PDA

View Full Version : hammer en pull



mawashi
13 juli 2006, 18:15
'k Ben precies niet echt goed weg met dat hammer en pull gedoe. Ik probeerde net het liedje 'tears in heaven' van Eric Clapton.
http://magic-tab.com/nl/Tears_in_heaven/index.php

Je hebt dus eerst zo |-0h2-|0 --> dit lukt me wel, maar het is met het volgende waar ik mee sukkel.

2h3p --> zoals ik het begrijp zet ik mijn vinger op de B-snaar 2e fret, sla mijn snaar aan en zet mijn vinger dan op de 3e fret zodat deze meeklinkt. Zo heb ik het in elk geval begrepen. Maar met die pull zit ik precies een beetje vast. 'k Weet niet zo goed wat ik daar juist moet doen.

Kan iemand me even verderhelpen?

Alberto
13 juli 2006, 18:34
Die hammer on doe je alvast goed. Vinger in 2de vakje, snaar aanslaan en dan met je ringvinger 'duwen' in het 3de vakje. Maar dan moet je je ringvinger als het ware van de snaar aftrekken naar beneden toe. Een pull off dus...
Ook hier moet je dus de snaar NIET aanslaan. Ik gebruik die techniek vrij vaak. Klinkt goed :)
Probeer maar eens uit. Als die hammer on je lukt dan lukt je dat ook.

Oh nog iets. Je zegt "en dan zet ik mijn vinger op de 3de fret zodat deze meeklinkt"
Je verwoordt het misschien verkeerd maar het is niet de bedoeling dat die noot meeklinkt met de noot die je ervoor gespeeld hebt. Gewoon er na ;)
Ik hoop dat ik je wat geholpen heb...

Grrtz

mawashi
13 juli 2006, 19:49
Die hammer on doe je alvast goed. Vinger in 2de vakje, snaar aanslaan en dan met je ringvinger 'duwen' in het 3de vakje. Maar dan moet je je ringvinger als het ware van de snaar aftrekken naar beneden toe. Een pull off dus...
Ook hier moet je dus de snaar NIET aanslaan. Ik gebruik die techniek vrij vaak. Klinkt goed :)
Probeer maar eens uit. Als die hammer on je lukt dan lukt je dat ook.

Oh nog iets. Je zegt "en dan zet ik mijn vinger op de 3de fret zodat deze meeklinkt"
Je verwoordt het misschien verkeerd maar het is niet de bedoeling dat die noot meeklinkt met de noot die je ervoor gespeeld hebt. Gewoon er na ;)
Ik hoop dat ik je wat geholpen heb...

Grrtz

Inderdaad, heb het een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoelde wel degelijk wat je net zei. Heel hard bedankt voor je hulp, nu kan ik weer wat verder oefenen.

-=JEROEN=-
15 juli 2006, 11:30
gooi er een beetje distortion op en speel dan dit:


1 2 1 1 4 1 1 3 1 1 4 1
e+-0h3h5p3p0---0h3h7p3p0---0h5h8p5p0---0h3h7p3p0---
B+-------------------------------------------------
G+-------------------------------------------------
D+-------------------------------------------------
A+-------------------------------------------------
E+-------------------------------------------------

1 wijs
2 middel
3 ring
4 pinkis aardig (st)rekken soms, maar wel een hele goede oefening om hammers en pulls te leren... als 't eenmaal soepel gaat, probeer 't dan ook eens clean (met zonder distortion :D)

reprisal
15 juli 2006, 12:54
@ jeroen
kun je daar eens een geluidsbestandje van posten
ik probeer dat maar zou graag eens horen hou het juist is :)

-=JEROEN=-
15 juli 2006, 13:23
hammer-and-pull (http://www.theshower.nl/~zeronine/temp/V019-hammer-and-pull.mp3)

reprisal
15 juli 2006, 17:16
nice mooie klank maar van mij is die 2de hammer zo still
of moet ik na de eerste hammer nog eens aanslaan?

-=JEROEN=-
16 juli 2006, 13:13
tja, kan zijn dat je 1e hammer niet hard genoeg is, of dat je wijsvinger hammer wel hard genoeg is maar de rest niet... oefen ze 'ns afzonderlijk, welke gaat 't best? welke 't minst?

reprisal
16 juli 2006, 14:03
apart gaat het goed
maar het feit is als mijn wijsvinger moet blijven staan dat ik nie zo hard kan hammeren :(
grr oefenen oefenen :mad: