PDA

View Full Version : Accoorden weergeven via PC?



Lois
12 juli 2006, 14:43
Hallo,

Ik ben Lois en ben nieuw op dit forum. Wie kan mij helpen met de volgende vraag: Ik ben op zoek naar een manier om met mijn Strat via de PC accoorden te registreren. Ik speel al wat jaartjes gitaar maar kan geen noot lezen, accoordenschema's kan ik wel spelen, muziek neem ik op met een Boss recorder. Als ik een tof accoord speel kan ik het niet noteren, dus dacht ik misschien is hier wel een software/hardware oplossing voor.
Ik heb wat gelezen over Finale en Sibelius ( wel noten registreren via midi ), maar mij wordt niet duidelijk of ik ook accoorden kan registreren met gitaar en als dit mogelijk is, hoe ziet mijn hardware er dan uit?

Dit is mijn configuratie: Fender Strat / Roland GK-3 pickup / Roland GR-33 Guitar Synth. / Boss BR-1600CD / M-Audio FireWire 410 / PC met Sonar 5 prod ed.

Ik hoop dat jullie mij een stuk op weg kunnen helpen, vast bedankt.
Groet Lois :strat:

harrie-beton
12 juli 2006, 15:11
Welkom op dit forum.

Je kunt deze site bekijken:

http://chordfind.com/

Echter, om te akkoorden (ja het moet met een K ) te leren zou ik als ik jou was me verdiepen in de muziek-harmonie. Daar heb je veel meer aan dan aan het handje vol akkoorden uit je kop leren.

Er zijn ook programma's om audio om te zetten in MIDI maar deze zijn redelijk onbetrouwbaar. Leuk voor ringtones maken.

bert k
12 juli 2006, 18:06
Hij heeft toch zo'n gitaarsynth pickup op zijn gitaar? Levert die geen Midi?

harrie-beton
12 juli 2006, 19:40
midi wel maar hij zoekt software die akkoorden maakt
Ik ken alleen Finale goed en die doet dat ook niet.

piezo
12 juli 2006, 19:52
Welkom, Lois. Leuk om weer eens een mede-synthgitarist op dit forum te mogen begroeten. (Ik gebruik ook een GR-33)

Ik zou nog eens nader informeren naar de mogelijkheden van diverse MIDI programmatuur zoals Sibelius, Cubase etc. Er moeten er diverse zijn, waarvan de (score-) editor akkoorden weergeeft. Mijn gratis - en dus zeer uitgeklede - Cubasis AV doet het weliswaar niet maar mijn 15 jaar oude Atari versie van Cubase versie kon het al wèl.

@ Harrie: waarom zou je dat niet via MIDI doen als je een gitaarsynth met MIDI OUT tot je beschikking hebt? Ik heb ergens nog een shareware trial versie van Chordfinder, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Wat ik wel weet is dat veel van die Wav-to-MIDI conversie programma's niet geweldig werken, dus waarom Wav-to-chord wel?.

Lois
13 juli 2006, 12:32
Hoi mannen, bedankt vast voor jullie meedenken, ik hoop echter op meer reacties. Als ik de oplossing vind, zal ik jullie via dit forum uitgebreid verslag doen. Groet Lois

nielsduursma
13 juli 2006, 12:39
kan guitar pro dat niet als je midi hebt?? het lukt mij iig wel met een midi keyboardje en dan inspelen.

en anders maak je toch even een tabje van het akkoord?
bijv.
-0-
-0-
-1-
-2-
-2-
-0-