PDA

View Full Version : Mijn airbrush 'spuugt'



mm80
11 juli 2006, 08:31
Beetje typisch, en ook een beetje heel irritant. Ik was bezig om de zwarte baan van een sunburst te spuiten toen opeens de airbrush raar begon te doen. hij 'spuugde' om de seconde een serie dikke druppels uit.
Gelukkig spoot ik op dat moment een gedeelte wat onder de slagplaat komt.

Waar kan dit aan liggen? Is het iets van de airbrush of kan ook de compressor er iets mee te maken hebben?

Komt dit iemand bekend voor?

Michell

fred dons
11 juli 2006, 15:44
je druk moet tussen de 1,5 en 2 bar zitten, verder moet de kop van je naald schoon zijn en als laatste, als beginner niet met zwart van createx spuiten want dan krijg je spetters ;)

als ik aan het spuiten ben spuit ik de eerste keer voor dat ik mijn spuit op de body richt even in mijn handpalm zodat eventuele druppels niet op de body komen en ik controleer regelmatig of er geen verf aan de kop blijft hangen (zoja, dep ik de kop even in een tissue)

mm80
13 juli 2006, 21:43
Ha, van dat Createx had ik gehoord inderdaad, ik gebruik Schminke. Eerst dacht ik aan de spuitopening die mischien niet schoon zou zijn maar het rare is dat als hij dit doet (wat dus niet continu het geval is) dan geeft ie dus echt steeds dezelfde afwijking met dezelfde tijd ertussen, een seconde ongeveer, het is net of de druk een beetje varieerd ofzo. De druppels die de airbrush op dat moment uitkwakt hebben ook steeds hetzelfde patroon.

Dat schoonmaken is trouwens ook best een prutswerkje met die miniscule onderdeeltjes en die naald die niet stomp moet worden.
Ik ben wel blij dat ik het aangeschaft heb want voor sunbursten is het ideaal
(na flink veel oefenen dan:)

Michell

fred dons
14 juli 2006, 08:33
je naald is nog helemaal recht er er zitten geen braampjes aan je spuitmond ?

qua schoonmaken ben ik overigens ook niet zo'n held, ik doe dat niet fanatiek genoeg daarom ben ik ook over gestapt op de evolution airbrush omdat die veel meer kan hebben, nog een kleine tip smeer een klein beetje vaseline op de naald aan de kant waar de naald de verfbeker in komt (niet vlak bij de punt) dit voorkomt dat verf daar kan aankoeken en je naald steeds stroever werkt