PDA

View Full Version : bas gitaar



max2
10 juli 2006, 21:44
Hoi,
kan je basgitaar zelf leren?
Zonder leraar?
Ik hoor het graag!
gr max


Edit door Bassbitch -> graag (redelijk) normaal Nederlands typen.

bat
10 juli 2006, 22:27
hoi
Kan je bas gitaar zelf leeren?
Zonder leeraar?
hoor het graag
gr max
Alles is zelf te leren. Gewoon boekjes kopen, tabulatuur opzoeken, veel proberen.

Het probleem is dat er voor bas veel minder zelfstudiemateriaal hebt dan voor gewone gitaar, maar goed, met een beetje doorzettingsvermogen is er veel te bereiken.

Toch is het verstandiger een leraar te zoeken. Het gaat doorgaans sneller en je techniek wordt er beter van.

max2
11 juli 2006, 10:29
ok ik denk dan dat ik het eerst eens zelf ga uitprobeeren.

fivelastwords
11 juli 2006, 11:15
Hey Max2, wat je zou kunnen doen is het computerprogramma GuitarPro downloaden, versie 5 is de nieuwste. Er zijn heel veel bestanden te vinden op internet van allerlei bands in allerlei stijlen. Je kan gewoon in tablatuur per track aflezen wat de baspartij is en je kan ook meteen horen hoe dat moet klinken, best handig voor een beginner! Vooral als je geen getrained gehoor hebt is het soms lastig de basslijn uit een song te vissen, met dit programma kan je gewoon alle gitaren, drum en andere instrumenten muten... succes!

max2
12 juli 2006, 10:40
ok dan ga ik zelf maar eens probeeren.
Wat is een goed bas gitaar om mee te beginnen dan?

datsun
12 juli 2006, 11:26
ik heb een fender squier jazzbass, en ik moet zeggen; Bucht met een grote B. De bespeelbaarheid is goed, al heeft hij een relatief dunne hals, maar het geluid... :stop:

Ik speel nou niet zo vaak bass dus heb ik nog geen nieuwe, ik weet ook niet goed wat er goed is prijs/kwaliteit.

Alleszins, neem geen te dure bass want je smaak qua instrumenten zal zeker nog veranderen de komende jaren!

EDIT: oh ja, ik zie net dat het een affinity series is, ik dacht dat deze beter waren dan de andere?

:zz:

Primitive
12 juli 2006, 17:31
boeiend koop er gewoon 1, die niet duur is want straks vind je er geen drol aan en zit je met een bas van 1000 euro, dan beter eerst op een crappy bas beginnen...

Bassbitch
20 juli 2006, 19:13
Offtopic posts verwijderd.