PDA

View Full Version : Floyd Rose iets scheef zetten



JER00N
13 juli 2006, 14:31
Ik heb op m'n Ibanez rg270 de floyd rose wat scheef gezet, de onderste stud (bij de trem-arm zeg maar) heb ik iets van 3 mm verder in de body gedraaid. Hierdoor liggen de G, B, en E snaren wat dichter bij de hals zodat de actie daar wat beter is en omdat die dunne snaren natuurlijk een kleinere uitwijking hebben kunnen ze dichter bij de hals omdat ze minder snel gaan ratelen dan de dikke snaren EAD.

Mijn vraag nu, kan het kwaad voor de tremolo of de gitaar om hem wat schuin te zetten?

G.G.
13 juli 2006, 14:32
Bij een floyd kan je de zadeltjes niet individueel op de juiste hoogte zetten, en dan doe je het dus op jouw manier. Zo doe ik het ook altijd, kan geen kwaad.

BLOK182
13 juli 2006, 16:11
Kan geen kwaad, maar het kan zijn dat door verloop van tijd door de schuine stand de hele afstelling vd gitaar verandert. Is dat het geval, ff goed laten afstellen zoals jij het graag wil, eventueel (eenmalig) door een gitaarboer/bouwer laten doen, speelt het meteen goed:p

fred dons
13 juli 2006, 16:55
je kunt beter shimmetjes onder de zadels zetten, voor een floyd zijn dunne metalen plaatjes te koop die precies onder een zadel passen, hiermee kun je de radius en de individuele hoogte van de zadels aanpassen
als je je trem scheef zet zullen de messen sneller slijten omdat zij niet precies meer in de inkeping van de stud passen

Nickname
13 juli 2006, 19:53
je kunt beter shimmetjes onder de zadels zetten, voor een floyd zijn dunne metalen plaatjes te koop die precies onder een zadel passen, hiermee kun je de radius en de individuele hoogte van de zadels aanpassen
als je je trem scheef zet zullen de messen sneller slijten omdat zij niet precies meer in de inkeping van de stud passen

Dat is wel waar inderdaad.. als je je trem vaak gebruikt dan zal hij inderdaad veel sneller slijten en heb je er na een tijdje dus niks meer aan. Als ik jou was zou ik gewoon shimmetjes gebruiken. :)