PDA

View Full Version : jammer



timbo
11 juli 2006, 12:09
waarom krijg ik nou niet zo'n mooi geluid uit mijn gitaar?

http://video.google.com/videoplay?docid=-2073530414808605229&q=gibson+les+paul

komt dat nou omdat ik geen gibson heb?
en als er een tab van bestaat post de link dan aub hier want ik moet dit leren spelen.

Erikt
11 juli 2006, 12:23
die gast komt bij mij een beetje "clunsy" over..

Kim Wilson
11 juli 2006, 12:24
Deze vent heeft P90's. Dat scheelt. Dat geluid krijg je nooit met humbuckers.

grayfink
11 juli 2006, 12:25
waarom krijg ik nou niet zo'n mooi geluid uit mijn gitaar?
komt dat nou omdat ik geen gibson heb?

Ja, P90 soapbar elementen zal je wel niet hebben, en een andere versterker zal je ook wel nodig zijn.


en als er een tab van bestaat post de link dan aub hier want ik moet dit leren spelen. Nee hoor, vast geen tab, gewoon een beetje freaken op de bluesladder A-pentatonisch lijkt mij. Gewoon flink oefenen, dit is niet zo heel bijzonder.

sugarfish
11 juli 2006, 12:36
Je vingers doen een hoop werk natuurlijk. Als je zo niet kunt spelen dan maakt het niet uit of je P90's of anders hebt, het klinkt dan gewoon niet!


Maaaar: P90's rulen inderdaad bigtime!:cooler:

jw009
11 juli 2006, 12:39
ik vind het nou niet echt bijzonder

iwamoto
11 juli 2006, 12:41
het is toch gewoon een goltoppie? en dat improviseer? ik vind deze gaver
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656616431983916961&q=rock+fusion
vooral omdat ie echt rete strak speelt, heel kalm handje, en toch lekker wild :D

Erikt
11 juli 2006, 13:33
het is toch gewoon een goltoppie? en dat improviseer? ik vind deze gaver
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656616431983916961&q=rock+fusion
vooral omdat ie echt rete strak speelt, heel kalm handje, en toch lekker wild :D

wat heeft die gast bij zn topkam?

sandman4justice
11 juli 2006, 13:46
Een haarband ofzo, voor bij het tappen galm van andere snaren te onderdrukken.

gjlp
11 juli 2006, 13:58
Mijn god... dit kun je niet menen..

Globetrotter
11 juli 2006, 14:13
Ik vind de eerste toch ook wel cooler klinken... kwijl... P90's rocks; echt een vette bluesy sound. Dat 2de is te clean en te afgeborsteld van sound, niet echt mijn ding.
Cheers,

Bart

Kim Wilson
11 juli 2006, 14:20
Ja, die eerste klinkt heerlijk vies. 8-)

iwamoto
11 juli 2006, 14:24
nu snap ik weer waarom ik ibanez ipv gibson speel :D

marc_o
11 juli 2006, 14:51
nu snap ik weer waarom ik ibanez ipv gibson speel :D


Omdat je geen smaak hebt, knuppel!

Kim Wilson
11 juli 2006, 14:53
Ik wou het niet zeggen...

iwamoto
11 juli 2006, 14:56
ho ho, ik vind zon goldtop met p90's ook lekker klinken, erg lekker zelfs, maar mijn persoonlijke smaak gaat gewoon meer uit naar wat strakker werk, waarmee ik niet wil zeggen dat ik het goldtop filmpje niet leuk of lekker vond, jonges toch!

Ganjaman
11 juli 2006, 15:13
als ik zo slordig zou spelen zou ik in de eerste plaats nieteens een filmpje ervan posten en in de tweede plaats er al helemaal niet bij vertellen dat ik al heel lang speel :D

marc_o
11 juli 2006, 15:14
ho ho, ik vind zon goldtop met p90's ook lekker klinken, erg lekker zelfs, maar mijn persoonlijke smaak gaat gewoon meer uit naar wat strakker werk, waarmee ik niet wil zeggen dat ik het goldtop filmpje niet leuk of lekker vond, jonges toch!

Ik hoef de filmpjes niet te zien om te weten dat jij geen smaak hebt.

iwamoto
11 juli 2006, 15:16
Ik hoef de filmpjes niet te zien om te weten dat jij geen smaak hebt.
heb jij thuis tiffany lampen ofzo?

marc_o
11 juli 2006, 15:25
heb jij thuis tiffany lampen ofzo?

Nee, die vind ik niet mooi, dat komt vaker voor bij mensen met smaak.

iwamoto
11 juli 2006, 15:29
Nee, die vind ik niet mooi, dat komt vaker voor bij mensen met smaak.
je hebt inderdaad smaak :)

Erikt
11 juli 2006, 15:31
dat smaakt toch helemaal nergens naar.. :chicken:

timbo
11 juli 2006, 16:25
ik vind het toch echt wel vet
ik kan alleen niet zo goed spelen als die gast (nog niet)
ik speel nu bijna een jaar

Outrage
11 juli 2006, 17:29
Over het geluid wil ik niks zeggen. Ik ben niet onder de indruk, maar dat ligt gewoon aan mijn pc boxen. En die kerel uit dat filmpje mag dan wel zoveel en zo duur materiaal hebben, als hij zoveel noten overslaat en zoveel fouten speelt, kan hij toch moeilijk het beste uit zijn materiaal halen?

Als je nu een gitaar met humbuckers hebt, en je die vervangt door p90's, kun je toch dat geluid wel enigszins benaderen?

Wil je wat in die stijl gaan spelen, kijk dan eens op www.12bar.de, daar heb je wat "standaard" blueslicks.
http://www.ibreathemusic.com/ is ook een heel aardige site.


Er staat op dit forum ook een heel goed filmpje van iemand die op een sambora strat speelt. Ik kan het alleen niet meer terugvinden (en ik weet de naam van de auteur niet meer). Ik denk dat je dat ook goed zal vinden als je die kerel met zijn lp al goed vond.

Outrage
11 juli 2006, 18:06
Ik heb nu eventjes verder gezocht op google. En kijk hier eens: een aardig filmpje waar bij het geluid van de gitaar veel veel beter tot zijn recht komt dan in het filmpje van onze goede vriend larry. Als je nog niet zo lang speelt lijkt dit misschien overdreven moeilijk, maar je kan mijns inziens beter luisteren naar gitaristen die geen (of heel weinig - zou het bestaan een gitarist die nooit een foutje speelt?) fouten spelen, dan naar kerels die een beetje boven hun niveau spelen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2104828363658956497&q=les+paul

datsun
11 juli 2006, 18:22
zaaalig filmpje *kwijl* , kwil ook een les paul met P-90s! Klinken P-90s minder scherp dan humbuckers ofzo? Die gast is wel zeer goed, mss soms iets te druk, maar daar ergens in het midden ofzo doet hij het even wat rustiger aan. Ik had ook al gezocht voor een gelijkaardig filmpje, maar ik vind geen, bedankt!

Dirk W
11 juli 2006, 19:01
Ik vind die ibbi kerel echt geen uitstraling hebben. Die gast met zn lp die staat en kijkt er tenminste nog cool bij, hij staat en kijkt misschien debiel, maar het is wel cool.
Die ibbi gast kan dan misschien nog zoveel beter spelen, ik zou me echt gaan vervelen na 2 nummertjes van zon band. Je moet rocken op het podium, niet op een stoel gaan zitten en constant naar je fretboard kijken waarbij je ook nog eens je hoofd niet durft te filmen.

P90's zijn trouwens wel mijn favoriete elementen (tot nu toe). Ze klinken niet zo donker als een humbucker, maar toch echt wel donker voor een single coil (of vriendelijk, net wat je wilt).
Ja het zijn single coils, met heel erg veel windingen dus ze hebben een goede output, maar ze ruisen dus wel net zo erg als sc's (of meer vanwege de windingen) dat hoor je ook in dat filmpje.

goldtop kerel > ibbi gast in mijn mening

timbo
12 juli 2006, 16:14
ik probeer het gitaar spelen me zelf ook aan te leren ik ga ook niet en nooit naar een muziek leraar.
maar dat laatste nummer zag er niet echt zo moelijk uit.
tabs maybe?

Blen-D*?
12 juli 2006, 16:42
http://video.google.com/videoplay?docid=-2104828363658956497&q=les+paul
ik kan het filmpje niet eens bekijken :angry:

Jorikjet
12 juli 2006, 17:04
ik probeer het gitaar spelen me zelf ook aan te leren ik ga ook niet en nooit naar een muziek leraar.
maar dat laatste nummer zag er niet echt zo moelijk uit.
tabs maybe?
gewoon bluesladder beetje spelen met wat likjes. na proberen te spelen, niet gelijk zoeken naar tabs!

iwamoto
12 juli 2006, 17:05
ik probeer het gitaar spelen me zelf ook aan te leren ik ga ook niet en nooit naar een muziek leraar.
maar dat laatste nummer zag er niet echt zo moelijk uit.
tabs maybe?
is mischien toch een idee, je moet het zo zien, mijn leraar leert me gewoon toonladders en laat mij het uitzoeken, wat heel lekker werkt, gitaarles is absoluut niet aleen maar nummertjes naspelen (tenzij je dat zelf wilt)

timbo
12 juli 2006, 17:12
is mischien toch een idee, je moet het zo zien, mijn leraar leert me gewoon toonladders en laat mij het uitzoeken, wat heel lekker werkt, gitaarles is absoluut niet aleen maar nummertjes naspelen (tenzij je dat zelf wilt)

ik denk het ook.
kan jij mijn leraar worden?

Davidian
12 juli 2006, 17:20
Wat een tering kut geluid had die gast in dat eerste filmpje zeg.


Zo klonk mijn oude linko ook.

Blen-D*?
12 juli 2006, 17:24
ik kan het filmpje niet eens bekijken :angry:

kan hem kijken nu

wat een geluid zeg lekker hoor :hippie:

dirty-harry
12 juli 2006, 17:37
Ik loop niet warm bij het eerste filmpje en ook niet bij het tweede, mischien moet ik in de zon gaan staan.
Wat ben je met een home-sound, als je op het podium staat dan krijgt alles meer kleur.
THE TWO MOVIES SUCK'S
Maarja smaken verschillen nu eenmaal, wat zou het zijn als we dezelfde klank hadden???????????????????????????????????????????? ???????????????????????

Anders Destium
12 juli 2006, 19:15
ik vind het toch echt wel vet
ik kan alleen niet zo goed spelen als die gast (nog niet)
ik speel nu bijna een jaar

Wat had je verwacht?

Dat je na 1 jaar al een supergitarist zou zijn, en dan ook nog zonder les :???:

timbo
12 juli 2006, 20:17
Ik loop niet warm bij het eerste filmpje en ook niet bij het tweede, mischien moet ik in de zon gaan staan.
Wat ben je met een home-sound, als je op het podium staat dan krijgt alles meer kleur.
THE TWO MOVIES SUCK'S
Maarja smaken verschillen nu eenmaal, wat zou het zijn als we dezelfde klank hadden???????????????????????????????????????????? ???????????????????????

als iedereen dezelfde smaak had was iedereen verliefd op mij :)

en zonder les gaat het nog helemaal niet zo slecht.
maarja met les gaat volgens mij alles 3 keer zo snel.
maar volgens mij is het ook handiger zeg maar als je het je zelf aan leert je zet dan gewoon je vingers neer hoe jij het wil enz


en ik wil die p90's echt hebben maar is het wel verstandig om die in een epi lp
te doen?

Dirk W
12 juli 2006, 20:23
en ik wil die p90's echt hebben maar is het wel verstandig om die in een epi lp
te doen?

Je loopt dat wel het risico dat het gaat reageren met je gitaar. Dat zorgt ervoor dat zowel je gitaar als je elementen exploderen.
Tis een beetje lastig uit te leggen waarom. Zoek maar eens wat op over anti materie.

timbo
12 juli 2006, 21:06
ik bedoelde eigenlijk of het neit zonde zou zijn voor een epi lp maar nu ik het woord exploderen zie kijk ik wel zeker uit :P
maar hoezo zou dit niet kunne werken dan?

marter544
12 juli 2006, 21:17
Tuurlijk werkt dat wel, alleen je moet ff zorgen dat je P-90's hebt in humbucker formaat, volgens mij heten die P-100 oid.

drap
12 juli 2006, 21:18
nu snap ik weer waarom ik ibanez ipv gibson speel :D

Ik zou haast zeggen omdat je geen geld hebt voor een Gibson les paul goldtop met p90's.

Wat vindt trouwens haast iedereen toch zo mooi aan een goldtop?...

Sicky61
12 juli 2006, 21:19
lachwekkend die aussie met z'n LP....en die 2e slaat ook nergens op.
dat geluid van die 1ste haal je ook wel uit een epi met soapbars....ongeveer dan.

Davidian
12 juli 2006, 21:24
Ik zou haast zeggen omdat je geen geld hebt voor een Gibson les paul goldtop met p90's.

Of hij wil gewoon waar voor zijn geld.

drap
12 juli 2006, 21:28
Of hij wil gewoon waar voor zijn geld.

Dan koop je in mijn ogen geen Ibanez shredplankje. Maar goed, dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Wat de één niet lust vreet de ander zich dood in

Anders Destium
12 juli 2006, 22:07
Die Ibanez shredplankjes kosten een fractie van de gemiddelde Gibson en bieden IMO gigantisch veel waar voor het geld, ongeacht smaak. Stel je als Gibson liefhebber eens voor dat je een gitaar hebt die volkomen stemvast is ;)

Dirk W
12 juli 2006, 22:39
ik bedoelde eigenlijk of het neit zonde zou zijn voor een epi lp maar nu ik het woord exploderen zie kijk ik wel zeker uit :P
maar hoezo zou dit niet kunne werken dan?

tvalt reuze mee, als je het voorzichtig aan wilt doen kun je ook de gfs versie kopen. zie hier (http://store.guitarfetish.com/dr90husip90c.html)
Ze hebben ze ook in goud of in bizarre overdreven kleurencombinaties (http://store.guitarfetish.com/dr90husip90b.html)

Dirk

turboblues
12 juli 2006, 23:45
Die Ibanez shredplankjes kosten een fractie van de gemiddelde Gibson en bieden IMO gigantisch veel waar voor het geld, ongeacht smaak. Stel je als Gibson liefhebber eens voor dat je een gitaar hebt die volkomen stemvast is ;)
Eigenlijk moet ik je gelijk geven! Ik heb 2 Gibsons Les Paul en geen een die stemvast blijft als mijn superstrats. Ok, het pluspunt is de status en de vette klank! Ik zou zeggen, koop van alles wat (als je geld hebt, haha..).

iwamoto
13 juli 2006, 00:38
Eigenlijk moet ik je gelijk geven! Ik heb 2 Gibsons Les Paul en geen een die stemvast blijft als mijn superstrats. Ok, het pluspunt is de status en de vette klank! Ik zou zeggen, koop van alles wat (als je geld hebt, haha..).
status? ik heb een ibanez omdat ik daarmee alles kan wat ik wil, je koopt toch ook geen lada omdat dat cool is :p en ik denk dat ik heus wel vette klank krijg uit iets waar geen gibson opstaat, alsjeblieft zeg, wat een merk gemekker :p

ps. dankje anders, ik had het niet beter kunnen zeggen :D

Orpheo
13 juli 2006, 01:03
status? ik heb een ibanez omdat ik daarmee alles kan wat ik wil, je koopt toch ook geen lada omdat dat cool is :p en ik denk dat ik heus wel vette klank krijg uit iets waar geen gibson opstaat, alsjeblieft zeg, wat een merk gemekker :p

ps. dankje anders, ik had het niet beter kunnen zeggen :D

hmm gibson vergelijken met lada vind ik wat ver gaan. maar het is wel zo; je koopt de gitaar waar je zelf mee uit de voeten kan.

DarknessAwaits
13 juli 2006, 01:36
maar het is wel zo; je koopt de gitaar waar je zelf mee uit de voeten kan.

Zo hóórt het te gaan ja... Maar er zijn altijd nog van die personen die gebrand zijn op 1 bepaald merk. Ik denk dat dat ook vooral zo is bij beginnende gitaristen, want hoe meer je speelt en uitprobeerd hoe sneller kom je tot het inzicht wat nou écht bij je past.

iwamoto
13 juli 2006, 01:39
Zo hóórt het te gaan ja... Maar er zijn altijd nog van die personen die gebrand zijn op 1 bepaald merk. Ik denk dat dat ook vooral zo is bij beginnende gitaristen, want hoe meer je speelt en uitprobeerd hoe sneller kom je tot het inzicht wat nou écht bij je past.
naja, ik weet nog, ik wou eerst dolgraag een SG, omdat angus young er ook een heeft, maar ik ben veel beter weg met een RG570 (toch wil ik stiekem nog steeds een G400 vibriola :D:D:D)

@ orph, het ging er meer om dat je niet iets koopt omdat het stoer is, waar je uiteindelijk niet goed mee uit de voeten kan, een gibson is niet zoveel voor mij :p

Tupelo
13 juli 2006, 01:49
Zo hóórt het te gaan ja... Maar er zijn altijd nog van die personen die gebrand zijn op 1 bepaald merk. Ik denk dat dat ook vooral zo is bij beginnende gitaristen, want hoe meer je speelt en uitprobeerd hoe sneller kom je tot het inzicht wat nou écht bij je past.

Heel lang ontkent. Je moet maar net weten wanneer je een gitaar uitprobeert of het is wat je zoekt. Het heeft 13 jaar geduurd voor ik erachter kwam dat electrisch alleen telecasters & ES modellen me liggen.

sjoerd5
13 juli 2006, 08:36
Als ik zo moeten kiesen vind ik het 1e filmpje iets beter