PDA

View Full Version : Solo geluid



richie sambora
13 juli 2006, 08:30
Hey,
met welk effect krijg ik het geluid van de solo van Wanted Dead Or Alive van Bon Jovi?

Ik speel op een fender strat en heb een spider 2...

harrie-beton
13 juli 2006, 10:23
Ik heb deze vraag een keer gesteld in een muziekwinkel in New York.

me "I want to play on the exact gear used by Jimi Hendrix, can you help me?"

salesman: "If you can play like Jimi I will set it up right away!"

tmcm
13 juli 2006, 10:34
Ik heb deze vraag een keer gesteld in een muziekwinkel in New York.

me "I want to play on the exact gear used by Jimi Hendrix, can you help me?"

salesman: "If you can play like Jimi I will set it up right away!"

Dat is 1.
2 zou zijn: Wie wil er in godsnaam klinken als Bon Jovi?

it boggles the mind:chicken:

rocker_71
13 juli 2006, 10:56
Hier staat wel iets over zijn gear (http://www.nic.fi/%7Eluckyman/richie/rsgear.html).

Oa: For "Wanted Dead or Alive" he used a Custom-Audio-Preamp and a Simul-Class 2: Ninety by Mesa/Boogie (for clean sounds only)

richie sambora
13 juli 2006, 13:45
Dat is 1.
2 zou zijn: Wie wil er in godsnaam klinken als Bon Jovi?

it boggles the mind:chicken:


thx voor je antwoord....
staat er dat ik wil klinken als bon jovi??

ik wil dat mijn gitaar klinkt naar het geluid van de solo van wanted...
fagg

rocker_71
13 juli 2006, 13:51
Rustig aan jongens. :hippie:

Btw: met zo'n nickname zou je het wel denken en daar is toch niets mis mee.

MjS
13 juli 2006, 13:54
Met je apparatuur moet je een eind in de buurt komen. Stratocaster op brugelement, versterkermodel met veel gain en genoeg mids en gaan met die banaan.

Vonk
13 juli 2006, 14:00
thx voor je antwoord....
staat er dat ik wil klinken als bon jovi??

ik wil dat mijn gitaar klinkt naar het geluid van de solo van wanted...
fagg

Gitaar sologeluid Wanted = klinkt als Bon Jovi (de gitarist van dan, knap als je je gitaar kan laten klinken als het gejengel van de Bon himself).

tmcm
13 juli 2006, 14:09
jaaa, ik zei ook niet JOHN Bon Jovi

verwarrend als je je noemt naar je bandje -of andersom- maar net niet helemaal en bovendien gewoon John Francis Bongiovi heet

Maar dat iemand met de Nick Richie Sambora wil klinken als Richie Sambora die gitarist is van de band Bon Jovi niet te verwarren met de zanger John Bon Jovi van dezelfde band.... jaaa, dat snap ik dan wel weer.
Tis alleen onhandig als de echte Richie Sambora op dit forum zou gaan posten..

hmmm.. niet echt een constructieve bijdrage natuurlijk, mijn excuses alvast

richie sambora
13 juli 2006, 14:13
jaaa, ik zei ook niet JOHN Bon Jovi

verwarrend als je je noemt naar je bandje -of andersom- maar net niet helemaal en bovendien gewoon John Francis Bongiovi heet

Maar dat iemand met de Nick Richie Sambora wil klinken als Richie Sambora die gitarist is van de band Bon Jovi niet te verwarren met de zanger John Bon Jovi van dezelfde band.... jaaa, dat snap ik dan wel weer.
Tis alleen onhandig als de echte Richie Sambora op dit forum zou gaan posten..

hmmm.. niet echt een constructieve bijdrage natuurlijk, mijn excuses alvast



Ik wil gerust mijn naam aan hem afstaan.. of eigelijk zijn naam aan hem terug afstaan.. of zoiets,
dan kan ik het direct aan hem zelf vragen...

BLOK182
13 juli 2006, 16:47
Een beetje classic rockscheur, strat op brugelement, toon/volume compleet open, en vooral pinchy/losjes spelen!

harrie-beton
13 juli 2006, 19:22
Nu hou ik niet zo van Bon Jovi maar:
Die solo staat in de top 100 allerbeste solo's, knappe jongen die dat na speelt.
Hij heeft een mooie dikke "tone" daar zoals de gitarist van Anouk.


Mijn ervaring dat een mooie crunch tone veel moeilijker te maken is dan een heavy metal tone.

robert-gitarist
13 juli 2006, 21:24
Op welk type gitaar en versterker sambora ook speelt,het klinkt altijd als sambora..hij heeft op een of ander manier echt een eigen sound.Heel gaaf.
Ik heb hem zien spelen op Marshalls etc, fenders en nu weer op Diezels maar z'n sound blijft gewoon net zo strak en goed klinken..Heel knap.

Topic Starter: Met die line6 zou je een eind moeten komen opzich.Veelzijdige versterker.Probeer eens verschillende Amp modellen en wat met de gain,treble en mid te klooien.Wat je kan doen voor een mooie volle solo sound is een Booster gebruiken.Nou heb je hele durebij hele dure van Fulltone maar kan goedkoper zoals ik doe met een Boss overdrive..Klinkt heel gaaf.

aad
13 juli 2006, 22:06
Ik heb deze vraag een keer gesteld in een muziekwinkel in New York.

me "I want to play on the exact gear used by Jimi Hendrix, can you help me?"

salesman: "If you can play like Jimi I will set it up right away!"

Hierin zit al het hele misverstand dat zich in deze discussie manifesteert.
Jij vraagt om dezelfde gear als Jimi.
De verkoper denkt dat je wilt klinken als Jimi. Of gaat het daar in dit geval niet om en heb ik 't mis.

Hetzelfde gebeurt met de vraag van de oorspronkelijke poster.
Ik zie twee antwoorden (tot nu toe) die ergens over gaan/waar hij iets mee opschiet. ;).

richie sambora
13 juli 2006, 22:08
Oke thx iedereen...

Ik kan de solo ook niet perfect naspelen hoor, ik ben nog wat aan het kloojen met die pinch harmonics. die heb ik vandaag de eerste keer geprobeert maar lukken nog niet echt, maar daarover staat al genoeg in speeltechniek.

of moest er nog iemand een gouden tip hebben.
ze lukken wel maar niet snel genoeg, en ze klinken stiller dan de rest dat ik speel..

nielsduursma
13 juli 2006, 22:17
of moest er nog iemand een gouden tip hebben.
ze lukken wel maar niet snel genoeg, en ze klinken stiller dan de rest dat ik speel..

tjsa, gewoon oefenen oefenen oefenen oefenen, op een gegeven moment lukken ze, dan krijg je er gevoel voor.

Vonk
13 juli 2006, 22:36
Hetzelfde gebeurt met de vraag van de oorspronkelijke poster.
Ik zie twee antwoorden (tot nu toe) die ergens over gaan/waar hij iets mee opschiet. ;).

Niet bijdehand worden, als ie antwoorden wil moet ie maar naar de kerk! Niet naar gitaarnet! ;) :)

aad
13 juli 2006, 23:01
Niet bijdehand worden, als ie antwoorden wil moet ie maar naar de kerk! Niet naar gitaarnet! ;) :)

:D :D

Tsja en dan natuurlijk 10 tekens. En als je nu nog een smilie wilt krijg je te veel plaatjes.

Harm
14 juli 2006, 08:01
Oke thx iedereen...

Ik kan de solo ook niet perfect naspelen hoor, ik ben nog wat aan het kloojen met die pinch harmonics. die heb ik vandaag de eerste keer geprobeert maar lukken nog niet echt, maar daarover staat al genoeg in speeltechniek.

of moest er nog iemand een gouden tip hebben.
ze lukken wel maar niet snel genoeg, en ze klinken stiller dan de rest dat ik speel..

Er zitten idd een paar technieken in die te leren zijn! Pinch harmonics haal je door vooral veel volume, die jongens spelen luid en dan gaat het als vanzelf, vervanging is dan iets meer gain en idd (wat ik eerder las) mid en ook presence (treble gewoon op 12 uur).

Zo even uit mijn memorie..... Eerste deel zijn octaven, goed te doen, 2e deel pinches, gewoon oefenen en uitproberen, je kunt ze op een paar plaatsen eruit halen (oefen per snaar waar ze komen, ongeveer bij hals element beginnen en opshcuiven naar brug)... daarna klein loopje en het beding stukje (leuk om de bendings vast tehouden) en dan afmaken met quasi gedempt loopje... Leuke solo wat ik me kan herinneren en ik ga er vanavond meteen weer eens naar luisteren!!! Hahahaha!!!!

(Live merkt ik dan elke keer dat ik minder gain speel op hoger volume en dat alles mooier reageert... heerlijk en verslavend... en heel lastig voor de buren!)

Succes
Harm

richie sambora
14 juli 2006, 11:05
Tja aan oefenen kom je toch niet onderuit, en erg vind ik dat niet.

weet iemand waar er dvd's te vinden zijn waar richie sambora uitlegt hoe hij de nummers speelt? ik ben er al eens tegengekomen op ebay maar kan ze niet kopen want ik heb geen paypal..

Wormaap
14 juli 2006, 12:06
PayPal-account is in 10 minuten aangemaakt, gratis en je kunt er gewoon vanaf je bankrekening geld op storten ;)

richie sambora
14 juli 2006, 13:07
PayPal-account is in 10 minuten aangemaakt, gratis en je kunt er gewoon vanaf je bankrekening geld op storten ;)

maar moest je daar geen visa of zo voor hebben?
ik zal vanavond eens kijken... aangezien ik toch werkzoekend ben zal het niet lang meer duren voor ik geld op mijn bankkaart staan heb.

Wormaap
14 juli 2006, 13:12
Nope, geen creditcard voor nodig.

richie sambora
14 juli 2006, 16:31
Er zitten idd een paar technieken in die te leren zijn! Pinch harmonics haal je door vooral veel volume, die jongens spelen luid en dan gaat het als vanzelf, vervanging is dan iets meer gain en idd (wat ik eerder las) mid en ook presence (treble gewoon op 12 uur).

Zo even uit mijn memorie..... Eerste deel zijn octaven, goed te doen, 2e deel pinches, gewoon oefenen en uitproberen, je kunt ze op een paar plaatsen eruit halen (oefen per snaar waar ze komen, ongeveer bij hals element beginnen en opshcuiven naar brug)... daarna klein loopje en het beding stukje (leuk om de bendings vast tehouden) en dan afmaken met quasi gedempt loopje... Leuke solo wat ik me kan herinneren en ik ga er vanavond meteen weer eens naar luisteren!!! Hahahaha!!!!

(Live merkt ik dan elke keer dat ik minder gain speel op hoger volume en dat alles mooier reageert... heerlijk en verslavend... en heel lastig voor de buren!)

Succes
Harm



Het gaat dus inderdaad veel gemakkelijker met veel volume...
ze lukken nu dan ook al veel beter.

Ik heb nu voor de eerste keer gezocht naar een tab van die solo, maar ik vertrouw niet echt op die tabs. weet iemand soms een goeie zijn?

Ik weet bijna alles maar mankeer nog het stuk aan die slide