PDA

View Full Version : advies please



Nine-Inch-Niek
13 juli 2006, 13:24
Mensen enig advies???

Ik wil graag lead gaan spelen maar nu is het probleem dat mijn vingers met elkaar mee bewegen ik kan mijn ring en middel vinger niet appart van elkaar bewegen..... :( wie weet er een manier om dit te trainen???

Ganjaman
13 juli 2006, 13:25
Mensen enig advies???

Ik wil graag lead gaan spelen maar nu is het probleem dat mijn vingers met elkaar mee bewegen ik kan mijn ring en middel vinger niet appart van elkaar bewegen..... :( wie weet er een manier om dit te trainen???
uhm, oefenen?
wat denk je nou zelf, gewoon veel oefenen, dat heeft elke beginner, trekt vanzelf wel bij

Cris
13 juli 2006, 13:27
oefenen. Iedere dag en heel veel.

guitarmonk
13 juli 2006, 17:38
Of operatief je zwemvliezen laten verwijderen.....

Ok heel flauw.

Linda
13 juli 2006, 19:21
Je kunt om het te oefenen ook je handen plat voor je op tafel leggen en dan je vingers één voor één optillen.

datsun
13 juli 2006, 21:09
of piano gaan spelen...

aad
13 juli 2006, 22:18
Mensen enig advies???

Ik wil graag lead gaan spelen maar nu is het probleem dat mijn vingers met elkaar mee bewegen ik kan mijn ring en middel vinger niet appart van elkaar bewegen..... :( wie weet er een manier om dit te trainen???

"Rock Discipline" van John Petrucci is een erg goede methode.
En dus inderdaad, veel oefenen.

Gitaro
13 juli 2006, 22:47
Oefenen, niet je tijd verspillen met je hand op tafel.

Wat wel zou helpen om je spieren te trainen.
Oefening voor, bijvoorbeeld wijsvinger en pink:

(e|--8-9------)
B|-------------------------
G|-------7-10-7-10-7-10----

Wat je doet: je houdt 8 en 9 op e ingedrukt met je middel- en ringvinger. Dan ga je gewoon met de overige 2 vingers dingetjes spelen. Variaties kan je zelf wel bedenken

-=JEROEN=-
15 juli 2006, 10:20
oefen dingen die je nog niet kan spelen... klinkt voor de hand liggend, maar heel veel mensen blijven hangen omdat ze eigenlijk alleen oefenen wat ze al kunnen... begin langzaam en bouw 't tempo langszaam op!!!

reprisal
15 juli 2006, 19:12
ik zou zo iets doen

e+--1--1--1--1--1-------------------------------+
B+--3--0--3--3--3-------------------------------+
G+--2--2--2--0--2-------------------------------+
D+----------------------------------------------+
A+----------------------------------------------+
E+----------------------------------------------+