PDA

View Full Version : Grootste gitaarwinkel van Nederland?



FragDaddy
22 november 2002, 13:46
Ik wil morgen met een paar vrienden een dagje gitaren/versterkers/effecten gaan bekijken/kopen. we gaan met de auto, dus kunnen in principe overal komen.

nou vroeg ik mij af op welke manier wij in 1 dag de meeste zut kunnen zien.. iemand enig idee?

we zijn op zoek naar: een versterker, een western-gitaar en een Gibson Les Paul

waar heb je een beetje een assortiment?

het originele idee was om een route uit te stippelen langs een paar bekende winkels (Kees Dee, Feedback Utrecht) en een paar kleine zaakjes. maar dan houdt het eigenlijk een beetje op.

we kunnen ook alle gitaarwinkels van amsterdam doen ofzo?

ow. en wie is gibson importeur van nederland? of heeft veel gibsons staan?

HELP!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-11-22 13:51 ]</font>

Peet beginnertje
22 november 2002, 13:55
Kijk in de Feedback Rotterdam. Kweet niet of je er in de buurt komt, maar daar hebben ze een compleet apart hok met alleen maar Gibson. Daar staan er aardig wat! Moet je alleen ff een verkoper meevragen, want het hok zit op slot.

Bins
22 november 2002, 14:21
Rij anders ff naar musik-produktiv, lijkt me best cool om een keertje daar te kijken.
Feedback R'dam heeft idd ook vrij veel.

FragDaddy
22 november 2002, 14:38
heeft musik-produktiv dan meer assortiment als feedback in Rotterdam ?

het is ongeveer even ver. alleen heb ik een hekel aan duits praten :smile:


iemand nog andere winkels ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-11-22 14:39 ]</font>

Marc Oblivian
22 november 2002, 15:02
Nederland Muziek in Almere is geloof ik een van de grootste zaken op het gebied van Gibson. Dirk Witte en ook Dijkman in Amsterdam hebben ook wel veel...is allemaal wel in de buurt voor jullie toch?
Ze staan allemaal op internet..
Veel plezier!

Marc Oblivian
22 november 2002, 15:04
Ow neej..jullie komen uit Nunspeet..dacht uit Utrecht (hehe)
Misschien die zaak in Enschede dan American Guitar shop ofzo...heeft ook een groot assortiment met beswel aparte dingen

el loco
22 november 2002, 15:05
Nederland Muziek in Almere heeft bijna alle Gibson modellen. De importeur zit in hetzelfde gebouw dus bestellen is denk ik ook geen probleem. Ik heb er veel spullen gekocht, nooit problemen met service oid gehad.

Marc Oblivian
22 november 2002, 15:09
Moet er vanmiddag zelfs naartoe: heb er vorige keer mijn ringen laten liggen (had ze afgedaan toen ik op een peperdure Gibson aan het spelen was :grin: )

Negative K3 fan
22 november 2002, 15:14
Musik Produktiv is veruit de grootste gitaarwinkel in de omgeving.

http://www.musik-produktiv.de

Marc Oblivian
22 november 2002, 15:27
Aber die ist Deutsch he? En hij wilde niet duits lullen....

Dries
22 november 2002, 15:36
Als je echt overal kan komen moet je ook een bij Piens in St-Niklaas (België) langs gaan.Is echt groot!
http://www.piens.be

Harry
22 november 2002, 16:16
WaveWorld in Culemborg

FragDaddy
22 november 2002, 16:49
waveworld? is die een beetje groot. die zit wel in de buurt..

Enschede is ook anderhalf uur weg, dus hoe groot is die zaak daar?

almere is een halfuurtje rijden.

Nesker
22 november 2002, 17:21
http://www.musik-service.de

Harry
22 november 2002, 17:24
Op 2002-11-22 16:49, schreef FragDaddy:
waveworld? is die een beetje groot. die zit wel in de buurt..

Enschede is ook anderhalf uur weg, dus hoe groot is die zaak daar?

almere is een halfuurtje rijden.


Waveworld is niet zo'n 'loods' die helemaal volgestouwd staat, maar ze hebben wel mooie spullen. Ik ken alleen die in Culemborg trouwens.

Negative K3 fan
22 november 2002, 18:28
TAGS (enschede) is niet echt groot maar ze hebben wel erg veel gibsons en andeere wat meer elite gitaren.

Kitaarhiero
22 november 2002, 19:23
Op 2002-11-22 15:05, schreef el loco:
Nederland Muziek in Almere heeft bijna alle Gibson modellen. De importeur zit in hetzelfde gebouw dus bestellen is denk ik ook geen probleem. Ik heb er veel spullen gekocht, nooit problemen met service oid gehad.


alleen valt het akoestische aanbod wel wat tegen hoor. da's niet echt heel veel. eigenlijk zijn de meeste Gibson die er hangen signatures en special editions, en voor de rest is er een rekje met de gewone modellen. ze hebben er wel de hele gold-tone versterker zooi, maar verder ook niet echt heel veel keus uit versterkers (wat marshall en Fender).
de service is er echter wel prima!

FragDaddy
22 november 2002, 20:12
dus ze hebben wel veel gibsons, maar vooral de duurdere gibons (sig-serie, limited, historic) ?

shit! ik zal ze wel niet zo ver kunnen krijgen dat ze me een les paul historic goldtop mee laten nemen voor de prijs van een 2ehands les paul standard?

srv-man
23 november 2002, 00:01
Guitarman in Den Haag (www.guitarman.nl), Feedback Utrecht is niet zo heel groot, Rotterdam heeft meer (maar vooral veel Fender). Op zaterdag is er bij Feedback meestal geen doorkomen aan, zo druk. Kees Dee heeft ook heel erg veel staan.
Anders eerst even bellen of ze hebben wat je zoekt?

Pee
23 november 2002, 10:37
Op 2002-11-22 15:36, schreef Dries:
Als je echt overal kan komen moet je ook een bij Piens in St-Niklaas (België) langs gaan.Is echt groot!
http://www.piens.be



piens is niet in sint niklaas, piens is in deinze.
key music is in sint niklaas, ook een grote winkel. maar ik zou eerder naar musik produktiv gaan.

Barret Wallace
23 november 2002, 14:58
pee heb je toevallig het website adres van key music ?

FNaRK
23 november 2002, 15:41
http://www.keymusic.be :grin:

t'is toch zo moeilijk, dat internet

starter
23 november 2002, 15:42
Op 2002-11-23 15:41, schreef roadkill:
http://www.keymusic.be :grin:

t'is toch zo moeilijk, dat internet


Je zegt dat wel erg makkelijk... Maar we hebben hier wel met Belgen te maken hè! :wink:

FragDaddy
24 november 2002, 11:05
zo. terug van een dag winkelen..

de trip:

Nederland muziek - Almere
Feedback - Utrecht
Kees Dee - Amersfoort
Melody - Putten


de samenvatting:

Nederland muziek. had 2 les pauls aan de muur hangen, na vragen konden ze alles uit het magazijn halen. dus ik heb er om gevraagd om een 2002 les paul standard te mogen proberen, met een dikke nek. ze hadden namelijk een 2002 met een dunne nek hangen, en zo heb ik beide nekken geprobeerd. ik wilde ook om een goldtop reissue '57 vragen (R7) maar die jongen was al een kwartier aan het zoeken naar de 2002, dus ik dacht 'laat maar, volgende keer'

de 2002 met dikke nek speelde wel lekker, maar niet zo bijzonder dat ie 2700+ euro waard is. (denk ik nu, maar misschien als ik er nog een paar weken over nadenk dat ik een 2002 lespaul heb.) er zat wel een heeeeeel lekker warm geluid in die gibsons.. ow ow ow. lekker lekker lekker.. en die uit het magazijn was een lightburst met een schitterend gevlamde top. echt heel erg mooi. maargoed. moet ook 2700 euro kosten he :razz: hij speelde een beetje 'stroef'.

er waren niet zoveel akoustische gitaren en versterkers bij nederland muziek, dus 2 vrienden die mee waren konden niets vinden.

klote ook dat ze bij nederland muziek overal ADVIESPRIJZEN op hebben staan en dat je dus overal de verkoopprijs van moet vragen. ow kut wat is dat irritant.. 'wat kost deze gitaar' 'wat kost deze gitaar' 'wat kost deze versterker' ARGGGG

Ook irritant dat ze dus zo'n beetje hun hele voorraad gibsons in het magazijn hebben liggen. ik snap dat in principe wel, omdat ze gewoon geen ruimte hebben om alles aan de muur te hangen en omdat ze anders blijven schoonmaken en waarschijnlijk bang zijn voor beschadigingen.. maar voor de koper is het irritant. :sad:

op naar Feedback Utrecht..
hier hingen 2 lespauls, beide even bespeeld. beide duurder als bij nederland muziek, was van beide niet onder de indruk.. een vriend heeft hier een H&amp;K Edition Silver gekocht, die klonk wel lekker.. maar weer geen akoestische gitaren..

door naar Kees Dee in Amersfoort..
hier stonden een stuk of 20 les pauls, met nieuwprijzen over de 3000 euro. (What the F*ck????) voor verouderde modellen (geen 2002 modellen te bekennen hier!?) maar er stonden ook een groot aantal 2ehands.. een afgeragde les paul custom voor 2500 euro (echt helemaal onder de lakbeschadigingen.) en een paar 2ehands les paul standards voor 2000 met beschadigingen waarbij ik denk: hoe krijgen ze het voor elkaar.. die 2ehands les pauls speelde wel STUKKEN BETER dan die NIEUWE bij nederland muziek/feedback.. het lijkt erop alsof ze pas na een paar jaar soepel gaan spelen.

maar andere vriend een hele mooie 2ehands fender akoustische gitaar gekocht. (kees dee heeft VEEL akoestisch spul in zijn keldertje liggen.) die fender speelt echt fijn.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-11-24 11:08 ]</font>

Anders Destium
24 november 2002, 11:23
Al met al een enerverend dagje geweest dan :wink:

PeArLjAm
24 november 2002, 12:34
Vervelend als je op die site van nederland muziek (www.nederlandmuziek.nl en dan bij 1500 gibson op voorraad) kijkt dat je die gitaren nu kan kopen en pas volgend jaar mag betalen.. Dat maakt het wel heel erg aantrekkelijk voor een gitarist met een gas aanval voor een nieuwe les paul :grin:

Dries
2 december 2002, 22:56
Net over de grens in Belgie (te Maasiek) LL'music center. Heeft een Gibson es336 v.s. (custom shop) hangen (kom je maar zelden tegen!!).Voor de rest nog vette gibson's, gretsch, PRS en Fender, ook iets goedkopere dingen

Spoerie
3 december 2002, 11:19
idd muzik produktiv doen. Als je ergens niet kan kiezen wat je wil bespelen is het daar

Grandma_Placenta
3 december 2002, 12:10
Jammer dat je niet naar Musik-Produktiv heen bent geweest, daar mag je echt ALLES uitproberen zonder gezeik te krijgen.

roppie
3 december 2002, 20:59
Bij feedback Rotterdam mag je ook bijna alles zonder gezeik uitproberen(ik heb tenminste nog nooit problemen met die gasten gehad, misschien iemand anders wel? hehe), behalve dan de gibsons en PRSjes en andere erge dure gitaren

FragDaddy
3 december 2002, 23:14
behalve dan de gibsons en PRSjes en andere erge dure gitaren


en ik ging juist voor de gibsons en andere erg dure gitaren ! :smile: