PDA

View Full Version : Info voor een n00b :P help



max2
10 juli 2006, 21:40
:rockon: hoi
ik wil morgen mijn eerste efect pedaal gaan haalen voor in me behringer versterker.
nou wil ik gewoon een simpel behringer efect gaan haalen heeft iemand tips voor een type (geen digitaal)?
en kan je hem gelijk in je versterker doen? heb je daar geen extra kabels voor nodig of extra stroom toevoer?
hoor het graag.
gr max

Vonk
10 juli 2006, 21:53
Een Behringer pedaal met een Behringer versterker. Gouden combo!




Een extra kabel van pedaal naar amp, en een batterij of adapter heb je nog nodig, maar daar was je al achter denk ik...
Verder moet je in het grote Behringer topic zoeken naar een pedaal waar iemand enthousiast over was... veel succes...

max2
10 juli 2006, 21:59
oke bedankT :):)

nielsduursma
10 juli 2006, 22:01
een pedaal is even kortdoordebocht een geluidsvervormer. is tussen je gitaar en je versterker te plaatsen. (soms ook "halverwege" de versterker, maar das een lang verhaal, vooral als je een n00b bent;) ).

deze kan je gelijk aansluiten. en naar wens instellen. analoog en digitaal is een kwestie van smaak, maar als complete n00b op gebied van effecten zal je daar niet echt veel verschil in horen. hier (http://www.popschoolmaastricht.nl/college_gitaar_effecten.htm) kan je per effect horen wat ze doen. zo kan je een beetje een idee krijgen wat je wilt.

extra nodig: een kabel (van gitaar naar pedaaltje, van pedaaltje naar versterker). batterij (of adapter, ik gebruik altijd adapters omdat ik geen zin heb in geluid dat ineens wegvalt, of het vervangen van de batterijen. en het is met de hoeveelheid pedalen die ik heb ook nog is voordeliger om goede adapters te hebben dan elke keer batterijen kopen.)

Bluesbreaker
10 juli 2006, 22:04
Dit zul je nu waarschijnlijk hebben:

Gitaar > kabel > versterker


En dit wil je:

Gitaar > kabel > effect > kabel > versterker


en bij dat effect hoort dus zoals al gezegd voeding (batterij of adapter)

max2
10 juli 2006, 22:04
ja dat klopt zoiets wil ik hebben :)

bat
10 juli 2006, 22:20
ja dat klopt zoiets wil ik hebben :)
En weet je ook al wát voor effect je wilt hebben?

nielsduursma
10 juli 2006, 22:22
zo niet beluister ze dan even;)

http://www.popschoolmaastricht.nl/college_gitaar_effecten.htm

ik weet niet of je de link in mijn post al had gezien, maargoed.

max2
10 juli 2006, 22:42
heb ik gedaan ik twijfel tussen 2 efecten maar mischien koop ik ze alle 2.
wat is een beetje kwalitijds voeding voor die dingen?
en wat is een kwalitijds kabels?
gr max :gitarist:

nielsduursma
10 juli 2006, 22:48
jah, kwaliteit, sommige mensen willen alleen maar kabels van 50 euro, maar andere horen het verschil niet tussen zo'n kabel en eentje van 10 euro.

als voeding raad ik je een (universele) adapter aan. met een zogenaamde daisycain die maakt van 1 adapter meerdere zegmaar. zo kan je de stroom verdelen over de 2 pedalen.

als je 2 pedalen neemt is het handig om een kort kabeltje tussen die 2 te gebruiken (10 cm oid).

max2
11 juli 2006, 10:27
ok bedankt
gr max

GuitarMaster
11 juli 2006, 20:20
Waarom zou je kwaliteitskabels/voeding willen bij je behringer pedalen?

max2
12 juli 2006, 10:20
Voor als ik binnen kort beeter pedaalen wil kopen deze zijn eigenlijk alleen om dat ik op vakantie ga en me pedalen daar wil laten lichen.
gr max