PDA

View Full Version : slash wah pedaal



vintage55
12 juli 2006, 22:58
onlangs las ik op de site van dunlop dat er een slash wah pedaal uit zou zijn.iem enig idee waar ik deze kan vinden in de buurt van antwerpen

greetz :gitarist:

robert-gitarist
12 juli 2006, 23:06
Volgens mij is ie nog niet uit...Staat wel op de site net als de Phase90 RI etc en heb daar na geinformeerd na de prijzen en heb contact gehad met de importeur en die zei dat je rekening moest houden dat ze het pas in Juli/Augustus pas prijzen etc weten ;)

vintage55
12 juli 2006, 23:12
dan zal t nog ff wachten zijn
alvast bedankt :speed:

ACSlater
13 juli 2006, 15:34
Bij Seymour Duncan staat er onder "artists" bij Slash dat hij een Jim Dunlop Slash Distortion wah wah gebruikt. Ik ook meteen zoeken natuurlijk en er is niets over te vinden. Ik hoop dat het ding een beetje betaalbaar wordt.

BLOK182
13 juli 2006, 16:14
Ik zag het ding laatst! Volgens mij bij een online-shop ofzo, hij was iig behoorlijk betaalbaar (ruim onder de 200) en hij zag er te gek uit!

BLOK182
13 juli 2006, 16:16
Kijk eens aan! Musicstore heeft ze al ->

http://www.musicstore.de/de/Gitarren/3_16_GFXE_9_GIT0008846-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Ziet er zeer smakelijk uit!

Josdevos
13 juli 2006, 16:41
Kijk eens aan! Musicstore heeft ze al ->

http://www.musicstore.de/de/Gitarren/3_16_GFXE_9_GIT0008846-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Ziet er zeer smakelijk uit!

IM ZULAUF

tientekens

BLOK182
13 juli 2006, 16:45
Ja maar moet je eens kijken wat er een snelle vrachtwagen bijstaat, die zijn er in notime!!

ACSlater
15 juli 2006, 12:33
Awesome! Ziet er erg vet uit. Ben natuurlijk naar het geluid. Als je met dit ding flink in de buurt kunt komen van Slash z'n rackmount Dunlop dan koop ik 'em.

phx
15 juli 2006, 13:18
En ikke altijd maar denken dat slash vox wah's gebruikte...

robert-gitarist
15 juli 2006, 14:20
En ikke altijd maar denken dat slash vox wah's gebruikte...

Heeft ie ook gebruikt ;)
Maar laatste jaren(?) gebruikte ie een rackmounted CryBaby.En heb verhalen gehoord dat ie ook een CryBaby Classic gehad heeft.

phx
15 juli 2006, 15:12
zo'n rackmounted cry baby, is dat niet iets wat kirk hammett ook gebruikt? Oftewel meerdere wah's op een podium aansluiten op 1 amp?

robert-gitarist
15 juli 2006, 17:05
Kirk Hammett heeft er zelfs 2 ;)
Veel grote gitaristen gebruiken die dingen ;) Richard Z van Rammstein,Metallica,Bon Jovi,John Petrucci etc..
Kost aardig klap geld z'n ding.

ACSlater
17 juli 2006, 22:19
Ik wist niet dat Slash ooit een Vox heeft gebruikt? In '91 tijdens de UYI tour had hij volgens mij al de Dunlop rackmount.

Rormo
17 juli 2006, 22:49
Het wah geluid van Kirk Hammet is echt geweldig. Lukt dat met een standaard Cry baby ook of heb je daar een duurdere versie voor nodig (het hoeft natuurlijk niet 100% gelijk te zijn want dat lukt je nooit voor weinig geld, maar gewoon zeer sterk er op lijken)?

robert-gitarist
17 juli 2006, 23:06
Ik kom met mijn dimebag wah heeeel dicht in de buurt van dat wah geluid van Hammett.;) Maar goed das ook een duurder wah(nieuw 199 euro) maar ik kan je wel vertellen dat ie het geld dubbel en dwars waard is.Met een gewone GCB95 vind ik dat je er niet echt heel dicht in de buurt mee komt.

robbertjeeeh
27 juli 2006, 19:21
Ik meen ergens gelezen te hebben dat slash Teese Real McCoy wahs gebruikt

cosmos
27 juli 2006, 21:19
klopt, dat staat op de site van Real McCoy.
Maar het klopt niet, want hij gebruikt inderdaad een rackwah, met een stuk of 3-4 remotes her en der op het podium.

Hector_Tsolodimos
27 juli 2006, 22:36
ikzou zeggen: waarom koop je er zo een? je betaald er bakken met geld voor en dan heb je een wah wah, ik zou zeggen: koop de goedkoopste, classic (test em op z'n minst!!), daarmee kun je ook geweldige soundskrijgen..
zowiezo hou ik niet van signature's enz

kassie
4 augustus 2006, 17:21
nog ff over die rackmount wah op de illusion tour. die lijkt of leek op de verste verte niet op een gewone crybaby. waar je de schoen tegen aan zet was een dun plankje zeg maar en hij kon hem veel grotere zwiepen geven. dat geluid wat hij daarmee maakt in het refrein van civil war was echt te gek. je hoorde het geluid langzaam schreeuwerig worden. bij de meeste wah pedalen hoor je een slag erin. hij had er 4 wahs op podium staan. ik blijf me nog steeds over die geluiden verbazen. ik hoop dat dit ding dat ook waar maakt dan koop ik hem ook

glacius
4 augustus 2006, 17:32
vind het een vette wah om te zien ..

robert-gitarist
4 augustus 2006, 17:46
nog ff over die rackmount wah op de illusion tour. die lijkt of leek op de verste verte niet op een gewone crybaby. waar je de schoen tegen aan zet was een dun plankje zeg maar en hij kon hem veel grotere zwiepen geven. dat geluid wat hij daarmee maakt in het refrein van civil war was echt te gek. je hoorde het geluid langzaam schreeuwerig worden. bij de meeste wah pedalen hoor je een slag erin. hij had er 4 wahs op podium staan. ik blijf me nog steeds over die geluiden verbazen. ik hoop dat dit ding dat ook waar maakt dan koop ik hem ook

Die pedalen die je zag zijn control pedalen voor die rack wah.Die sound kun je dus instellen vandaar al die extra knoppies op die rackmounted.
Ik ken iemand die heeft de slash wah besteld.Als hij hem heeft dan test ik hem meteen even en laat ik wel weten hoe die is ;)

kassie
18 augustus 2006, 23:40
iemand ondertussen al ervaring met dit pedaal?

Hector_Tsolodimos
19 augustus 2006, 01:23
ik niet...

kassie
19 augustus 2006, 23:35
is ook niet erg hoor haha.

ik zit namelijk te twijfelen tussen een dunlop wah en dan het model van slash of de weeping demon van ibanez. daar speelde ik op bij musik produktiv en die maakte bij mij wel een aardige indruk. maar ik heb eigenlijk nog nooit een wah gebruikt dus goeie adviezen zijn bij mij van harte welkom

VintageJam
4 september 2006, 18:13
Ik heb sinds gisteren het Wah pedaal in huis. Hij komt uit Amerika waar hij al een aantal weken uit is. Het is een pedaal waar je een distortion en een authentieke crybaby combineerd en daarbij kun je de distortion in gain en volume regelen. Eerst dacht ik dat het niet klopte omdat de distortion voor het wah pedaal is geschakeld, maar toen ik de distortion minder gain gaf klonk het wah geluid waar slash bekend om staat in zijn tijd van Guns 'N Roses wanneer hij helemaal solo aan het spelen was: Voodoo Chile. Maar als ik vervolgens ook overschakelde op mijn overdrive kanaal (Marshall) was de karakteristieke sound van Slash te horen waarbij de tone heel warm bleef. Dit komt doordat het pedaal ''SWEETENED By FASEL'' is. Ik gebruik ook dezelfde pick ups in mijn Les Paul Classic: Seymour Duncan Alnico Pro II's, dus ik kom natuurlijk dicht bij zijn sound. Maar ik vind het pedaal TOP!!

This is the SHIT!

robert-gitarist
4 september 2006, 18:23
Nothing beats the Dime wah :D ;)
Ik ben erg benieuwd na die Slash wah.Zal wel leuk staan bij me andere 4 Crybabys :D De looks zien er goed uit vind ik.Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

brunodb
4 september 2006, 19:57
is het ook zo een tonesucker als de andere crybaby's?

idno
4 september 2006, 21:00
Nothing beats the Dime wah :D ;)


zekers! ik denk dat de slash wah lang niet zo veelzijdig is als de dimebag

VintageJam
5 september 2006, 19:08
Ik heb er 180 dollar voor betaald dat is lekker en heb er zeker geen spijt van hij kicks ass, beter in ieder geval dan die wah's die op mijn Vox Tonelab zitten en daar komt bij dat ik nu veel meer kan met dat wah pedaal. Die distortion doet het hem gewoon als je clean speelt, maar zeker als je overdrive gebruikt.
Ik ben er erg blij mee.