PDA

View Full Version : Fender Bassman



sinneD
12 juli 2006, 15:08
Ik denk, nog even snel een post hier over maken.

Ik ga vanavond kijken bij iemand die zijn Bassman 50 verkoopt. Zijn er nog bepaalde dingetjes waar jullie van zeggen, daar moet je echt even goed op letten?

Hij heeft zelf al aangegeven dat de buizen aardig versleten zijn en dit neem ik dan ook voor lief.

Laat maar horen wat jullie vinden dat punten zijn waar je goed op moet letten.

sinneD
12 juli 2006, 15:22
van wat ik hier allemaal al gelezen heb niet echt met betrekking tot dingen waar je goed mee moet uitkijken bij de aanschaf van een 2ehands bassman

Kim Wilson
12 juli 2006, 15:28
Een Bassman is een buizenversterker. Daar zijn echt al massa's vragen over gesteld, ook waar je op moet letten. Er is niet specifiek iets waar je bij een Bassman meer op moet letten dan bij een andere amp. Dus als je zoekt op "letten, aankoop", denk ik dat je er wel uit kunt komen.

Suc6! :B

sinneD
12 juli 2006, 15:42
dan gebruik ik de verkeerde zoektermen ofzo :-(

sinneD
12 juli 2006, 22:42
Nou,

Ik heb de versterker aangeschaft. Het was een originele Bassman 50 van tussen 1970/1975. Met origineel fender speakercabinet met 2x 15" speakers.
Verder had ie zelf nog een eigen kast gebouwd of laten bouwen door een vriend met 1 grote 18" speaker erbij.

Alles werkte gewoon nog goed met het te verwachten gekraak/ruis hier en daar. Hij had zelfs nog de oude originele speakerkabel er bij.

Gekocht voor 200 euro en damn, wat kan ik mezelf volgensmij toch weer feliciteren met een perfecte aankoop.

Binnenkort de versterker wss keertje laten nalopen.

jacky
12 juli 2006, 22:49
Ik zeg koopje gefeliciteerd

Nu nog even een kleine revisie van elcotjes en buizen en je hebt een mooie set

Veel plezier er mee

Al
13 juli 2006, 01:27
Nou,

Ik heb de versterker aangeschaft. Het was een originele Bassman 50 van tussen 1970/1975. Met origineel fender speakercabinet met 2x 15" speakers.
Verder had ie zelf nog een eigen kast gebouwd of laten bouwen door een vriend met 1 grote 18" speaker erbij.

Alles werkte gewoon nog goed met het te verwachten gekraak/ruis hier en daar. Hij had zelfs nog de oude originele speakerkabel er bij.

Gekocht voor 200 euro en damn, wat kan ik mezelf volgensmij toch weer feliciteren met een perfecte aankoop.

Binnenkort de versterker wss keertje laten nalopen.

Niet te snel buizen en elco's laten vervangen. Veel techs adviseren dat maar daar moet een reden voor zijn. Mogelijk heb je uitstekende buizen in je amp. Hetzelfde wat betreft elco's, als de versterker fris klinkt en punch heeft elco's laten zitten(!). Vervangen grijpt mogelijk negatief in op toon en respons vd amp. Even uitkijken dus.

Al

sinneD
13 juli 2006, 09:44
Bedankt voor de tips Al!