PDA

View Full Version : Impro jam opgenomen



Globetrotter
11 juli 2006, 14:53
Hoi!

Ik speel in een popgroepje en we proberen de laatste tijd meer eigen nummers te maken (zijn ooit gestart als covergroepje). Tijdens de repetitie eergisteren zijn we tijdens een jam tot volgend nummerke gekomen. Ik heb het vandaag zowat volledig zelf opgenomen, zowel de gitaar (akoustisch, crunch en lead) als de basgitaar. In de groep speel ik de rifkes en de solo 's, zo zal 't waarschijnlijk in dit nummer ook zijn. Nouja, de opnamekwaliteit is niet enorm geweldig, en ik het helemaal niet veel werk gemaakt van het afmixen, maar 't is maar om een ideetje te hebben van hoe het definitieve zou klinken. Er moet dan ook nog een tekst op geplakt worden enz., dus 't is nog niet af! Maar alle tips en suggesties zijn welkom natuurlijk! Voor opname gebruikte ik een Tascam US122 met Behringer B2 pro condensatormicro voor de akoustische gitaar, de bas en de gitaar gingen in via POD XT rechtstreeks in Cubase. Het valt me wel op dat je de metronoom der nog door kan horen... deze kwam mee op het spoor van de basgitaar... (terwijl die rechtstreeks is opgenomen en de metronoom enkel door mijn hoofdtelefoon klonk). Waar zou dit aan kunnen liggen? Anyway, alle feedback is dus meer dan welkom!
Cheers,

Bart

Link: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=3C914E5B5C61A259

Globetrotter
11 juli 2006, 23:32
Niemand??? Of is het echt zo slecht? :(
Alle feedback is welkom hoor, ook de negatieve... kunnen we uit leren!
Cheers,

Bart

spanky_franky
12 juli 2006, 09:52
Ga je gitaar stemmen voordat je iets opneemt !! Het idee is verder leuk alleen gaat het wel snel vervelen. Werk het uit met zang en meer variatie erin zou ik zeggen.

-=JEROEN=-
12 juli 2006, 12:43
hoeveel gitaristen zitten er in jullie band? maw, kan je dit ook live spelen?

klinkt wel goed hoor, goeie ondergrond voor zang... iets meer variatie in de melodie gitaar, maar dat hangt ook een beetje van de zanger(es) af, als ik steeds dezelfde lijn speel, dan gaat onze zangeres automaties ook steeds dezelfde lijn zingen, varieer ik mijn lijnen dan varieert zij ook meer

hebben jullie een zanger(es)?

nummer doet me een beetje aan tom waits denken, klinkt een beetje country, zou zo in een western film kunnen, akoestiese gitaar klinkt als de sporen van de cowboys laarzen, de bas als de slome tred van de paarden (met wagens) en de melodie gitaar vertelt het verhaal

overgang van couplet (Am - G) naar refrein (F G - Am) vind ik niet zo mooi... je zou bijv de F al eerder kunnen introduceren:

Am - G - Am - G - Am - G - F - G en dan F G - Am

wat ook mooi is als aanloop naar 't refrein:

F - G - E - Am G

die E kan je ook prima gebruiken voor een tussenstuk (om 't nummer te breken, en de aandacht van de luisteraar vast te houden)

ben benieuwd hoe dit klinkt met zang