PDA

View Full Version : Welk liedje is dit???



Petur
12 juli 2006, 11:00
Hej,
Ik speelde laatst ineens dit liedje, heb alleen echt geen flauw idee hoe ie heet en dat wil ik graag weten... (A)
Je speelt Dsus4 en dan D en dan sla je D snaar paar x aan en dat paar x en dan gaat ie volgens mij naar A maar dat weet ik niet cker:S HELP!
greetz peter ;)

sambora
12 juli 2006, 11:09
Er zijn wel een paar liedjes waar D & A in voorkomen (understatement ;) ). Ervan uitgaande dat je gewoon wat zat te pielen met beide akkoorden zeg ik: Summer of '69 .

Edit: een andere gok: Everything about you van Ugly Kid Joe (voldoet ook niet helemaal aan je beschrijving, maar is wel D & A).

hidde630
12 juli 2006, 11:22
alleen is everything about you niet op D en A maar op C# en G#

-=JEROEN=-
12 juli 2006, 13:33
paul weller

U2

QB en de blizzards

paul simon

pommetje horlepiep






(maw, neem 't ff op ofzo)

Petur
12 juli 2006, 17:24
hej,
Nee, geen van allen, wel bedankt!
maar weten jullie nog meer?
greetz petur

hendrix2
12 juli 2006, 17:30
je geeft wel een erg vage omschrijving van het nummer...
je gaat van Dsus4 naar D, dan paar maal D snaar, en volgende akkoord weet je zelf niet zeker...
dus je weet eigenlijk alleen dat het een D bevat...
het ligt me op het puntje van m'n tong, maar komt er ff niet uit...

Petur
12 juli 2006, 18:54
Hej,
Ja was ook vaag, wist namelijk ook erg weinig;) alleen die ene line, maarja weet eindelijk welk nummer het is, omdat het een nummer is van een oude reclame van nationale nederlanden, Whatever you want van Status Quo :D
greetz petur

sambora
12 juli 2006, 21:33
alleen is everything about you niet op D en A maar op C# en G#

De gitaren staan een halve toon lager gestemd, dus je hebt in zoverre gelijk dat het Db & Ab akkoorden zijn, echter, als hij (en met hem 99,9% van de mensen, inclusief ondergetekende :)) het liedje speelt zonder dat het nummer opstaat, zal hij zeer waarschijnlijk niet horen dat hij het nummer 'verkeerd' (een halve toon te hoog) speelt.
Ze spelen immers dezelfde akkoorden met dezelfde grepen, alleen een halve toon lager.