PDA

View Full Version : een vraagje voor wat voor een versterker ik moet zoeken



toep
22 november 2002, 19:42
een goeie dag allemaal,
ik heb een vraagje over wat voor een versterker ik uit moet gaan kijken.
ik zou graag een versterker willen die hard genoeg kan om mee op te kunne treden en te reperteren.
ik heb al een effecten pedaal van KORG TONE WORKS AX 1500G, dus ik heb geen distorsion nodig of andere effecten nodig op de versterker.
ik heb ook nog een celestion G12 speaker staan.
mijn vraag luid dus welke versterker ik zou kunnen aanschaffen in combinatie met de spullen die ik al heb(niet te duur want ik ben een studentje)

bij voorbaat dank

Toepje.

BLOK182
22 november 2002, 19:51
Nou eh, elke versterker heeft zowat een distortion, maar als ik jou goed begrijp, zoek je een versterker met een mooie clean sound. Maarre, wat is je budget, wat wil je ermee spelen, wil je een combo of een (half)stack?

Negative K3 fan
22 november 2002, 20:07
Op 2002-11-22 19:42, schreef toep:
een goeie dag allemaal,
ik heb een vraagje over wat voor een versterker ik uit moet gaan kijken.
ik zou graag een versterker willen die hard genoeg kan om mee op te kunne treden en te reperteren.
ik heb al een effecten pedaal van KORG TONE WORKS AX 1500G, dus ik heb geen distorsion nodig of andere effecten nodig op de versterker.
ik heb ook nog een celestion G12 speaker staan.
mijn vraag luid dus welke versterker ik zou kunnen aanschaffen in combinatie met de spullen die ik al heb(niet te duur want ik ben een studentje)

bij voorbaat dank

Toepje.


Die multi effect distortion is vast en zeker lang niet zo goed als een evt goede amp distortion. Maar het zou handig zijn als je je budget en speelstijl vermeldt.

toep
22 november 2002, 22:50
ik speel het liefst met mijn band de stijl van TOOL,
mijn budget is ongeveer 350 Euro. maar ik zoek dus wel naar 2e hands versterker
die wel lekker hard kan en dan ook nog zuiver klinkt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: toep op 2002-11-23 03:09 ]</font>

Dude
23 november 2002, 09:36
jajajjajajajjajaja
ik heb wat voor je

en peavey classic VT met 6L6GC eindbuizen, 2x12 inch speakers, hard en clean tot de top

de andere gitarist uit mijn band heeft ook die 1500AX van korg en gebruikt mijn peavey wel eens en die combinatie is prima..

mail me even als je interesse hebt

----censored----

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-11-23 11:26 ]</font>

hawisaem
23 november 2002, 10:01
Op 2002-11-22 22:50, schreef toep:
....mijn budget is ongeveer 350 Euro. maar ik zoek dus wel naar 2e hands versterker
die wel lekker hard kan en dan ook nog zuiver klinkt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: toep op 2002-11-23 03:09 ]</font>


Heb een prima Yamaha Tube 1280R te koop voor E300,- Een 80 watt combo met Celestion Speaker. Woon in Apeldoorn.
Mail me op:hawisaem@chello.nl

BLOK182
23 november 2002, 16:56
En ik moet zeggen, dat beide fijne bakken zijn. Die Yamaha is een van de beste transistordingen die ik heb gehoord (naja, misschien niet zo goed als die boutique-transistorgevallen). Klinkt stukken beter dan valvestates / transtubes. Maar een buizenbakkie is ook wel errug vet.

bathmutz
23 november 2002, 20:38
ja, nou ja, het zit zo: ik heb overal echt super veel verstand van!
das echt nie normaal, dus als ik Toep geweest zou zijn, dat ben niet geweest maar goed, dan had ik echt ontzettend veel geld uit gegeven aan een mooie basversterker!
of een 5snaartje fretloos, das lache!

Dahheej, BathmutZ

toep
23 november 2002, 21:25
Als badmuts nou eens lekker ging vissen op zijn peavey bascabinet dan zou de wereld opgelucht ademhalen.

piezo
24 november 2002, 12:32
Je moet ook niet teveel verstand van muziek verwachten van iemand die iedere dag de "klokken van Arnemuiden" moet aanhoren :smile:

Ic3gl0vE
1 december 2002, 17:13
Hughes &amp; Kettner Attax