PDA

View Full Version : Behringer FCB1010



Chroxy
12 juli 2006, 17:22
Ik heb al maanden een Behringer FCB1010, voor het geld bevalt hij me prima.. alleen CC"s instellen lukt me totaal niet.

Ik heb de tuner altijd onder een EXP. Pedaal, maar nu wil k hem echt onder een knop zetten, omdat wanneer ik bv wat delay wil bijschuiven via 1 pedaal ik nog wel eens graag op het andere pedaal duw waardoor ik geen geluid heb, maar wel de tuner aan.

Nu heb ik de search gebruikt, maar ik kwam er niet uit:
Ik heb alles uitstaan, en 6 staat op 0 en 7 op 127 en allebei op CC10

Nu hbe ik mijn Boss GX700 ingesteld dat tuner CC10 is..
wanneer ik er nu op duw, gaat ie alleen aan, terwijl ik ook wil dat wanneer ik er wer op duw hij uitgaat.. hoe doe ik dit?

ponq
14 juli 2006, 15:28
dat is de de zogenaamde stompbox mode (1 keer trappen=aan, nog een keer= uit). Je hebt voor die functionaliteit de UnO chip upgrade nodig.

Check de Yahoo UnO groep voor meer info:
http://launch.groups.yahoo.com/group/fcb1010_uno/

WillBX
6 augustus 2006, 17:25
hej ik sta op het punt om de fcb1010 te gaan programmeren voor de gx700.

Heb een vraagje over de uno chip. Wat ik wil is: presets laden met mijn fcb1010, maar dan met het één keer klikken is aan en tweede keer klikken is uit principe (stompbox).

Ik kan dan bijvoorbeeld twee soorten chorussen en twee soorten delays naast elkaar hebben. Mijn vraag: kan dit met de uno chip? Of krijg je dan alle effecten op een rijtje, net als de stompbox mode van de roland controller?

ik hoop wat te horen,

Willem

SimonS
6 augustus 2006, 23:27
let op, de UnO upgrade is onofficeel! verder klopt het inderdaad, je krijgt het stompbox idee zoals je schetst. (er van uit gaande dat je fx-apparaat 2 delays/chori naast elkaar tolereert)