PDA

View Full Version : Nieuwe amp!!



Balthazar
11 juli 2006, 19:16
hallo,
vandaag heel de dag onderweg geweest en in het altijd gezellige zwolle mijn nieuwe MESA/Boogie DC-5 opgehaald !
En verdomd wat een enorme vooruitgang in vergelijking met de marshall jmp-1/mesa 50/50 combinatie die ik eerst had !! heb pas een half uurtje gespeeld en ben zodoende nog niet toegekomen aan 90% van de versterker zijn mogelijkheden ( bijna elke knop heeft namelijk meerdere functies ) maar dit is wat ik er tot nu toe van vind.

Het clean is onbeschrijfelijk goed, de crunch is prima, beter dan verwacht in ieder geval ( en kan altijd mn od-9 erop los laten, die ook fantastisch klinkt met deze superamp ) en de lead is monsterlijk! Reageert fantastisch op mn intellifex. Hij kan loei en loei hard dus das ook mooi, alleen wel moeilijk om een goed volume niveau te vinden. Ik zal binnenkort ff foto's maken.
Alleen damn wat is die zwaar! was geen pretje met het openbaar vervoer.
nouja voorlopig niet naar fitness iig. ;)

a.c.
11 juli 2006, 19:25
gefeliciteerd, Boogies rule! Als je de sweet spot hebt is de scheur van die dingen echt moddervet. Ik had er vroeger ook vaak ruzie mee, als je net je sound eens niet kan vinden...

mcannegieter
12 juli 2006, 16:07
Ik ben benieuwd naar hoe de scheur klinkt van die amp, is die vergelijkbaar met de nieuwe F-serie? Komt die een beetje in de buurt van de sound van dream theater, metallica?

tnx

Maarten

AART
12 juli 2006, 16:13
Ik ben benieuwd naar hoe de scheur klinkt van die amp, is die vergelijkbaar met de nieuwe F-serie? Komt die een beetje in de buurt van de sound van dream theater, metallica?

tnx

Maarten


De f-serie heeft een andere voicing, iets smoother.

De sound is niet precies die van dream theater en metallica, maar iets rauwer.
Metallica en Dream Theater is Mark IIC+/IV.

timgte
12 juli 2006, 16:25
Het geluid van Dream Theater en Metallica vergelijken vind ik een beetje gewaagd maargoed, kan aan mij liggen.

Gefeliciteerd topicstarter!

AART
12 juli 2006, 17:25
Het geluid van Dream Theater en Metallica vergelijken vind ik een beetje gewaagd maargoed, kan aan mij liggen.

Gefeliciteerd topicstarter!

Allebei dezelfde amp.

armageddon
12 juli 2006, 17:40
Ik kon nooit wennen aan deze amp en kon nooit mijn sound vinden...maar er zijn altijd mensen die er beter mee om kunnen gaan, en die amp blijft fantastisch!

Feli met je aankoop!

Nocki
12 juli 2006, 18:06
Gefeliciteerd! hoe meer boogie converts hoe beter volgens mij! het zijn heerlijke amps!

Nocki