PDA

View Full Version : Mark Knopfler



Gitaargek
11 juli 2006, 17:28
Hallo.

Ik ben bezig het nummer What it Is te spelen. Nu lukt alles me behalve het volgende stukje. Het gaat om het begin stuk.

E|---------------------------------------------------
H|--10--------------10-------------------------------
G|--9h11-11-11p9----9h11-9----9-11~-----9~-----------
D|---------------11--------11------------------------
A|---------------------------------------------------
E|---------------------------------------------------

Hoe speel ik dit zo snel als Mark Knopfler dat doet.

Alvast bedankt

jonathan
11 juli 2006, 17:30
je hand sneller bewegen :)

ik begrijp niet echt wat je vraagt..
miss meer oefenen..

Gitaargek
11 juli 2006, 17:35
Nou bij hem klinkt het heel soepel als of hij alle snaren dempt ofzo. Als ik los dat ene snaartje elke keer aansla dan klinkt het niet zo vloeiend. Dus mijn vraag is eigenlijk. Hoe doet hij het zodat het zo soepel klinkt?

jaspie
11 juli 2006, 19:50
ja kan iemand me dan ook ff meteen vertellen hoe john petrucci dat nou precies doet..dat snelle weetje wel? dattie zo vel snel speelt dat wil ik ook wel kunnen.

Bl44t44p
11 juli 2006, 20:01
Oja zo snel ja inderdaad erg vet weet niet wel raar en knap zeg hoe doet ie dat.

hoofd
11 juli 2006, 20:33
Kom op jongens, niet zo flauw doen.

Gitaargek, het is kwestie van meer en meer oefenen. Als je een beetje de speelstijl van Knopfler kent helpt dat wellicht. Knopfler dempt idd veel, en speelt zonder plectrum. Als je met je vingers speelt heb je meer mogelijkheden om met de rest van je hand te dempen, of snelle fingerpickings te doen over meerdere snaren. Maar bovenal blijft het oefenen. Kijk anders of je ergens een programma kan verzinnen waarmee je het stukje vertraagd kan afspelen zonder dat de pitch (toonhoogte) veranderd...gebruik daarvoor de zoekfunctie, dat is een paar keer langsgeweest.

Succes!

gorgasm
11 juli 2006, 20:38
het is kwestie van meer en meer oefenen.

10 tekens pffffffffffffff

terrasbeest
11 juli 2006, 21:04
Kom op jongens, niet zo flauw doen.

Gitaargek, het is kwestie van meer en meer oefenen. Als je een beetje de speelstijl van Knopfler kent helpt dat wellicht. Knopfler dempt idd veel, en speelt zonder plectrum. Als je met je vingers speelt heb je meer mogelijkheden om met de rest van je hand te dempen, of snelle fingerpickings te doen over meerdere snaren. Maar bovenal blijft het oefenen. Kijk anders of je ergens een programma kan verzinnen waarmee je het stukje vertraagd kan afspelen zonder dat de pitch (toonhoogte) veranderd...gebruik daarvoor de zoekfunctie, dat is een paar keer langsgeweest.

Succes!

dit bvb

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/Amazing_Slow_Downer.html

Gitaargek
12 juli 2006, 08:34
ja kan iemand me dan ook ff meteen vertellen hoe john petrucci dat nou precies doet..dat snelle weetje wel? dattie zo vel snel speelt dat wil ik ook wel kunnen.
Das dan weer grappig van sommige mensen. Stel je serieus een vraag, krijg je dit!!!!!! De rest bedankt, zal is flink oefenen.

jaspie
13 juli 2006, 13:41
Das dan weer grappig van sommige mensen. Stel je serieus een vraag, krijg je dit!!!!!! De rest bedankt, zal is flink oefenen.
hehe sorry ik vond je vraagstelling gewoon beetje droog, no hard feelings;)