PDA

View Full Version : Fern's guitars



Droffie
12 juli 2006, 09:32
Hey
Ik breng zaterdag mijn Klira dreadnought naar deze bouwer/reparateur. www.fernsguitars.nl voor een herfret klus.
Standaard 150 E en 175 E met binding. Vond ik een behoorlijk redelijke prijs.

Kennen jullie deze bouwer? hij zit in Haarlem.

Enra
12 juli 2006, 11:34
Ja ik ken Ferdinand (Fern) persoonlijk en zie hem met enige regelmaat! Bouwt interessante instrumenten, heeft veel know-how en kan dit soort reparaties prima uitvoeren.

Ik weet niet wat hij vraagt voor een fretjob met binding, maar herfretten is al heel gemakkelijk drie a vier uur werk. En zeker niet de leukste job!!

Enra
12 juli 2006, 11:41
Even op zijn site gekeken. Zijn prijs voor fretten is heel gangbaar, ik zit er maar een fractie onder. En er zijn bedrijven die zonder schroom meer vragen; in mijn opinie soms wat 'over de top'. Vast staat dat je voor die prijs kwaliteit mag verwachten.

Droffie
12 juli 2006, 14:21
Ja ik ken Ferdinand (Fern) persoonlijk en zie hem met enige regelmaat! Bouwt interessante instrumenten, heeft veel know-how en kan dit soort reparaties prima uitvoeren.

Ik weet niet wat hij vraagt voor een fretjob met binding, maar herfretten is al heel gemakkelijk drie a vier uur werk. En zeker niet de leukste job!!

Ja hij vraagt 175,- E voor een fretjob met binding. Volgens mij betaal je bij Vox humana al dik 240 als je binding hebt.
Ik heb 'm aan de telefoon gesproken en kwam erg sympathiek en kundig over.
Wel fijn als ik een vertrouwde tech bij mij in de buurt gevonden heb.

We'll see...:)

Enra
12 juli 2006, 14:29
Wel fijn als ik een vertrouwde tech bij mij in de buurt gevonden heb.

We'll see...:)

Helemaal oké!!!

Droffie
12 juli 2006, 14:46
Even op zijn site gekeken. Zijn prijs voor fretten is heel gangbaar, ik zit er maar een fractie onder. En er zijn bedrijven die zonder schroom meer vragen; in mijn opinie soms wat 'over de top'. Vast staat dat je voor die prijs kwaliteit mag verwachten.

Ben jij ook een reparateur/bouwer?

Enra
12 juli 2006, 15:44
Ja, maar ik mag volgens mij geen reclame maken op dit forum. 't Is wel erg leuk om mee te doen. Je kan echter even spieken onder mijn (schuil)naam in het 'public profile'. Er staat een url bij.

savecracker85
12 juli 2006, 17:28
Ikzelf niet, maar een vriend van mij heeft ook wat dingen bij Fern laten doen. Die was er erg over te spreken