PDA

View Full Version : versterker gezocht: head+cabinet



Rickfokkinga
22 november 2002, 12:27
Heej, ik zoek voor niet te veel geld een goeie versterker waar voornamelijk VEUL geluid uit komt. Het merk maakt niet zoveel uit (engl en Marschall hebben voorkeur), en zoals de titel al doet vermoeden moet het gewoon zo'n dubbele zijn... kortom: HELP

Bas
22 november 2002, 13:26
Maar wat voor amp/cab het wordt heeft toch wel degelijk invloed op je geluid. Dus ik zou toch een beetje gaan kijken waarmee je het beste uit de voeten komt qua muziek soort. Anders heb je zodirect een halfstack staan die je na een jaar gaat verkopen omdat het niet echt je ding is.

Beetje jammer.

skitta
22 november 2002, 19:55
Marshall Valvestate 100 v, model 8100 topverterker met buis en transistor. Met een 4x12 speaker marshall versterker (met 4 celestion luidsprekers (g12L model)) en een channel foot switch en 3 kabels (van hoge kwaliteit).

in goede staat, geluid is perfect. samen met een digitech rp12 effectenbak met handleiding en vele geluidmogelijkheden, meer dan 200 sounds. maak zelf je eigen geluid. deze in perfecte staat.
799 euro
reply ff als je er wat in ziet

BLOK182
22 november 2002, 20:00
Misschien is een Engl Fireball top of een Screamer top wat voor jou? Samen met een Engl 4x12". Maja, dan zit je nieuw rond de 1600 pleuro. Een Marshall JCM800 top is ook mooi, lekker clean, leuke (classic) scheur, en mocht je er ziekelijk op willen scheuren, pedaaltje doen bij deze top wonderen. Een tweedehands Marshall 4x12" is zo'n 400 pleuro, bij mekaar kom je rond de 900 euro uit.

skitta
22 november 2002, 20:02
BLOK>>>>WAT STAAT ER BOVEN JOUWN BERICHTJE???? MISSCHIEN EEN 4x12 speakerkast met een top en effectekast......die jonge hoeft toch helemaal niet verder te zoeke of wel dan?

BLOK182
22 november 2002, 20:04
Ja maar hij vond Engl ook fijn, ik weet trouwens ook niet wat die dude onder "niet te veel geld" verstaat, en misschien wil ie wel geen valvestate, ik geef hem gewoon extra advies.

Janneman
23 november 2002, 03:32
Hehehe, ik heb nog een peavey 5150 staan. Losse top + cabinet. 120 watt buizen.










Oh nee, die wordt nog niet verkocht. :wink:
Maar voor lekker scheuren is die valvstate ook goed.

Dude
23 november 2002, 09:34
ik heb een JCM600 top van marshall in de flightcase staan, gebruik hem nooit meer omdat ik nu een jcm800 heb.


het is 60 watt met 2 EL34 en 4 ecc83 buizen
----censored----

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-11-23 11:25 ]</font>

Lacrymosa
23 november 2002, 10:36
Neem nou van mij aan.......GEEN VALVESTATE

zijn beginner versterkers.
Je komt er gewoon bijna niet mee door de mix, je sustain wordt gekilled etc etc

Koop gewoon een lekkere buizenbak (niet omdat ik zon onwijze buizen purist ben, maar het klinkt simpelweg gewoon beter, want waarom wil de valvestate serie dan een buizengeluid na doen)

EN ga hier AUB niet verder op in, want dan krijgen we weer zijn onwijze offtopic discussie, waar die jongen ook niet op zit te wachten.

Een marshall JCM800 is op zich een leuke keuze, alleen moet je er voor een metal sound (die je lijkt te willen hebben, aangezien je of Marshall of engl prefereerd) een goed scheurpedaaltje voor gooien.

Een Engl top is een zeer goede keus, lekker scheur, een aceptable clean, komt goed door de mix heen, is perfect af te stellen en heeft veel character.

Ik heb zelf een koch multitone, maar mijn 2de keuze was een ENGL sovereign.

CheerS!!

skitta
23 november 2002, 12:31
valvestate met effectenpendaal met mooie sustain erop klinkt mooier dan welke versterker dan ook zonder effectenpendaal

Matje
23 november 2002, 12:47
Op 2002-11-23 12:31, schreef skitta:
valvestate met effectenpendaal met mooie sustain erop klinkt mooier dan welke versterker dan ook zonder effectenpendaal


jij hebt dus duidelijk geen recht van spreken.

SteavisSmokin
23 november 2002, 13:59
Advertenties aub op gitaarmarkt.nl.