PDA

View Full Version : Haar Guitars "Oud" vs. "Nieuw"



BartL
11 juli 2006, 22:29
Mijn oog is gevallen op een Haar Telecaster '52 re-issue. De verkoper vertelde me dat hij uit de "eerste serie" komt. De gitaar heeft "HAAR" in hoofdletters op de headstock staan. Volgens de verkoper door hem nieuw gekocht in 2002 of 2003 te Boekel.

Is de kwaliteit van deze dingen te vergelijken met de huidige planken die VDH maakt? Is 700 euro een redelijke prijs (zonder gigbag/koffer etc.)?

Les Paul
11 juli 2006, 22:34
Ik denk dat het moeilijk is iets algemeens te zeggen over de kwaliteit van handgebouwde gitaren. Elk exemplaar is anders en zal anders klinken. Ik heb Haar gitaren gehoord die ik echt niets vond. Maar ik heb een Haar tele, die ik echt helemaal te gek vind. Het beste is om de gitaar die je op het oog hebt gewoon te gaan proberen.

...rock...
11 juli 2006, 23:33
Ik heb er ook men oog op laten vallen...
Ik heb toch al een paar custom made HAAR gitaren gezien en die zijn schitterend en klinken toch zeer goed (gitarist Anouk dan )
Ik weet eig niets van hoe deze voelt en klinkt wil het ook wel graag weten...
Ik zou bij HAAR ooit wel is een soort fender 60 closet classic relic laten maken in het daphne blue met vergeelde slagplaat hmm, zou dit qua kwaliteit hetzelfde zijn? qua prijs is het al denk ik minder.

Eko
11 juli 2006, 23:40
Beste manier is gewoon een keer naar de bouwer toe gaan. Als je op de site zelf kijkt en de prijzen ziet, scheelt echt een sloot met een Fender CS.
De foto`s van de gitaren doen vermoeden dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Trouwens, gezien het aantal CS gitaren op de diverse verkoopsites doet bij mij het vermoeden rijzen dat menige CS axe niet zo`n goede player is als een ieder zo graag zou willen. Dus een Haar lijkt mij geen slechte gok.

...rock...
11 juli 2006, 23:45
mja als je in belgie woont is het mss wat ver he:) Kan je eigenlijk een hals echt op je hand laten maken? zo dat die perfect zit voor je?

BartL
12 juli 2006, 00:14
Toch maar eens langsgaan misschien. Zonder koffer en met één duidelijke beschadiging: 700 euro.

Wel OK denken jullie? De huidige strats komen op gitaarmarkt voor rond 800-900 langs...