. Het is natuurlijk niet 100% accuraat, maar tis zeker bruikbaar! het mengen van single naar humbucker , tja, daar moet ik nog wel mee hannisen, en ook kijken hoe en wanneer het bruikbaar is in de middenstand. Al met al ben ik met deze mod tevreden! je kan leuk met die ene pot opeens t volume laten aanzwellen, en zeker tone ook veranderen. In plaats van dat je HOOG eruit draait, draai je eigenlijk hoog ERIN. precies wat ik wilde. niet door middel van een condensatortje, maar gewoon splitten. Ik raad het mensen zeker aan om het eens te proberen als je splitbare humbuckertjes hebt!

zeppo
14 juli 2006, 13:41
Hmmm, nu zijn mijn T-60's wat dat betreft niet meer uniek :-(

no 1 hops
14 juli 2006, 14:38
op mijn vroegere washburn stage had ik van 1 van de hummy's de toneknop veranderd in deze mod.
deed mij meer dan de normale tonewerking.

Orpheo
14 juli 2006, 14:56
op mijn vroegere washburn stage had ik van 1 van de hummy's de toneknop veranderd in deze mod.
deed mij meer dan de normale tonewerking.

mee eens. vooral met crunch en clean is het heel bruikbaar. maar dan is mijn jcm800 wat 'schel' (ja ik weet, presenceknop wat dichter maar ben te lui daarvoor) en dan is een tone op zich wel handig :P

duckman
14 juli 2006, 18:48
mee eens. vooral met crunch en clean is het heel bruikbaar. maar dan is mijn jcm800 wat 'schel' (ja ik weet, presenceknop wat dichter maar ben te lui daarvoor) en dan is een tone op zich wel handig :P

Had je die JCM 800 nou toch laten maken?Zo ja, slimme zet :-)

Orpheo
15 juli 2006, 02:42
Had je die JCM 800 nou toch laten maken?Zo ja, slimme zet :-)

nop. ga ik nog wel tzt doen. eerst moeten er andere dingen betaald worden. feit is wel dat de 800 never weg gaat.

SimonS
15 juli 2006, 16:44
verstandig ;)

Orpheo
15 juli 2006, 16:47
verstandig ;)

ik heb besloten dat alle gear DIE ik nu heb op t moment ook niet verkocht gaat worden, en dat er alleen maar meuk bij komt. :D het eerstvolgende item is de koch powertone2 (minus alle pakkies snaren die ik deze vakantie er doorheen ga timmeren!). hoe meer ik setzer luister en probeer te spelen (of iets dat erop lijkt :P ) hoe meer ik een lekker clean wil met een reverb. de PT2 doet t perfect, en de jcm800 NIET (logisch). en t verschil in volume tussen 20w en 120w is verwaarloosbaar, dus vandaar de PT2 ipv de studiotone. geld is toch geen issue, ik krijg genoeg per maand.

SimonS
15 juli 2006, 16:49
ik heb besloten dat alle gear DIE ik nu heb op t moment ook niet verkocht gaat worden, en dat er alleen maar meuk bij komt. :D

hhgehehe :cooler:

Orpheo
15 juli 2006, 17:02
hhgehehe :cooler:

eigenlijk ook wel logisch ;) OF tis niet te slijten, OF ik heb er emotionele binding mee. dus daarom he :)