PDA

View Full Version : Instrumentaal eerste eigen nummer - Wishes



armageddon
11 juli 2006, 14:13
Ik heb al regelmatig wat riffjes opgeschreven etc, maar een echt nummer is er toch niet echt van gekomen.

Deze melodie kwam zo corny tot stand dat zal ik jullie maar besparen, maar laat ik vertellen dat ik nu ook ondervonden heb dat vrouwen een goede muzikale inspiratie zijn :)

Gitaartechnish is het redelijk simpel, simpele dropped-D riffjes met erdoorheen soms een wah-solo (powerchords met gedempte middensnaar). Het nummer drukt gewoon een bepaald gevoel van me toen uit en ik ben ervan overtuigt dat ik dat er wel in heb kunnen stoppen.

Opgenomen met:
- Koch Powertone II met Studio Projects B1 over Line 6 Toneport
- Cubase SX2
- Drum Kit From Hell Superior
- Garritan Personal Orchestra
- Spectrasonics Trilogy
- Ibanez SAS32FMTL
- Crybaby GCB-95

Ik ben vooral tevreden over het heavy karakter dat het meegekregen heeft.

Wat zijn jullie bevindingen danwel tips?

Je kan hem HIER (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Wishes.mp3) downloaden.

jw009
11 juli 2006, 16:06
Ik vind er opzich wel lekkere stukjes in zitten, ik houd alleen niet zo van synts die heel erg meegaan met de gitaarmelodie dus dat vind k een min puntje in het begin. Later in het nr vind ik het minder storend. Ik mis alleen de zang eigenlijk, volgens mij kan je hier juist een heel vet nr van maken mét zang. Overal vind ik het wel prima klinken

DTmaster
11 juli 2006, 16:48
WAAR BLIJFT DIE SOLO :) !!! 5 minuten met een terugkerend thema is leuk maar ik hoor 5 minuten hetzelfde concept probeer op de 3e minuut even een afweging te maken en kom daarna weer terug naar the brigde , dan komt hij wat beter tot ze recht !!!

armageddon
11 juli 2006, 18:10
Okee, bedankt voor de tips!
Ik was ook een beetje bang voor een beetje saaie herhaling van thema, daarom wilde ik ook de tips van jullie :D

Solo....poe, dat wordt me nog moeilijk, ben niet zo'n solo-beest namelijk :)
Ik zal het proberen in ieder geval.

Over die synths...tja, je moet er denk ik maar net van houden.

Belangrijkste is is dat ik een verse, bridge, chorus en pre-chorus heb. Dan kan ik altijd nog gaan rommelen met de indeling. Overigens denk ik dat er nog een ander patroontje in moet kwa riffs en het hele chorus er juist uit of juist op het eind.

De zang ja, ik heb eigenlijk nooit echt gezongen, dus ik denk niet dat dat dan een verrijking van het nummer zou zijn.

Noid
11 juli 2006, 20:44
Leuk gedaan, lekkere basis voor 'n nummertje. Iedere keer weer mooi om te horen wat mensen uit DFH weten te halen. Het stuk tot 0:50 heeft iets bombastisch optimistisch, zoiets als Manowar meets de Palingsound. Daarna een leuke wending met dat rustige stuk.

M.b.t. de sound:
Die drums klinken wat dof in de mix, De bas klinkt erg gecompressed en is net iets te hard in de mix in het rustige stuk, wellicht dat je aan de mix v/d drums en bas nog wat kan doen?