PDA

View Full Version : kan dit??



Erikt
12 juli 2006, 18:39
Ik ben eventjes nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Met mijn hoofd naar de toekomst gericht komt er voor mij ook een keer een heus pedalboard. :cooler:

Maar ik zat laatst eens te denken of dit ook kan (ik heb er eventjes een tekeningetje bij geschetst, in paint :hippie: ):

http://www.erikbruil.nl/images/1.PNG

Uitleg:
1. een Wahwah
2. een soort van switch ofzo, met 3 knopjes.. om te kiezen tussen A, B en C
3. een distortion
4. nog maar een distortion
5. een tuner
6. een ding dat de kanalen weer samenvoegd
7. een delay

Ik wil dus op mijn pedalboard een soort van verschillende kanalen maken. Met nummer 2 wil ik dus kunnen kiezen tussen kanaal A, B of C. En op het eind moet 6 de boel weer samenvoegen..

is dit mogelijk, of moet ik dit op maat laten maken?

Groeten Erik

Erikt
12 juli 2006, 18:42
oja, even voor de duidelijkheid. op het plaatje komt links de gitaar binnen en gaat de boel rechts naar de amp :sssh:

Thom TK
12 juli 2006, 18:42
Samenvoegen...ik neem aan dat je stand "a" als bypass stand voor de distortion neemt??

Maargoed, het is wel zelf te doen hoor; zo'n kastje is bijvoorbeeld een Lehle 1@3 als ik me niet vergis, zo'n switcher.
Zoeits kun je wel zelf.

Erikt
12 juli 2006, 18:43
Samenvoegen...ik neem aan dat je stand "a" als bypass stand voor de distortion neemt??

Maargoed, het is wel zelf te doen hoor; zo'n kastje is bijvoorbeeld een Lehle 1@3 als ik me niet vergis, zo'n switcher.
Zoeits kun je wel zelf.

A is dan soort van clean
B komt dan het gruis
C tunen met die hap :hippie:

Thom TK
12 juli 2006, 18:48
OOh zo, als bypass dus :p.
Ja is makkelijk zelf te doen, heel simpel.
Switchertje kopen, bekabelen en klaar.

ReinoutV
12 juli 2006, 19:00
Je moet dan 2 en 6 in een hebben. Dus een looper (waarin kastje 3 en 4 zitten) met een extra uitgang. Of alleen een A/B kastje en je distortions uitzetten wanneer je clean wil spelen. Of wil je clean en dist tegelijk (kan ook heel cool zijn)?

crywolf
12 juli 2006, 19:04
Beste Erik,
Je maakt het schema onnodig moeilijk
Met een dubbele looper lukt het ook en heb je geen ding nodig die samenvoegd. In 1 loop de tuner de andere je distortion. Allebei bypass = clean.

Hier: http://www.guitarfaq.com/index_v2-7-25.html
vindt je hoe je alles moet verbinden. (wel 2 in serie)

Mvg, Daniel

the feable
12 juli 2006, 20:10
Of nog simpeler. Een 1-looper met een TM.

Erikt
12 juli 2006, 20:37
wow, ja, een looper, waarom denk ik daar nou niet aan :P

maar bedankt allemaal voor jullie slimme reacties. Waar kan ik een goede looper kopen voor een schappelijke prijs.

----


Of nog simpeler. Een 1-looper met een TM.

wat is TM?

the feable
12 juli 2006, 20:56
www.loooper.com

Of ff rondscharrelen op marktplaats en gitaarmarkt, zelfbouwen, of vragen of iemand op het forum het voor je wil doen, (D_H bijv)

DaveItUp
12 juli 2006, 21:02
Die dude is ziek en neemt geen orders meer aan. Wel erg fijne a/b/y's en looopers.

Duane
12 juli 2006, 21:39
Wat is het voordeel van deze setup??

SimonS
12 juli 2006, 21:48
de setup van de tekening heeft als enige voordeel de tuner mute (dat is dus die "TM", Erikt).

Handiger zou zijn:

een doosje met 3 switches:
- Tuner out
- Distortions Loop
- Clean Loop

of

een doosje met 2 switches:
- Tuner out
- Loop 1 / Loop 2 Select

Erikt
12 juli 2006, 22:06
de setup van de tekening heeft als enige voordeel de tuner mute (dat is dus die "TM", Erikt).

Handiger zou zijn:

een doosje met 3 switches:
- Tuner out
- Distortions Loop
- Clean Loop

of

een doosje met 2 switches:
- Tuner out
- Loop 1 / Loop 2 Select


of een doosje met 2 switches
- TM
- een loop voor de distortions

als je die dan uitschopt dan is het gewoon clean.

-------
ik snap et nu :hippie:

Erikt
12 juli 2006, 22:07
Wat is het voordeel van deze setup??

- je kunt in 1 schop alle effecten in de loop uitzetten
- je signaal hoeft niet door al die pedalen als je echt heerlijk clean wilt spelen

- anders nog iets?

SimonS
12 juli 2006, 22:27
als je de pedalen voor clean (chorus, delay, weet ik veel wat je gebruikt) niet in een loop hebt staan, en je kickt de distortion-loop in, moet je alsnog al je clean-fx uittrappen... dan is een apart loop voor je "clean-fx" handiger...

Erikt
12 juli 2006, 23:04
als je de pedalen voor clean (chorus, delay, weet ik veel wat je gebruikt) niet in een loop hebt staan, en je kickt de distortion-loop in, moet je alsnog al je clean-fx uittrappen... dan is een apart loop voor je "clean-fx" handiger...

alleen een delay, en die laat ik het liefst buiten de looper zodat ik em ook kan gebruiken in clean stukken.